חיפוש

ביטלו לך טיסה – מה עושים ואת מי תובעים?

ביטול טיסות הפך לדבר שבשגרה עקב מטען עודף, אובר בוקינג או שביתות הטייסים. לעיתים מדובר על איחור קטן עד משמעותי בטיסה ולעיתים על ביטול הטיסה. בכל מקרה אחרי שכבר ארזתם, הזמנתם מלון ורכב או טיסת המשך, אתם בבעיה. מה עושים ואת מי תובעים – על כך במאמר הבא.

 

מה אומר החוק על ביטול טיסה של חברת התעופה?

לפי חוק שירותי התעופה בישראל במידה ובוטלה טיסה או לא בוצעה או התעכבה 8 שעות ויותר מגיע פיצוי. כאשר מדובר על עיכוב הנוסע יקבל שובר למזון ושתייה, שירותי התקשרות ולינה והעברה לבית מלון ובחזרה לשדה התעופה עד מועד הטיסה החדשה.

במידה והטיסה לא מתבצעת, יגיע לנוסע החזר כספי של כרטיס הטיסה או כרטיס חלופי ליעד אחר או מועד אחר. את עלות הכרטיס על הנוסע לקבל תוך 21 יום. חשוב לדעת שאם בוחרים בכרטיס טיסה חלופי, סכום הפיצוי יהיה נמוך יותר. פרטים נוספים באתר https://www.rotbaumlaw.com.

 

מהו הפיצוי הכספי?

הפיצוי הכספי הוא בהתאם למרחק הטיסה. אם מדובר על מרחק עד 2,000 ק"מ מקבלים 1,300 ₪. אם בוחרים בכרטיס טיסה אחר, מקבלים 650 ₪. בין 2,000-4,500 ק"מ הפיצוי 2,090 ש"ח ואם לוקחים כרטיס חלופי, הפיצוי 1,045 ש"ח. למרחק גדול יותר מ-4,500 ק"מ הפיצוי 3,130 ₪ ואם בוחרים בכרטיס חלופי, הפיצוי 1,565 ₪.

למרות זאת, אם חברת התעופה מודיעה מראש על ביטול הטיסה הנוסע לא זכאי לפיצוי אלא במקרים מסוימים. כלומר, במידה וההודעה על הביטול היא מעל 14 יום לפני הטיסה, חברת התעופה צריכה להציע לנוסע טיסה חלופית דומה.

במידה וההודעה בין שבוע-שבועיים לפני הטיסה המקורית, יש להציע טיסה חלופית רק בהפרש של פחות שעתיים מהטיסה שבוטלה ונחיתה בהפרש של עד 4 שעות ממועד הנחיתה במקור. כאשר מדובר על הודעה פחות משבוע אין להקדים את ההמראה או לאחר את הנחיתה.

 

מה עושה מי שמסרב לכרטיס טיסה חלופי?

מי שמסרב לכרטיס טיסה חלופי לא יקבל פיצוי אלא אם חברת התעופה לא הציעה לשותף בנסיעה את אותה הטיסה, או בשל בעיה רפואית, דתית וביטחונית. במידה ואין מניעה מתוך אלו לטוס, הנוסע לא יוכל לקבל החזר על כרטיס הטיסה.

למרות זאת, אם הנוסע לא הגיע לטיסת הקונקשיין מאחר וביטלו את הטיסה מארץ המוצא והוא אינו מעוניין בטיסה חלופית, הוא יקבל החזר על כל הסכום של כרטיס הטיסה, גם אם הגיעה רק לנקודה ממנה היה אמור להמשיך בטיסה נוספת. כל זה בתנאי שמדובר על הזמנה אחת, שהנוסע שהה ביעד של טיסת ההמשך עד 24 שעות ושאותה חברת תעופה הפעילה את הטיסה.

לסיכום, בין אם מדובר על טיסות סדירות ובין אם על טיסות המשך, את התביעה מגישים לחברת התעופה באמצעות עו"ד דיני תעופה.

חוק התעופה

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא