חיפוש

רשלנות רפואית בלידה – חשיבות הייעוץ המוקדם עם עורך דין

לידה טומנת בחובה סיכונים רבים, בין אם היא מבוצעת על ידי מיילדת ובין אם על ידי רופא מומחה. ליולדת עלול להיגרם נזק זמני או קבוע וישנם מקרים נדירים שאף מסתיימים במות היולדת. לא כל מקרה של פגיעה בלידה הינה תוצאה של רשלנות רפואית וישנם סיכונים ידועים שהינם חלק בלתי נפרד של כל לידה. במאמר זה נדון בחשיבות הייעוץ עם עו"ד.

 

התיישנות

ניתן להגיש תביעה על רשלנות רפואית בלידה עד 7 שנים לאחר המועד בו נגרמה הפגיעה. במקרה של קטין שנפגע בלידה, הוא יכול להגיש את התביעה עד גיל 25 מכיוון ש-7 השנים מתחילות החל מגיל 18. כל עוד התביעה היא של ההורים ולא של הקטין ההתיישנות היא לאחר 7 שנים. עם זאת, יש חשיבות גדולה להתייעץ מוקדם ככל שניתן עם עורך דין כפי שנפרט בהמשך.

 

בירור שלוקח זמן

אם אתם סבורים שקיים נזק ליולדת שמקורו ברשלנות רפואית בלידה חשוב להתייעץ עם עורך הדין מוקדם ככל שניתן למרות שההתיישנות על התביעה עומדת על 7 שנים. הדבר נובע מכך שהבירור לגבי קיומה של עילת תביעה יכול לקחת זמן. יש צורך לאסוף את כלל התיעוד ולהתייעץ עם מומחים ולהתחיל להניע את התביעה כאשר המידע עוד זמין. עוד על כך כנסו לאתר המשרד

 

איסוף החומרים וביסוס התביעה

עורך הדין צריך לאסוף את החומר הרפואי מהמוסדות הרפואיים הרלוונטיים, לרבות את מעקב ההיריון והמידע הרפואי לגבי הלידה עצמה. לאחר מכן, עורך הדין צריך לפנות למומחה הרלוונטי למקרה הספציפי ולבדוק אם אכן הנזק ליולדת או לתינוק הוא כתוצאה מהרשלנות הרפואית.

טרם הגשת התביעה, עורך הדין צריך להעריך אם יהיה ניתן לבסס את הטענות באמצעות חוות הדעת הרפואית ואם יהיה ניתן להוכיח לבית המשפט  את קיומם של שלושת היסודות לעוולת הרשלנות, נזק, אשם וקשר סיבתי.

 

הוכחת האשם

הוכחת האשם נוגעת לאופן התנהלות של הרופאים במהלך הלידה או לפניה אל מול מבחן הרופא הסביר. האם הרופאים קיבלו במהלך הלידה את ההחלטות הנכונות, האם הלידה נוהלה במקצועיות, האם חרגו מהפרקטיקה המקובלת והאם הם היו קשובים לתלונות היולדת. כאשר התביעה נוגעת לביצוע הלידה בפועל, בית המשפט בוחן את ההתנהלות של הרופאים במהלכה.

 

פיצויים

גובה הפיצויים בגין רשלנות בלידה נקבע בהתאם לנזק שנגרם ליולדת או ליילוד ולהשלכות שיש לנזק זה על המשפחה כולה. הפיצויים עשויי להיות מורכבים גם מאובדן השתכרות בעתיד ומהשלכות כלכליות נוספות. ניתן לדרוש פיצויים גם בעבור עוגמת נפש, כאב וסבל, העדר הסכמה מדעת, פגיעה באנטומיה ועוד.

 

סיכום ייעוץ מוקדם

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בנושא של ייעוץ עם עורך דין בנוגע לרשלנות רפואית בלידה. כפי שציינו, בכל מקרה שבו ישנו חשש מקיומה של רשלנות רפואית אשר הובילה לנזק ליילוד או ליולדת, חשוב מאוד לקדם את הנושא בעזרת עו"ד שעוסק בתחום, מוקדם ככל האפשר, מכיוון שהתהליך אורך זמן וקל יותר לאסוף את המידע הרפואי הנדרש בסמוך למועד האירוע.

ספר ופטיש

 

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא