חיפוש

מיהו עו"ד לשון הרע ומתי צריך לפנות אליו?

פרסום דברי לשון הרע יכולים לגרום נזק משמעותי לאדם כלפי כוונו הדברים וכן לבני משפחתו וסביבתו. דברים מסוג זה, פוגעים בכבודו ובמוניטין שלו. לכן עליו להתגונן מפניהם ולדרוש פיצוי מהאדם שפרסם אותו. לשם כך, עליו לפנות אל עו"ד לשון הרע שיגיש בשמו את התביעה וייצג אותו במשפט. האיסור על "לשון הרע" קיים עוד מהמקורות ומטרתו להימנע מלומר דברים רעים כלפי אדם או קבוצה של אנשים, מפאת פגיעה בהם ובכבודם.

בימנו, יש ללשון הרע יש השפעה גדולה, מאחר ואמירה מסוימת, יכולה לפגוע לא רק בכבודו של האדם אליו כוונו הדברים, אלא גם לפגוע ביכולת שלהם להתפרנס, ליטול חלק באירועים ציבוריים, להיות חלק אינטגראלי מהחברה ולעיתים היא אף יוצרת פגיעה בסביבתו הקרובה, בני משפחתו וחבריו.

 

מה נחשב על פי החוק לפרסום לשון הרע?

על פי היהדות, כל אמירה שלילית כלפי מישהו שלא בפניו מהווה לשון הרע ואסור לעשות זאת. על פי החוק, כל אדם שפורסמו נגדו דברים שפגעו בו, גם מבלי להוכיח הוכחה לנזק, יכול להגיש תביעה לפיצויים על לשון הרע.

על פי הגדרת החוק, פרסום לשון הרע יבוא לידי ביטוי במקרים:

  • כשהדברים נאמרו במטרה להשפיל אדם ולהפוך אותו למטרה ללעג ושנאה.
  • במטרה לבזות אדם בשל מעשיו, התנהגותו או תכונותיו.
  • כשהדברים פורסמו במטרה לפגוע במשרתו ופרנסתו.
  • ביזוי אדם בגין גזעו, מוצאו, דתו, מקום מגוריו, גילו, מינו, נטייתו המינית.

חשוב להדגיש, אין הגדרה חד משמעית וברורה מה זה לשון הרע ולכן הרבה פעמים בית המשפט גם ידחה את הטענה לפגיעה. לרוב יהיה זה "מבחן האדם הסביר", כפי מה האדם הסביר יכול להסיק מהדברים שפורסמו, גם על פי ההקשר הרחב של תוכן הדברים.

השמצה

מתי יש לפנות אל עו"ד לשון הרע?

אם אדם מסוים פרסם דבר מה, בין אם זה בתקשורת הממוסדת, ברשת חברתית או בכל מקום אחר, דבר שפגע והשפיל אותנו, אז יהיה נכון לפנות אל עורך דין המתמחה בלשון הרע שיבחן את המקרה ויעזור לנו להחליט על תגובה הולמת למקרה.

האופציות העומדות בפנינו הן:

אופציה ראשונה, דרישה להתנצלות פומבית והתנערות מהדברים, פלוס בקשה לפיצוי על הנזק הצפוי מהדברים.

אופציה שנייה, פנייה לסעד בבית משפט. במקרה כזה יש לקחת בחשבון שיבחנו ארבעה פרמטרים בשביל להחליט האם לקבל את התביעה שלנו:

  • האם הדברים שנאמרו אכן עומדים במבחן לשון הרע.
  • האם האופן בו הם נאמרו נחשב ל"פרסום".
  • האם זכאי הנתבע להגנה על ידי החוק.
  • האם המקרה מחייב פיצוי כספי או סעד אחר.

אם אתם רוצים לדעת עוד על תביעות לשון הרע, מוזמנים לפנות אלינו, משרדו של עו"ד אביתר כהן, ואנחנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת.

עורך דין לשון הרע

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא