חיפוש

האם שימוש בגז פלפל יכול לסבך אותך עם החוק?

רבים מחזיקים בגז פלפל, במטרה לשמור על הביטחון האישי שלהם. תחושת חוסר הביטחון עלולה לפגוע באיכות החיים, לכן רק הגיוני להצטייד באמצעים נגישים ונוחים, שיוכלו לשמש אתכם בעת סכנה. הדבר יבטיח לכם שקט נפשי ושנת לילה טובה יותר, אך חשוב להבין את כל דקויות החוק, במטרה להבטיח לעצמכם שימוש חוקי לחלוטין.

 

גז פלפל ודקויות החוק

גז פלפל יכול להגיע במגוון רחב של גדלים וצורות שונות, במטרה לאפשר לכל אחד ליהנות מאמצעי נוח ופשוט להגנה עצמית. לחיצה קלה על ההדק מאפשרת את שחרור הגז, שנועד להרתיע את התוקף ולאפשר לכם לברוח. עם זאת, חשוב לציין כי החזקה ושימוש בגז פלפל עלולים לסבך אתכם עם רשויות החוק, במידה ואינכם מקפידים על ההנחיות.

גז פלפל אינו נחשב לכלי נשק לפי החוק, אלא ככלי המיועד להגנה עצמית. כלומר, הנשיאה שלו נחשבת לחוקית לחלוטין ואין שום צורך ברישיון מיוחד כדי לשאת אותו. אך אסור בשום אופן להשתמש בו לצורך תקיפה, אלא רק לצורך הגנה עצמית.

גז פלפל

באילו מקרים ניתן לפי החוק להשתמש בגז פלפל?

החוק בארץ קובע כי ניתן להשתמש בגז פלפל לצורך התגוננות כנגד תקיפה. במידה ואתם מותקפים על ידי אדם אחר ונשקפת סכנה מוחשית לחייכם, או לחילופין, פגיעה פיזית בגופכם, רכושכם או חירותכם, אתם רשאים להשתמש בגז הפלפל כנגד התוקף.

כמו כן, ניתן להשתמש בגז הפלפל על מנת להגן על אדם אחר מפני תקיפה, במידה והוא נמצא בסכנה מוחשית לפגיעה פיזית בגופו, רכושו או חירותו. תוכלו לטעון להגנה עצמית, המספקת פטור מאחריות פלילית, במידה והייתם בסיטואציה שהצריכה התגוננות מהירה ולא הייתה דרך אחרת לעצור את התקיפה. תצטרכו להוכיח כי התקיפה היוותה סכנה מוחשית עבורכם או עבור אדם אחר והיא נועדה לפגוע בגוף או בחירות. בנוסף, יש לוודא כי השימוש היה סביר ומידתי והתקיפה לא בוצעה בעקבות התגרות.

 

באילו מקרים שימוש בגז פלפל יסבכו אתכם עם החוק?

ברמת העיקרון, כל שימוש בגז פלפל שלא בוצע מתוך הגנה עצמית, עלול לסבך אתכם עם החוק. במידה וריססתם אדם אחר בגז פלפל ללא סיבה מספקת, אתם עשויים למצוא את עצמכם בחקירה משטרית, בתור חשודים בעבירת תקיפה.

כמו כן, חשוב לדעת כי לא כל תרסיסי הפלפל חוקיים, מאחר והחוק קובע בבהירות כי במידה ותרסיס הפלפל מכיל מנגנון הפעלה שכולל תרכובות של חומרי נפץ או חומרי בערה, הוא אינו נחשב לחוקי. כמו כן, כדאי לציין כי החוק מתיר ריכוז מקסימלי של 2% חומר פעיל, לכן אם גז הפלפל שרכשתם מכיל ריכוז גבוה יותר, כדאי שתדעו כי מדובר על עבירה על החוק.

 

סיכום

גז פלפל נחשב לחוקי לנשיאה ושימוש במקרים של הגנה עצמית. אין להשתמש במוצר שאינו עונה להגדרות החוק או להשתמש בו שלא לצורך הגנה עצמית.

גז פלפל

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא