חיפוש

עורך דין תעבורה

ישראל היא מדינה בעלת רמת מינוע גבוהה מאוד, כלומר, ביחס לגודל האוכלוסייה כמות הרכבים במדינתנו הקטנה עצומה, ולא נדמה שהמגמה בדרך להשתנות. שילוב נתון זה ביחד עם תרבות נהיגה קלוקלת אשר לצערנו נפוצה במחוזותינו, יצר מציאות של ריבוי עברות תנועה, החמרה דרסטית של העונשים אודותיהן, ונפגעים רבים מדי שנה.

לפיכך, תפקידו של עורך הדין לענייני תעבורה מקבל תוקף מיוחד בחיינו, כאיש מקצוע אשר ביכולתו לסייע לנו במידה ונפגענו כתוצאה מעברת תעבורה, או לחליפין אילו ישנן נסיבות מקלות לעבירה שביצענו, לפעול להפחתת עונשנו.

 

למה צריך עורך דין תעבורה?

כיום מערכת הפיקוח והאכיפה של משטרת ישראל, כוללת ברובה אמצעים דיגיטליים סמויים וגלויים כאחד. בעקבות זאת, נוצר מצב בו נהג אשר הינו שומר חוק ושמעולם לא ביצע עבירת תנועה, עלול להיאלץ להתמודד ביום בהיר אחד עם צבר רב של דוחות ועברות אשר כלל לא היה מודע שביצע אותן, ואשר נשלחו לביתו כזימון למשפט ו/או כשלילה בעקבות הצטברות נקודות. בנוסף לכך, ישנם רבים אשר מעדיפים לעתים לשלם את הדוח מכדי להימנע מהמאמץ הרב שתהליך הערעור או התייצבות למשפט כולל, ובכך צוברים ניקוד אשר נותר עימם למשך מספר שנים בטרם מתאפס.

לאור זאת, באמצעות עורך דין תעבורה, אשר בקיא ומכיר את דקויות וחידודי החוק אשר רלוונטיים למקרה, יכול נהג לערער על דוחות שקיבל בעבר, ערעור אשר במקרים רבים נושא פרי כאשר נעשה בסיוע של איש מקצוע אשר בקיא בחוקים הרלוונטיים, וכתוצאה מכך להפחית את כמות הנקודות שצבר. המשמעות של כך היא החזרת רישיון הנהיגה לידי הנהג וביטול שלילתו, רישיון אשר עבור חלק מהווה כלי עבודה מרכזי, שלא ניתן להתפרנס בלעדיו.

 

תפקידיו של עורך דין תעבורה

תפקידיו של עורך הדין לענייני תעבורה הינם מגוונים ושונים, ונוגעים בשלל ההיבטים הפליליים ו/או המשמעתיים אשר נהג או הולך רגל עלולים להיתקל בהם אשר קשורים לשימוש ברכב ממונע אשר יהיה.

ראשית, לקוחות רבים פונים אל עו"ד לענייני תעבורה בבקשה לקבלת ייעוץ משפטי להתנהלות אל מול קנסות שהוטלו עליהם. ייעוץ משפטי זה מהווה למעשה מעין עצה מקצועית של עורך הדין, שלאחר ששמע את פרטי המקרה והבין את המורכבות אשר קיימת (או אשר אינה), מכווין את לקוחו ומייעץ לו באיזה קו הגנה לנקוט, אשר הינו בעל הסבירות הגבוהה ביותר לביטול הדו"ח והנקודות הנלוות לו.

בנוסף לכך, במידה והנהג הגיש ערעור אודות דו"ח אשר קיבל (בין אם בהמלצת עורך דין או שלא), הוא יזומן לדיון בבית משפט. באותו דיון, הוא יכול להיות מיוצג על ידי עורך דין תעבורה, אשר באמצעות הכרה של החוק והנסיבות המיוחדות שקבועות בו, יוכל להפחית ולבטל את העונש אשר הושט עליו מלכתחילה.

כמו כן, תפקיד נוסף אשר ממלא עורך הדין לענייני תעבורה, וכי יש ביכולתו לשנות במידה רבה את חיי הנאשם, הוא בחינת חומר הראיות אשר הוגש כנגד הנהג. כאשר נהג מועמד בפני אישום כלשהו, נלווה לאישום הנ"ל תיק ראיות אשר בתוכו כלל המסמכים אשר הינם התשתית הראייתית של כתב התביעה.

עורך דין תעבורה, בוחן ומאתגר את טענות התביעה, כאשר הוא בוחן את תיק הראיות והאופן בו נאספו, בעודו שופך אור על כשלים לוגים שנמצאים בו, או לחליפין כשהוא מוצא נסיבות מקלות אשר ממקמות את הסיטואציה של הלקוח שלו, כמקרה חריג אשר מצריך דין שונה.

 

במישור הפלילי

בנוסף לכך, במקרים בעלי אופי פלילי יותר, עורך דין תעבורה עלול לעבוד ב- 2 צדדים שונים של המתרס, כאשר הוא יכול במקרים אחדים לייצג את התביעה, ובמקרים דומים ואף זהים, לייצג את ההגנה. תפקידו ושימושיו של עורך הדין אינם משתנים בעקבות נסיבות אלו, אך הם מהווים יתרון נוסף היות ועורכי דין לענייני תעבורה, רוכשים ניסיון וידע רב אודות 2 צדדי המשפט, ניסיון אשר יוכלו לרתום לאחר מכן לטובתכם. בהמשך לכך, במקרים קשים יותר, בהם מדובר בתאונת פגע וברח, או לחליפין נסיעה בגילופין, או כאשר ישנן אבדות בנפש, תפקידו של עורך הדין לתעבורה מקבל היבט קריטי ומכריע יותר.

באותם מקרים, אשר הרשעה בהם עלולה לגזור על הנאשם מספר רב של שנים בבית סוהר, תפקיד עורך הדין לענייני תעבורה הוא לעבור אחר דוחות התאונה ו/או המקרה, ולחפש כשלים בחומר הראייתי של תיק התביעה. זאת כיוון שהצבעה אודות אותם כשלים, יכולה לסייע להבאת הסדר טיעון או לזיכוי מלא של הנהג המואשם. בנוסף לכך, הוא יכול לשמש כמתווך בין הנאשם לבית המשפט, כאשר קיים רצון משותף להגיע לכדי עסקת טיעון.

מנגד, מצידו השני של המתרס, עורך דין תעבורה יכול לסייע לקורבן של רשלנות או הפקרה, כדוגמת מקרה בו נעשתה תאונת פגע וברח, לזכות למלוא הפיצוי אשר מגיע לו במידה ונפגע על ידי נהג אחר. זאת באמצעות הדגשת הנסיבות והגורמים הרלוונטיים לאותו אירוע ספציפי, ומדוע דווקא הם מצריכים נקיטת יד קשה כלפי העבריין, במקביל לסיוע משמעותי אשר הכרחי לשיקום הקורבן.

 

איך בוחרים עורך דין לענייני תעבורה?

ראשית כל, יש לוודא את תחום ההתמחות של אותו עורך דין. עורך דין לענייני מקרקעין, או עורך דין לענייני משפחה, יוכלו לסייע פחות בהיבט הייחודי של עולם התעבורה, אשר כולל תקנות רבות ונסיבות אשר משנות במידה רבה את חומרת העבירה.

בהמשך לכך, ישנם רבים אשר כאשר הגיעו לכדי סיטואציה שמצריכה שימוש בעורך דין, מתפתים בעודם פונים לעורכי דין אשר אינם מתחום התעבורה, או לחליפין חסרי ניסיון וזוכים לאמונם אך ורק בעקבות שכר הטרחה הנמוך אשר הם גובים. כתוצאה מכך, לעתים תכופות נאשמים נאלצים לשלם בשלב אוחר יותר, סכומים גדולים פי כמה מונים מאשר חסכו על שכר הטרחה, או לשאת בתוצאות פסק הדין, כאשר הם נידונים למאסר.

לפיכך, חשוב להבין, כי כאשר אתם נעזרים בשירותיו של עורך דין, יש לבחור את זהותו בהתאם למקרה וחומרתו, לוותק שיש לו בענף התעבורה, ולהיסטוריה שלו עם מקרים זהים לשלכם. כלומר, יש לבחור עורך דין אשר מהווה סכם אופטימלי של שקלול שלושת הגורמים הללו יחדיו.

 

לסיכום

אף על פי כי עולם התעבורה הפלילית אמנם נראה רחוק לכל אדם שומר חוק, חשוב להיות מודעים לתקדימים והאופן בו הוא מתנהל, בכדי להיות מוכנים לסיטואציה במידה ותבשיל לה. סיטואציה אשר לעתים תכופות נדמת כסופית, אך יכולה במידה רבה להשתנות ולהתיישר באופן אשר משרת את האינטרסים שלנו על הצד הטוב ביותר, בין אם כנאשמים ובין אם כתובעים.

לפיכך, במידה והגעתם לכדי אירוע תעבורתי פלילי אשר מצריך סיוע, בין אם מדובר בערעור על דוחות מהירות או ביטול נקודות, ובין אם במשפט חייכם אשר השלכותיו הרות גורל. ודאו כי אתם מצטיידים בשירותיו של עורך דין תעבורה טוב ובעל ניסיון, אשר יוכל לסייע לכם לצלוח את המאבק המשפטי שנכפה עליכם על הצד הטוב ביותר, וחשוב מכך, להמשיך בחייכם כפי שהיו עד כמה שניתן.