חיפוש

מי נתן לך רישיון? 4 עובדות חדשות לנהגים לא זהירים

דיני התעבורה הישראלים עוברים רפורמות וחידושים ללא הרף. מטרת החידושים להתאים את דיני התעבורה למציאות בשטח, להיאבק ברעות חולות על הכביש ולצמצם את תאונות הדרכים בישראל. לאחרונה, יצא משרד התחבורה יחד עם הרלב"ד – הרשות לבטיחות בדרכים, בשורת צעדים אשר צריכים בהחלט להטריד נהגים לא זהירים. להלן נכיר חידושים אלו.

 

    1. פרויקט שומרי הדרך

אחד הצעדים המשמעותיים ביותר של הרשות לבטיחות בדרכים ומשרד התחבורה בשנים האחרונות, הוא הקמת מערך שומרי הדרך. מערך שומרי הדרך קורא לנהגים להתגייס למאבק בתאונות הדרכים ולצלם נהגים אשר עוברים על חוקי התנועה. הצילומים יועברו לרשויות והנהגים ייקנסו על פיהם.

נהגי דרך הובילו לקנסות רבים במיוחד, למשל, של נהגים שנסעו בשולי הדרך בפקקים. שומרי הדרך העבירו צילומים אשר צולמו דרך מצלמות הרכב שלהם לרשויות והנהגים הורשעו בעבירה זו. אם כן, נהגים לא זהירים – שימו לב! שומרי הדרך מסביבכם ועליכם לנהוג כמו שצריך.

1. פרויקט שומרי הדרך

   2. שלילה על סמך נקודות

דוחות תנועה רבים מורכבים משני מרכיבים – קנס ונקודות. הנקודות נצברות לחובת הנהג ונהג אשר נצברו כנגדו כמות מספקת של נקודות – ייענש. נהג שצבר 12 נקודות יצטרך לעבור קורס נהיגה מונעת. אולם זהו העונש הקל יחסית הניתן בגין נקודות.

שואלים את עצמם כמה נקודות זה שלילה למשל? מי שנצברו לחובו 36 נקודות, מסתכן בשלילת הרישיון שלו. עם זאת, ככל שצברתם 36 נקודות, אל תאמרו נואש. צרו קשר במהירות האפשרית עם עו"ד תעבורה בחיפה אשר ייצג אתכם בפני בית המשפט לתעבורה, יוביל לביטול חלק מהנקודות ויציל את הרישיון שלכם.

   2. שלילה על סמך נקודות

   3. קנס על נגיעה בטלפון הנייד

בשנים האחרונות חלה החמרה מתמדת בקנסות בגין שימוש בטלפון הנייד בנהיגה. שימוש בטלפון הנייד בנהיגה הינו אחד הגורמים המשמעותיים ביותר לתאונות דרכים כיום ומכיוון שכך הרשויות משקיעות מאמצים רבים במיגור השימוש בטלפון הסלולרי בנהיגה.

נכון להיום, הקנס על נגיעה בטלפון הנייד במהלך הנהיגה עומד על 1,000 שקלים. כמו כן, נהג אשר השתמש בטלפון הסלולרי שלו יצבור 8 נקודות. זאת, בעוד שעד ל-2021 נהיגה תוך שימוש בטלפון הובילה לצבירת 4 נקודות בלבד.

 

   4. חובת תיאוריה לאופניים חשמליים

עוד רעה חולה בכבישים הישראלים, היא הנהיגה שאינה זהירה באופניים חשמליים וכן נהיגה בכלי גלגינוע, הלא הוא הקורקינט החשמלי. במטרה לצמצם את היקפי הנהיגה הבלתי אחראית, קבע המחוקק כי חובה לעבור מבחן תיאוריה לפני שנוהגים בכלים אלו. מי שלא ינהג כך, צפוי לקנס.

 

לסיכום

לסיכום, בשנים האחרונות הוחמרו דיני התעבורה ונוספו עונשים רבים וחמורים. במידה שספגתם עונש כבד ובעיקר עונש המוביל לשלילת הרישיון שלכם, פנו אל עורך דין לדיני תעבורה במקום מגוריכם. עורך הדין ייצג אתכם ויוביל לביטול העונשים או למצער הפחתתם במידה ניכרת.

מי נתן לך רישיון? 4 עובדות חדשות לנהגים לא זהירים

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא