חיפוש

נפגעתי בתאונת דרכים – מה הן הזכויות שלי?

למרבה הצער, תאונות דרכים הן עניין שבשגרה בארצנו, וסביר להניח שרוב רובם של תושבי המדינה יהיו מעורבים בתאונת דרכים כזו או אחרת.

עם כל אי הסדר הנלווה לתאונות דרכים, הרבה פעמים נפגעי תאונות שוכחים או אינם מודעים לזכויות המגיעות להם בגין התאונה.

בכדי לעזור לכם להתמודד יותר טוב עם המצב אליו

נקלעתם, אנחנו במשרד עורכי הדין רונן ברק ושות' סיכמנו עבורכם מדריך קצר על זכויות נפגעי תאונות דרכים.

 

מה לעשות במקרה של תאונת דרכים?

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים, קלה כקשה, הדבר החשוב ביותר הוא לדאוג לטיפול רפואי הולם. כנפגעי תאונות דרכים, אתם זכאים לקבל פטור מתשלום על טיפולים רפואיים אצל רופאים מקצועיים ובבתי חולים, פטור מתשלום על אשפוז וטיפול סיעודי והחזר מלא על נסיעה באמבולנס ועל תרופות לצורך הטיפול בפגיעה.

שנית, אנו במשרד רונן ברק ושות' ממליצים בחום להיעזר בעורך דין מנוסה בתחום תאונות הדרכים מוקדם ככל האפשר, אפילו במקביל לקבלת הטיפול הרפואי אם הדבר מתאפשר. אנשים רבים אינם מודעים לחשיבות של המידע אותו הם מוסרים למשטרה ולצוותים הרפואיים בעת התאונה בכל הנוגע לפיצויים ולזכויות המשפטיות שלהם בהמשך. לאחר מעורבות בתאונת דרכים, אנשים נוטים ובצדק לא לחשוב באופן צלול ושקול, ועלולים לפספס מידע קריטי שיוכל להגדיל באופן משמעותי את סכום הפיצויים אליו יהיו זכאים בהמשך.

היעזרות והתייעצות עם עורך דין מנוסה בתאונות דרכים, למעשה תמנע מצבים מסוג זה, כשעורך הדין שלכם יעשה כמיטב יכולתו לעזור לכם לספק את המידע בצורה הנכונה ביותר עבורכם ומבלי להשמיט שום פרט חשוב. בסופו של דבר, תביעת הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים נעשית מול חברת הביטוח של הרכב הפוגע, שהאינטרס הכללי שלה הוא לשלם לנפגעים כמה שפחות פיצויים, כך שכל פיסת מידע עשויה להיות קריטית ביותר על מנת שתוכלו לקבל את מלוא הסכום אליו אתם זכאים.

 

מה הן הזכויות המגיעות לי לאחר התאונה?

בעניינים רפואיים, נפגעי תאונות דרכים זכאים לפטור משתלום על ביקור אצל רופא מקצועי, ביקור בחדר מיון, נסיעה באמבולנס, אשפוז בבית חולים וכלל הטיפולים הנדרשים לטיפול בפגיעות התאונה. כמו כן, חברת הביטוח לה יש חבות לתאונה מחויבת לשלם על כל טיפול רפואי שאינו כלול בסל הבריאות ההכרחי לטיפול בנזקי התאונה.

כשמדובר בתאונה בה מעורבים רכבים מבוטחים, התביעה תתבצע אל מול החברה המבטחת את רכב הנפגע. במקרים בהם מדובר בפגיעה בהולך רגל, התביעה תתבצע מול חברת הביטוח המבטחת את הרכב הפוגע. כשמדובר בתאונת "פגע וברח", או בתאונה עם כלי רכב לא מבוטח, התביעה תתבצע מול קרן "קרנית" – קרן ממשלתית המסייעת לנפגעי תאונות דרכים. הפיצויים אליהם אתם זכאים תקפים גם לפוגע וגם לנפגע, וכן תקפים גם במידה שהחלמתם מהפגיעה לחלוטין.

 

מאזניים