חיפוש

תביעה לפירוק שיתוף בנכס במסגרת הליך גירושין

הליך גירושין לרוב כולל בתוכו הסכם על חלוקת כלל הנכסים והרכוש של בני הזוג המתגרשים. אחד הנכסים הגדולים של רוב הזוגות המגרשים הוא דירת המגורים שלהם. בכדי לחלק נכס זה יש להגיש תביעה לפירוק שיתוף בנכס. כמובן שניתן להגיש תביעה לפירוק שיתוף בנכס בכל מקרה בו אחד הצדדים לא מעוניין בהמשך השותפות.

עם זאת, במקרה של גירושין חלים כמה חוקים מיוחדים שיש להתחשב בהם. בכתבה שלפניכם נענה על השאלות מה היא תביעת שותפות בנכס במקרה של גירושין, מה הם הכללים המיוחדים שחלים על פירוק שותפות במקרה של גירושין ואיך לפרק את השותפות נכון.

 

מהי תביעה לפירוק שותפות – גירושין

תביעה לפירוק שותפות נעשית במסגרת הליך משפטי שחייב לעבור כל שותף שמעוניין לפרק את השותפות ללא הסכמת השותף או השותפים האחרים. כמו בפירוק שותפות עסקית, גם בהליכי גירושין – במידה ויש הסכמה בין בני הזוג על חלוקת הרכוש המשותף, אין צורך בהגשת תביעה, אבל במידה ואופי החלוקה לא הוסכם על ידי בני הזוג, יש צורך בהגשת תביעה.

במקרה של פירוק שותפות בנכס, כמעט לא ניתן לבית המשפט שיקול דעת, והוא חייב להורות על מכירת הנכס וחלוקתו בין השותפים. במקרה של הליך גירושין, יש מספר כללים שחלים על מקרה זה.

 

כללים מיוחדים שחלים על הפירוק בגירושין

ניתן לעצור את פירוק השותפות ומכירת הנכס על ידי שני אמצעיים חוקיים. הראשון הוא הוראה של בית הדין הרבני לעצור את הפירוק בכדי לאפשר לאישה ולילדים לחיות בדירה המשותפת. במקרה השני, ניתן להסתמך על תקנה 40א – תקנה זאת קובעת כי במידה ואין לילדים של בני הזוג דיור חלופי, מכירת הדירה תיעצר עד שיימצא דיור שכזה.

עורך דין מנוסה יכול להשתמש בחוקים אלה בכדי לעזור ללקוח שלו לקבל את התנאים המגיעים לו. במידה ואתם עומדים בפני חלוקת הנכס המשותף, כדאי לכם לחפש  עו"ד גירושין מומלץ בסביבתכם.

 

איך לנהל את התהליך בצורה נכונה?

הצורה הטובה ביותר שיש לנהל הליך של פירוק השותפות היא מחוץ לכותלי בית המשפט. כדאי להגיע להסכמות ביניכם ולא לפנות להגשת תביעה בנושא. במידה והחלטתם להגיש תביעה, כדאי לכם לשכור עורך דין שיתעסק בכל הצד הבירוקרטי של הגשת התביעה מול בית המשפט.

 

לסיכום

חלק מהליך הגירושין אצל מרבית הזוגות כרוך בפירוק של הנכסים המשותפים. במידה ואין בין בני הזוג הסכמה על חלוקת הרכוש ביניהם, הרי שיש לפנות אל בית המשפט בבקשה לפירוק שותפות. פירוק שותפות בנכס (כמו בדירת מגורים) בדרך כלל יקבל מענה חיובי מבית המשפט שיורה למכור אותו ולחלק את התמורה בית השותפים. במקרה של הליכי גירושין יש חריגים לכלל זה, שנועדו לדאוג לאם ולילדיה למקום מגורים.

תביעה לפירוק שיתוף בנכס במסגרת הליך גירושין