חיפוש

באילו נושאים עורך דין מקרקעין מוסמך לטפל?

בבואנו לרכוש או למכור נכס סביר להניח שמדובר, עבור רוב האנשים הרגילים, בעסקה גדולה פי כמה וסבוכה משמעותית יותר מאשר כל מכירה או רכישה אחרת שנבצע בחיינו. כיצד אם כן עלינו לנהוג במקרה כגון זה? ובכן, בדיוק לשם כך קיימים עורכי הדין המתמחים בתחום וישמחו לסייע לנו. מהם התחומים שעורך הדין יסייע לנו בהם?

 

  • קניית דירה מקבלן

כשקונים דירה מקבלן, זה נראה תהליך די פשוט ומובן מאליו לכאורה: ניגשים למשרד המכירות, בודקים את הנכס וחותמים על הסכם המכר. אולם עורך דין מקרקעין ידע לייעץ מהן הנקודות שיש לשים אליהן לב, במה להתמקד טרם החתימה על ההסכם עצמו ובעת בדיקת הנכס וממה עלינו להיזהר, למשל תביעות ליקויי בנייה ובדק, שעלינו כרוכשים להיות מוכנים אליהן ולדעת כיצד להתמודד עימן.

קַבְּלָן

  • קניית ומכירת דירה יד שניה

גם פה עורך דין מקרקעין בקריות או בכל יישוב אחר, יכול לסייע בצורה משמעותית – בניסוח הסכם המכר וליווי בתהליך העברת הבעלות. בתוך כך הוא אמור להסב את תשומת ליבנו אל סעיפי חוק שחלים על עסקה כמו זו, מהם החובות שלנו בבואנו לרכוש או למכור דירה, מה חלקה של המדינה בכספים המועברים בין הצדדים (זאת אומרת: מיסוי, היטלים, אגרות וכו').

בעיקר הוא צריך למנוע מאיתנו "לפספס" נקודות שעשויות בהמשך לעלות לנו בעוגמת נפש, בהוצאת כסף רב, בהיתקלות בחסמים בירוקרטיים או בהתנהלות משפטית ממושכת, מייגעת (ויקרה) שניתן היה לחסוך מראש אילו רק היינו שמים אליהן לב.

 

  • התחדשות עירונית: פינוי בינוי ותמ"א 38

כשאנו מדברים על התחדשות עירונית, מדובר למעשה על שני תרחישים עיקריים שבאים בחשבון: או הריסת נכס ובניית אחר תחתיו, או שיפוץ מקיף במסגרת תכנית המתאר הארצית 38 (תמ"א 38) לחיזוק מבנים ישנים מפני רעידות אדמה וכיו"ב והוספת ממ"ד (מרחב מוגן דירתי) או ממ"ק (מרחב מוגן קומתי, פחות נפוץ) להתגוננות מפני התקפות מן האוויר (רקטות בעיקר).

בשני המקרים מדובר על התנהלות מול הקבלן המבצע את הפרויקט (שלעיתים איננו היזם אלא נשכר על ידו) מצד אחד, ומן הצד השני אל מול קבוצה של בעלי בתים שיכולה להיות גדולה ומגוונת, וכפועל יוצא מכך גם מרובת דעות שעשויות להיות מנוגדות זו לזו וליצור קונפליקטים בתוך הקבוצה.

במקרים כאלה, לייצוג משפטי חשיבות רבה ביותר כדי להשיג הבנה מיטבית בין כל הצדדים המעורבים והגעה להסכמה שלוקחת בחשבון את כל הנקודות שכבר הוזכרו לעיל – כל אותם סעיפים ותתי סעיפים בחוזים הסבוכים של דיני הנדל"ן והרגולציה הנובעת מהם.

 

סיכום

ישנם תילי תלים של חוקים, פרשנויות ופסיקות רלוונטיות בתחום המשפטי הנוגע לנדל"ן, אם במכר ואם בהתחדשות עירונית. עורך דין מקרקעין מוסמך לטפל בהם, הוא מנוסה ומעודכן, ובעיקר הוא זה שישמור על האינטרסים שלכם וידאג לכם.

עורך דין

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא