חיפוש

פוקר באינטרנט – האם זה חוקי בישראל?

עולם הימורי הפוקר צובר תאוצה אדירה בשנים האחרונות, עם יותר ויותר שחקנים שמגלים את האהבה למשחק המאתגר והמרתק הזה. לצד משחקי פוקר פיזיים במועדונים ובבתי הקזינו, זירת הפוקר המקוונת פורחת ומציעה מגוון רחב של אפשרויות משחק, טורנירים ופרסים. אך האם משחק פוקר באינטרנט חוקי בישראל? במאמר זה נדון בהיבטים החוקיים של משחק פוקר באינטרנט בישראל, תוך בחינת המצב הנוכחי, ההגבלות הקיימות וההשלכות עבור שחקנים.

 

מעמדו החוקי של פוקר בישראל

חוק העונשין הישראלי (תשל"ז-1977) אוסר על הימורים וקיום משחקי מזל במקומות ציבוריים. עם זאת, החוק אינו מתייחס באופן ספציפי למשחק פוקר, לא באופן מקוון ולא באופן פיזי. כתוצאה מכך, קיימת אי בהירות בנוגע למעמדו החוקי של פוקר בישראל. בשנת 2017 פרסמה הכנסת מסמך "נייר עמדה" בנושא הימורים מקוונים. נייר העמדה התייחס, בין היתר, למשחק פוקר מקוון וקבע כי "נראה שגם משחקי פוקר מקוונים נופלים בגדר הגדרת 'הימורים' כמשמעותה בחוק העונשין". עם זאת, נייר עמדה זה אינו מהווה חקיקה מחייבת ויש אתרים כמו 7XLPro דרכם אפשר לשחק את משחק הנפוץ ללא חשש.

 

הגבלות על משחק פוקר באינטרנט

אי הבהירות בנוגע למעמדו החוקי, מציבות מספר הגבלות על משחק פוקר באינטרנט בישראל:

  • חברות ישראליות אינן רשאיות להפעיל אתרי פוקר מקוונים. כתוצאה מכך, שחקנים ישראלים נדרשים לשחק באתרים בינלאומיים.
  • בנקים ישראלים אינם מאפשרים ביצוע העברות כספיות לאתרי פוקר מקוונים. כתוצאה מכך, שחקנים נדרשים להשתמש בשיטות תשלום חלופיות, כמו העברות ביטקווין או ארנקים אלקטרוניים.
  • הרשויות בישראל רשאיות לחקור ולתבוע שחקנים המשתתפים במשחקי פוקר מקוונים. אמנם מקרים כאלה נדירים, אך קיימת אפשרות שחקנים ייתפסו ויועמדו לדין.

פוקר מקוון

סיכונים וחששות

משחק פוקר באינטרנט בישראל טומן בחובו מספר סיכונים:

סיכון משפטי – כפי שהוזכר, קיימת אי בהירות בנוגע למעמדו החוקי של פוקר באינטרנט, ולכן שחקנים חשופים לסיכון של תביעה משפטית.

סיכון כלכלי – משחק פוקר כרוך בהפסדים כספיים, ובמקרה של אתרים לא אמינים, שחקנים עלולים לאבד את כספם.

סיכון להתמכרות – פוקר הוא משחק אינטנסיבי עם פוטנציאל התמכרות, ולכן שחקנים צריכים להיות מודעים לסכנה ולהימנע ממשחק מופרז.

 

המלצות לשחקנים

שחקנים המעוניינים לשחק פוקר באינטרנט צריכים לנקוט מספר צעדים על מנת להימנע מסיכונים:

  • לבחור אתר פוקר אמין ומקצועי.
  • לקרוא את תנאי השימוש וההטבות באתר.
  • להשתמש בשיטות תשלום מאובטחות.
  • להגדיר מגבלה להפסדים.

 

עתיד הפוקר בישראל

עתיד הפוקר בישראל עדיין אינו ברור. ייתכן שבעתיד יתקבלו חוקים חדשים המסדירים את פעילות הפוקר המקוונת, הן מבחינה חוקית והן מבחינה פיקוחית. חוקים אלה עשויים להביא להגברת הבהירות בנוגע למעמדו של פוקר, להגן על שחקנים מפני סיכונים ולהבטיח פעילות הוגנת ושקופה. עם זאת, ייתכן גם שהמצב הנוכחי יישאר בעינו, וקיים סיכוי שפעילות הפוקר המקוונת תמשיך להיות מוגבלת. או שהרשויות יבינו כי המגבלות הן מלאכותיות ויפתחו את השוק.

לגליזציה של פוקר מקוון

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא