חיפוש

הכירו את החוקים של הפוקר ומי המציא אותם

פוקר – אחד המשחקים הפופולריים והנפוצים ביותר בעולם. גם בישראל הוא זוכה למקום של כבוד בשנים האחרונות ואנחנו יכולים לראות יותר ויותר אנשים נפגשים לשחק בבית עם חברים ונהנים מערב חברי וקליל. 

 

למה חשוב להכיר את החוקים?

על מנת להיות שחקנים פוקר מצוינים מהמעלה הראשונה אתם חייבים לשלוט בכל החוקים בצורה מושלמת. לקריאת חוקי הפוקר והצטרפות לאתר 7XL. נכון, חשוב גם לפתח מיומנויות נוספות שיכולות להפוך אתכם לשחקנים מעולים. תצטרכו לפתח פוקר פייס מושלם ולשכלל את יכולת הבילוף שלכם בצורה ניכרת.

הנתונים האלה הופכים את המשחק הפוקר למשחק מאד אסטרטגי, חכם ופסיכולוגי. אך מבלי לדעת את החוקים לעומק לא תוכלו לשחק. ידיעת החוקים היא הבסיס ההכרחיים. בין אם אתם שחקנים חדשים או שועלי פוקר ותיקים בוודאי תהיתם מאיפה המשחק הזה הגיע אל חיינו ומה ההיסטוריה שלו? איפה הוא הומצא? וכיצד התגלגל להיות הפוקר בצורתו העכשווית?

למה חשוב להכיר את החוקים

איך התחיל בכלל הפוקר ומי המציא את החוקים? סקירה היסטורית קצרה ומרתקת!

 איפה הכל התחיל?

חוקרים והיסטוריוניים לא ממש יודעים ואין תשובה חד משמעית לשאלה הזו. חוקרי היסטוריה סוברים שמקורו בארצות הברית בתחילת המאה ה19.

 

השפעות ממשחקים אחרים

בעולם הסתובבו אז מספר משחקי שהיו פופולריים מאד. ישנה השערה שמשחקים אלה היוו השראה גדולה לפוקר. משחקים אלה הגיעו מכל מיני מקומות בעולם כגון פרס, צרפת וגרמנייה והם כולם התבססו על הימורים ובלופים. אלה היו גרסאות פחות מתוחכמות וחלקן כלל לא היו מבוססות על קלפים. פוקר לקח את הרעיון של הבלוף וההימור ואיגד אותו עם משחק קלפים מצוין, ומכאן הכל היסטוריה.

 

מה חשוב לדעת על חוקי הפוקר?

חשוב מאד ללמוד את הידיים השונות. חובה לדעת איזה יד יותר גבוהה מחברתה ומה היד הגבוהה ביותר. כך תוכלו להבין היטב מה אתם מחזיקים בידיים. חשוב לשלוט בסגנון המשחק אותו אתם משחקים. כך תדעו מתי אתם יכולים להחליף קלפים ומתי מהמרים בדיוק. נתונים אלה יכולים להרים או להוריד סיבוב.

 

כמה עובדות נוספות ומעניינות על הגרסאות המוקדמות של פוקר

  • במאה ה19 כאשר התחילו לשחק פוקר, שיחקו בהתחלה רק עם עשרים קלפים. זו גרסה מוקדמת ופחות מחוכמת של "סטרייט פוקר" והיא משוחקת עד היום, למרות שהיא התפתחה משמעותית.
  • רק באמצע המאה ה19 התפתחה גרסה מורכבת יותר עם 52 קלפים. והיא נקראה אז "פוקר חתיכה" זו היתה מין גרסה ראשונית של טקסס הולדם. לא היו קלפים קהילתיים אך כן היו קלפים שכולם רואים לצד קלפים חסויים.
  • בשנות ה-70 של המאה העשרים הגיח אל חיינו טקסס הולדם ושינה את עולם הפוקר ללא הכר. מהרגע שהתחילו לשחק טקסס הולדם הוא תפס תאוצה בצורה יוצאת דופן והפך במהרה לאחד המשחקים הכי משוחקים בעולם.

אז לימדו היטב את החוקים, התאמנו על המשחק בבית וצאו לערב פוקר ותהנו מהחיים!

פּוֹקֶר

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא