חיפוש

נפגעת בתאונת דרכים? יש מה לעשות עם זה

על פי הסטטיסטיקות, אחד מכל חמישה אנשים מעורב בתאונת דרכים. הנתון הוא משמעותי מאוד ואומר כי 20% מהתושבים עברו תאונת דרכים או יעברו בעתיד. לא ניתן להתעלם מהנתון הזה ולכן כל אחד צריך להיות מוכן עם ידע מספק, על כל אחד לדעת מה לעשות במקרה של פגיעה מתאונת דרכים. לכל הפרטים, המשך לקרוא:

 

אם נפגעתם מתאונת דרכים, אתם זכאים לפיצויים

במדינת ישראל קיים חוק הפיצויים. החוק אומר כי נפגעי תאונות דרכים זכאים לקבל פיצויים עבור כל נזק שנגרם להם בעקבות התאונה, הנזק יכול להיות גופני או נפשי. מלבד פיצויים על נזק, ניתן לקבל פיצויים על כאב, סבל או על הוצאה שנעשתה כתוצאה מתאונת הדרכים.

 

את מי תובעים על מנת לקבל את הפיצויים?

כל רכב במדינת ישראל מחויב לרכוש "ביטוח חובה", ביטוח זה מכסה כל נזקי גוף או נפש שנגרמו כתוצאה מתאונת דרכים בהם אותו הרכב מעורב. את ביטוח החובה רשאי לתבוע הנהג שנהג ברכב, אחד הנוסעים שהיו נוכחים ברכב בזמן התאונה, הולך רגל או רוכב אופניים. במקרה בו מעורב כלי מנועי אחר, הפגוע צריך לתבוע את ביטוח החובה שלו.

 

אם זהות הנהג או הרכב לא ידועה, עדיין אפשר לתבוע?

כן, במקרה זה ניתן לפנות ל- "קרנית", קרן ממשלתית הפועלת לפיצוי נפגעי תאונות הדרכים. מקרים אלו יכולים להיות מקרי פגע וברח, אשר עדיין יש פגועים מתאונת הדרכים אך אין רכב ידוע שמעורב בתאונה, לכן לא ידועה מיהי חברת הביטוח שיש לתבוע או שידועה זהות הרכב אך אין לו ביטוח חובה בתוקף שניתן להשתמש בו.

 

הגשת תביעה בעקבות פגיעה בתאונת דרכים

כאמור, כל אחד שנפגע מתאונת דרכים יכול להגיש תביעה לחברת הביטוח שמבטחת את ביטוח החובה של הרכב או לגוף בשם "קרנית". אל התביעה יש לצרף את כל המסמכים הרפואיים שכוללים סיכומי ביקור, חוות דעת רפואיות, מרשמים לתרופות וגם ניתן לצרף הוצאות שונות על מיון, הסעות או ציוד רפואי.

מומלץ להגיש את התביעה באמצעות עורך דין תאונות דרכים, אין חובה לשכור את שירותיו של עורך דין ובפועל ניתן להגיש את התביעה באופן עצמאי אך פעולה זו אינה מומלצת. עורך הדין שצריך לשכור את שירותו בתחום זה הוא עורך דין המומחה בדיני נזיקין. עורך הדין ידע לשאול אתכם את השאלות הנכונות, לכוון אתכם בתהליך וידאג שתקבלו את סכום הפיצויים המקסימלי שתוכלו לקבל. בנוסף, הוא יבצע את כל "הריצות" עבורכם ואתם תוכלו להמשיך להתרכז בהחלמה שלכם.

 

לסיכום, אם נפגעת בתאונת דרכים – יש מה לעשות עם זה!

נפגעי תאונות דרכים רבים סובלים מכאבים רבים ונזקים רבים ולא עושים עם זה כלום. הנזק שלהם יכול להיות שווה כסף, כסף שיעזור להם להחלים ולפצות על תקופת ההחלמה. אם נפצעתם בתאונת דרכים, פנו בהקדם לעורך דין תאונות דרכים ובדקו בדיוק למה אתם זכאים.

עורכת דין