חיפוש

ייפוי כוח מתמשך – כמה זה יעלה לכם

בבחינת ההגדרה, "ייפוי כוח מתמשך" הינו מסמך משפטי שמטרתו להגן עליכם בזמן שלא תוכלו לקבל החלטות בעצמכם, בשל זקנה, מחלה או תאונה. המסמך מעניק עבורכם את הזכות לבחור אדם ממשפחתכם שיטפל בכם, מבחינה רפואית ומבחינה כספית.

כיום, המודעות ליתרונותיו של מסמך "ייפוי כוח מתמשך" עולה ואנשים רבים מתעניינים בעריכתו. ההתעניינות במסמך נפוצה בעיקר בקרב אנשים שגילם נסוב סביב ה 60, שנמצאים בשלב בחיים לקראת הפרישה לגמלאות ולעיתים גם מטפלים במקביל בהורים מבוגרים.

ככלל, מסמך ייפוי כוח מתמשך כולל 2 מושגים מרכזיים:

הממנה – האדם שקובע במסמך אילו עניינים ינהל אדם אחר עבורו.

מיופה כוח – אדם או כמה אנשים הממונים לפעול במקום הממנה, במידה ואינו יוכל לעשות זאת בעצמו.

 

דגשים לגבי עריכת מסמך ייפוי כוח מתמשך

ככלל, תהליך עריכת מסמך ייפוי כוח מתמשך כרוך בהתכוננות נפשית ואף במחשבות שונות לגבי עריכת המסמך. אחת מהשאלות שעולות בנוגע לעריכת המסמך, היא לגבי עלותו. יחד עם זאת, ישנם עוד כמה פרמטרים חשובים שכדאי לקחת בחשבון בבואכם לערוך מסמך ייפוי כוח מתמשך:

  1. ראשית, מדובר בתהליך אישי מורכב שאמור להיות מותאם לצרכיו של הלקוח, לרמת החיים שלו, להשקפת עולמו ולמצבו הכלכלי.
  2. הכנה של מסמך ייפוי כוח מתמשך עשוי להתפרס על כ 10 שעות עבודה.
  3. דגש נוסף ומשמעותי מאוד הוא עניין העלות בגין הכנת מסמך זה. אם תהיתם כמה עולה ייפוי כוח מתמשך, המחיר הממוצע עשוי להיאמד ב כ 5,000 ₪ לאדם יחיד ו7,500 ₪ לזוג.

 

בהתאם למה נקבע מחיר מסמך ייפוי כוח מתמשך

על פניו, עשויים לראות חלק מהאנשים את המחיר של מסמך ייפוי כוח מתמשך – כיקר. אולם, לא מדובר במסמך ייפוי כוח רגיל, אלא בכיתוב מפורט לגבי תכנית חיים. תהליך הכנת המסמך כולל כמה פגישות של הלקוח עם עורך הדין המטפל בו, כאשר המטרה בפגישות היא להכיר את הלקוח ואת משפחתו, לברר את צרכיו ואת תפיסת עולמו ובהתאם, להכין עבורו מסמך ייפוי כוח מתמשך רלוונטי.

למעשה, המחיר מושפע מכמה פרמטרים ובהתאם אליהם הוא נקבע:

  1. כמות הפגישות של הלקוח עם עורך הדין
  2. ניסיונו ומקצועיותו של עורך הדין
  3. משך זמן עריכת המסמך

 

משך התהליך

עריכת מסמך ייפוי כוח מתמשך נעשית ע"י עורך דין מוסמך והיא עשויה לקחת כמה שבועות או כמה חודשים, החל מהפגישה הראשונה של עורך הדין עם הלקוח ועד לקבלת אישור אפוטרופוס, הנדרש לקבלת המסמך. מדובר למעשה בשירות אינדיבידואלי הניתן עבור כל לקוח בהתאמה אישית ולפיכך, פרק הזמן להכנתו עשוי להשתנות בין לקוחות שונים.

 

במה רשאי לטפל מיופה הכוח?

בהתאם למה שמקנה עבורו מסמך ייפוי כוח מתמשך, מיופה הכוח רשאי לטפל בנושאים רפואיים הקשורים לממנה וכמו כן, גם בנושאים כלכליים, הכוללים חשבונות שוטפים, עסקים, רכוש וקרנות הפנסיה של הממנה.

ייפוי כוח מתמשך