חיפוש

הסבת דוח משטרה

דיברתם בטלפון הנייד בזמן נהיגה? נהגתם במהירות שגבוהה מהמהירות המותרת? כמעט כל עבירת תנועה שתבצעו במהלך הנהיגה שלכם כמו נהיגה במהירות מופרזת היא עבירה שהעונש הצפוי עליה הוא קנס כספי. כאשר מקבלים דוח תנועה עומדות בפני הנהג שלוש אופציות מרכזיות: האופציה הראשונה הינה תשלום הדו"ח בתוך 90 יום מרגע קבלתו בדואר או על ידי שוטר תנועה. האופציה השנייה הינה ערעור על הדו"ח אותו יש להגיש בתוך 30 יום מיום קבלת הדו"ח. האופציה השלישית הינה בקשה להישפט בבית המשפט שגם את הבקשה להישפט יש להגיש עד 90 יום ממועד קבלת הדו"ח.

עורך דין מנוסה ידע לסייע לכם על מנת למצוא את הטיעונים הנכונים שיסייעו לכם לבטל את הדו"ח. בחלק נכבד מהמקרים ניתן לבטל את הדו"ח שניתן על ידי השוטר או נמסר בדואר, או במקרים אחרים להסב את הדו"ח לאזהרה בלבד. לרשותו של עורך דין תעבורה מנוסה ישנם מספר רב של אמצעים אשר יכולים לגרום לכך שבעת הערעור או המשפט תוכלו להימנע מתשלום הדו"ח. ברוב המקרים כאשר מדובר במספר דוחות על אותה העבירה, הסיכויים אף הופכים להיות גבוהים יותר בעקבות אותן הנסיבות. לכן אם אתם חושבים שיש לכם סיבה מספיק טובה לבטל את הדו"ח, יש לכם אל מי לפנות על מנת שיסייע לכם ויחסוך לכם לא מעט כסף.

 

כיצד ניתן להסב דוח משטרה?

באופן טבעי הנחת המוצא של רשויות האכיפה היא כי בעל הרכב הוא זה אשר נהג ברכב בעת ביצוע העבירה. אך בחלק לא קטן מהמקרים בעל הרכב מסר את רכבו לבן משפחה או למכר אחר אשר הוא זה אשר ביצע את העבירה. במקרה כזה המשטרה מאפשרת להסב את הדוח על שמו של מי שביצע את העבירה, כך בעל הרכב לא יצטרך לשאת באחריות שלא באשמתו. הסבת דוח משטרה ניתן לביצוע עד 30 יום מרגע קבלת הדוח בדואר, וחשוב מאוד לעמוד בזמנים הללו על מנת שלא יהיו בעיות שעלולות לסבך את העניין.

על מנת שיהיה ניתן לבצע הסבת דוח משטרה צריך לתמוך את הבקשה בתצהיר של עורך דין לדיני תעבורה. לכן חשוב מאוד לפנות לעורך דין מנוסה עוד בטרם המקרה על מנת שהוא יוכל לכוון אתכם אילו פעולות עליכם לבצע בכדי להסב את הדוח במהירות האפשרית. מדובר בנושא רגיש מאוד אשר יכול לעלות לבעל הרכב סכומי כסף גבוהים על עבירות שהוא בעצמו לא ביצע אותן. לכן חשוב מאוד למצוא את מי שנהג ברכב וביצע את העבירה, ומיד לאחר מכן לפנות לעורך דין מנוסה על מנת שיכוון אתכם בדיוק מה אתם צריכים לעשות בשביל שלא תצטרכו לשלם את הדוח. הפעולה עצמה איננה לוקחת זמן רב, אך היא מחייבת אתכם לפעול בצמוד לעורך דין לדיני תעבורה.

 

האם ניתן לבצע הסבת דוח משטרה לאחר תשלום הקנס?

במקרים מסוימים הבעלים של הרכב ישלם את הדוח באופן אוטומטי מבלי לבדוק האם הוא זה שנהג או לא נהג ברכב. לאחר תקופה מסוימת יכול בעל הרכב להיזכר כי הוא לא זה שנהג ברכב, וכמובן לבקש מהאדם שנהג ברכב לשאת בתשלום הדוח. אך חשוב להבין כי בית המשפט יאשר הסבת דוח משטרה לאחר תשלום קנס רק במקרים חריגים מאוד! רוב המקרים נדחים על הסף, וקשה מאוד לשכנע את בית המשפט לחזור בו מהחלטתו ולאפשר לשלם את הדוח פעם נוספת רק על ידי מי שבאמת נהג ברכב.

במקרה כזה אתם תהיו חייבים לפנות לעורך דין מנוסה על מנת שייצג אתכם אל מול רשויות החוק. רשויות החוק יהיו מאוד עקשניות ויעשו את מירב המאמצים על מנת לא לאפשר לכם לשלם את הדוח פעם נוספת. לכן אתם חייבים להיעזר בשירותיו של עורך דין מנוסה אשר ידע לנסח את המכתב הנכון אשר יגרום לבית הדין לשקול את הנושא פעם נוספת בתקווה שהפעם ההחלטה תהיה חיובית. הכוח נמצא בידיים שלכם, אם תעשו את ההחלטות הנכונות תוכלו לגרום לכך שמי שעשה את העבירה ישלם את הדוח בדיוק כמו שהיה אמור לקרות בפועל. אינכם אמורים לשלם דוח שאיננו נגרם באשמתכם, גם אם מדובר ברכב הפרטי שלכם.

 

האם הסבת דוח משטרה גורמת להאשמה אוטומטית של הנהג?

ברגע שמחליטים להסב את דוח המשטרה על שם הנהג שנהג ברכב בפועל זה לא אומר כי באופן אוטומטי הוא זה שביצע את העבירה. הסבת דוח משטרה קובעת כי הרכב היה ברשותו של אותו נהג בזמן ביצוע העבירה, והוא לא בהכרח היה זה שהחזיק בהגה בזמן ביצוע העבירה. כמובן שאם הסבו דוח משטרה על שמכם תוכלו להילחם על חפותכם וכמובן לטעון את כל הטענות הצודקות בעיניכם על מנת לבטל את הדוח. התנאים שמגיעים לכם בתור נהגים שהסבו על שמם דוח משטרה יהיו זהים לתנאים של כל מי שקיבל דוח משטרה על שמו. תוכלו לשלם את הדוח דבר שמעיד שביצעתם את העבירה, תוכלו לערער על הדוח וכמובן תוכלו גם לדרוש להישפט.

בין אם תחליטו לערער על הדוח ובין אם תחליטו להישפט על הדוח, עליכם לפנות לעורך דין על מנת שייצג אתכם אל מול רשויות החוק ויעזור לכם לגבש כתב הגנה מקצועי אשר ינקה את שמכם. מדובר בעבודה לא פשוטה אשר דורשת רזומה עשיר וידע רב בכל הקשור לדיני תעבורה. לכן אל תנסו לעשות זאת באופן עצמאי, כי בסופו של דבר תיתקלו בקושי רב שלא יקדם אתכם אל שום מקום בפועל – ואתם תאלצו לשלם את הדוח בסופו של יום.

 

מה קורה במקרה שבו הדוח לא שולם בזמן?

כמו על כל קנס, גם במקרה של דוח שאיננו שולם בזמן או שולם באופן חלקי תתווסף אליו תוספת פיגורים. התוספת הראשונה תעמוד על סך של 50% מהערך שאותו הייתם אמורים לשלם. התוספת תתווסף בדיוק יום אחד לאחר מועד התשלום המקורי של הקנס, ולכן אין לכם יותר מידיי זמן למחשבה או להתלבטויות.

אם עדיין לא תשלמו את הדוח בכל חצי שנה יתווספו עוד 5% לערכו של הקנס, כך שהוא צפוי לצמוח ולגדול בקצב מסחרר. לכן חשוב מאוד לדעת מהו מועד התשלום ולעמוד בו על מנת שלא תמצאו את עצמכם משלמים קנס גדול בהרבה בהשוואה לקנס המקורי.

ישנה אפשרות גם שלא יחודש רישיון הנהיגה שלכם במידה והנכם צוברים חובות או דוחות שלא שולמו באותה העת. אם לא די בכך, המרכז לגביית קנסות אשר אחראי לדאוג על קבלת התשלום יכול להפעיל עיקולים ופעולות נוספות אשר יאלצו אתכם לשלם בסופו של יום.

כמובן שאם אתם מתקשים לשלם את הדוח בפעם אחת, באפשרותכם להגיש בקשה לתשלום הדוח בתשלומים או לדחות את תשלום הדוח למועד שנוח לכם. כמובן שכל מהלך שכזה דורש להגיש בקשה מיוחד והוא אינו קורה באופן אוטומטי. באפשרותכם להתייעץ עם עורך דין אשר יסביר לכם על הדרכים המיועדות לדחיית תשלום הדוח וכמובן כיצד לבצע הסבת דוח משטרה.