חיפוש

תאונת פגע וברח: העונשים המקסימליים שניתן לקבל

בית המשפט יכול לקבוע עונש מאסר של 3-14 שנים עבור נהגים שהיו מעורבים בתאונות פגע וברח.

עם זאת, אפשר להקל את העונש בגין עבירות הפקרה או לחתום על עסקת טיעון.

כדי שזה יקרה, צריך להתייעץ עם עורך דין

תאונת פגע וברח מכונה בעגה המשפטית "עבירת הפקרה". זהו אחד האירועים הקשים ביותר בתחום דיני התעבורה, זאת למרות שכל סוג של עבירת תנועה היא בעצמה עבירה פלילית. עם זאת, יש הבדל בין עבירות תנועה קלות וחמורות ולכן תאונת פגע וברח נחשבת בקצה המחמיר של הסקאלה המשפטית והחברתית.

במסגרת תאונת פגע וברח עלול הנהג המעורב לברוח, לנטוש את הנפגע ולנסות להתחמק מעונש. במקרים כאלה, בית המשפט יכול להתייחס אל חומרת המעשה ותוצאותיו כדי להטיל עונש מאסר של 3-14 שנים.

 

כך משפיעות הנסיבות על העונש המקסימאלי

ככל שהנסיבות של תאונת פגע וברח הן חמורות יותר, כך העונש המקסימאלי שניתן לקבל גם הוא מחריף. בפועל, הסעיף הרלוונטי בפקודת התעבורה קובע את העבירה של הפקרה ומתייחס אליה ב-3 דרגות חומרה שונות.

המשותף לכל דרגות החומרה והעונשים המקסימליים הוא שבכולן מואשם הנהג בכך שהוא לא עצר כדי להזעיק עזרה. לכן גם גוזרים עליו מאסר בפועל, אך חומרת הנסיבות היא זו שכאמור קובעת את משך המאסר.

 

הבדלים בין דרגות החומרה של הנסיבות

הדרגה הנמוכה ביותר של עבירת תאונת פגע וברח היא מצב שבו הנהג לא היה בטוח שאדם נפגע, אך בית המשפט קובע שהיה עליו לדעת את זה כדי לעצור ולהזעיק עזרה. במקרים כאלה, העונש יהיה עד 3 שנות מאסר בלבד.

בדרגת החומרה הבאה, מתוארות נסיבות שבהן היה ידוע שנפגע אדם ולמרות זאת הנהג לא עצר אלא ברח מן הזירה. כאן, עונש המאסר כבר יעמוד על 7 שנים.

לשם השוואה, הדרגה החמורה ביותר של עבירת הפקרה קובעת 14 שנות מאסר עבור נסיבות שבהן נגרם לנפגע נזק של ממש או שהוא חלילה נהרג. בשביל לבחון האם יש מקום לזיכוי והפרכת האשמה, צריך להתייעץ עם עורך דין ולברר גם על אופציה של חתימה על עסקת טיעון.

 

החשיבות של בחירת עורך דין

בחירה נכונה של עורך דין לענייני תעבורה היא זו שעושה את ההבדל בין האופן שבו מתייחסים בתי המשפט אל הנסיבות. כמובן שיש גם את הנסיבות האובייקטיביות שמתארות את התאונה, אבל כל נאשם צריך לדאוג שהייצוג המשפטי שלו יעלה בקנה אחד עם המטרות שאותן הוא רוצה להשיג.

חשוב מאוד לבחור עורך דין מקצועי שמכיר את המאפיינים של תאונת פגע וברח ואת ההבדלים בין דרגות הענישה. כך, גם במקרה של הודאה יהיה אפשר לבדוק אפשרות להפחית את מספר שנות המאסר ולהקל על העונש.

 

מאזניים