חיפוש

מה היא אמנת מס ישראל ארה"ב?

 

לא משנה איפה תחיו, ולא משנה כמה תרוויחו או באיזה מקצוע תעסקו – המדינה שאחראית עליכם תדרוש מכם מס. לפעמים זה יהיה מס גבוה, ולפעמים תוכלו לקבל פטור, אבל הנחת היסוד היא שכל מדינה תנסה להגדיל את הכנסותיה באמצעות מיסים.

מרבית מדינות העולם לא קושרות אזרחות בחבות מס, אלא תושבות. יחד עם זאת, מדיניות המס של ארצות הברית – שונה ממרבית מדינות העולם. כתוצאה מכך, לא מעט אנשים בעלי אזרחות כפולה שחיים ועובדים בארצות הברית נתקלים בבעיית כפל המס. אז מה הקשר בין כל ההקדמה הזו לבין אמנת מס ישראל ארה"ב? התשובה נמצאת ממש בפסקה הבאה.

 

מה היא אמנת מס ישראל – ארצות הברית

כפי שכבר ציינו, ארצות הברית ממסה את אזרחיה גם כאשר הם אינם חיים בארצות הברית. כך יכול להיווצר מצב אבסורדי שבו אדם שנולד לזוג עולים מארצות הברית – אך מעולם לא ביקר בה – יהיה חייב במס ל-IRS (רשות המיסים האמריקאית). אמנת המס ישראל – ארצות הברית נועדה לפתור מצבים שכאלה. לארצות הברית יש עוד 74 אמנות מס דומות עם מדינות נוספות.

האמנה היא למעשה הסכם בין שתי המדינות שנועד לקבוע כיצד יחולקו המיסים בין שתי המדינות במקרים הרלוונטיים. האמנה אף עוסקת באופן המיסוי, בזכות הטלת המס הראשונית ועוד. מדינת ישראל חתמה עם ארצות הברית על האמנה כבר בשנת 1995.

מה היא אמנת מס ישראל ארה"ב?

עבור מי אמנת המס בין ישראל לארה"ב היא שימושית

אמנת מס ישראל ארה"ב יכולה להיות שימושית לאזרחים ישראלים המתגוררים בארצות הברית ובעלי אזרחות אמריקאית המתגוררים בישראל. אזרחים אמריקאים המתגוררים בישראל אשר לא הגישו דוחות מס שנתיים בארצות הברית חייבים להיות מודעים לאמנת המס בין ישראל לארצות הברית.

הדבר נכון גם לאזרחים ישראלים המתגוררים בארצות הברית. במידה ולא יהיו מודעים לאמנת המס, עלולים אותם האנשים לשלם מס כפול – או לצבור חובות לרשות המיסים באחת משתי המדינות.

 

איך ניתן להשתמש באמנת המס של ישראל עם ארה"ב

על מנת לוודא שאמנת המס מכסה אתכם, מומלץ לפנות לרואה חשבון. שימו לב שרואה החשבון צריך להכיר גם את חוקי המיסוי בשתי המדינות, או לעבוד בשיתוף פעולה עם רואה חשבון נוסף מהמדינה השנייה.

 

סיכום

לסיכום, אמנת מס ישראל ארצות הברית היא למעשה חוקי היסוד למיסוי ישראלים החיים בארצות הברית, ואמריקאים החיים בישראל. האמנה עוסקת גם בחלוקת המיסים השונים בין ישראל וארצות הברית, וגם באופן המיסוי. בנוסף, האמנה גם קובעת לגבי מגוון רחב של מקרים האם ארצות הברית, או שמא ישראל, תקבל את הזכות להטיל מס ראשונה.

כדי לגרום לאמנת המס בין ישראל וארה"ב לעבוד לטובתכם, מומלץ לפנות לרואה חשבון המתמקצע בנושא. רואה החשבון הזה יכול להיות ישראלי או אמריקאי – אבל הוא חייב להבין ולהכיר את אמנת המס של ישראל וארה"ב לעומקה.

מה היא אמנת מס ישראל ארה"ב?

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא