חיפוש

רישיון לנשק: מי זכאי ואיך מגישים בקשה?

בחודשים האחרונים מספר הבקשות להוצאת רישיון נשק עלה בצורה משמעותית. הסיבה המרכזית לכך אלו אירועי השביעי לאוקטובר ומה שהתרחש לאחריהן. בתור ישראלים, אנחנו מבינים שהדרך היחידה שלנו לשמור על עצמנו בעת צרה היא להחזיק נשק אישי, וכדי שזה יקרה אנחנו צריכים לקבל רישיון נשק. כאן נעזור לכם להבין האם אתם זכאים לקבל את הרישיון הזה.

 

רישיון נשק

רישיון נשק הוא הדרך היחידה שלכם במדינת ישראל להחזיק בנשק אישי. מלבד כוחות הביטחון שמקבלים נשק מטעם העבודה, כל ישראלי אחר זקוק לרישיון על מנת להחזיק בכלי ירייה פרטי. בדיקת זכאות לרישיון נשק פרטי והגשת בקשה להוצאת רישיון תאפשר לכם להנות מבדיקה מהירה של זכאותכם וזירוז הליך הקבלה של הרישיון. בינתיים, כדאי להבין איך להגיש את הבקשה.

רישיון נשק

הגשת הבקשה

הגשת הבקשה צריכה להיעשות באתר של המשרד לביטחון לאומי. באתר תוכלו להוריד את כל הטפסים הנדרשים ובהם תפרטו מה הסיבה שבגינה אתם מעוניינים לקבל הרישיון. מלבד זה יהיה עליכם למלא במפורט את פרטיכם האישיים על מנת לאפשר למשרד לבדוק שלא דבק רבב בהתנהלותכם האישית, או לפחות כזה שעלול לשבש את קבלת הרישיון.

 

זכאות על בסיס מקום מגורים

הקריטריון הבסיסי ביותר לקבלת רישיון נשק הוא מקום המגורים שלכם. למרות שכל מדינת ישראל היא אזור יחסית מסוכן, ישנם מקומות שיותר מועדים לפורענות. באותם מקומות תושבים יכולים לקבל רישיון נשק מבלי לענות על קריטריון אחר שמזכה אותם ברישיון. בין המקומות הללו ניתן למנות את יישובי יהודה ושומרון, ירושלים, ערים מעורבות אחרות או אזורי קו התפר.

 

שירות צבאי או ביטחוני

ללא קשר למקום המגורים שלכם, שירות ביחידה קרבית והכשרה של רובאי 07 גם הוא יכול להעניק לכם רישיון נשק. שירות קבע של מספר שנים בכל אחת מיחידות הצבא גם הוא מספיק, וכך גם שירות של שנתיים בתור שוטרי קבע במשטרת ישראל. התנדבות באחד מכוחות ההצלה במדינה או עבודה בתור חקלאי נכללים גם הם ברשימת התבחינים שמאפשרים לכם לקבל רישיון נשק.

 

למה דווקא עכשיו

אם אתם מעוניינים להוציא רישיון נשק, הדבר החשוב ביותר הוא להגיש את הבקשה כמה שיותר מהר. המשרד לביטחון לאומי מקדיש כוח אדם רב לעניין הזה מתוך מטרה לספק לכמה שיותר אזרחים כלי נשק אישיים. הגשת הבקשה בתקופה הזו תאפשר לכם לקבל את הרישיון מהר יותר.

 

לסיכום

רישיון נשק הוא רישיון שמונפק על ידי האגף לרישוי כלי ירייה במשרד לביטחון לאומי. המטרה של הרישיון היא לוודא שמי שמחזיק נשק הוא אכן אדם אחראי שלא מסכן את הציבור בכך שהוא נושא נשק אישי. הזכאות לרישיון היא על בסיס מקום מגורים, עבודה, שירות צבאי או אזור לימודים. אם אתם מתקשים להגיש את הבקשה מומלץ לפנות לגוף מקצועי שיעזור לכם להגיש אותה.

רישיון אקדח

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא