חיפוש

הוזמנת לחקירה במס הכנסה? התייעץ עוד היום עם עו"ד מיסים

ללא ספק שהזמנה לחקירת מס היא טראומתית ומפחידה עבור הנחקר, בטח אם מדובר באיש עסקים שאינו רגיל להיות במגע עם רשויות אכיפה והמחשבה על חקירה, חיפוש ומעצר זרים לו לחלוטין. המאמר הבא נועד לתת לכם מידע ענייני ומסודר בכל הקשור בחקירות מס.

 

הזמנה לחקירת מס

מי שאף פעם לא היה במעמד הזה פוחד בעיקר לעמוד מול הגוף הנחקר. הוא מיומן, מקצועי, בעל ניסיון, ואלפי תיקים נחקרו על ידו בעבר. חזקת הגוף החוקר יודע מה עליו לעשות בכדי להכניס את הנחקר למצב נפשי שבו הוא יוכל להוציא את המידע הנחות לו בכדי להרשיע את הנחקר. אם ברצונכם לצמצם את הפער, עליכם להתייעץ עם עורך דין מיסים.

 

איך עובדות חקירות מס?

טרם המעצר או החיפוש, ברוב המקרים תעשה חקירה סמויה. החיפוש ומעצר שייכים לשלב החקירה הגלויה. חקירת מס מתחילה בהזמנה לדיון בירור במד הכנסה או בזימון לביקורת בעקבות חשד שעלה ברשויות המס. נציין כי תחת המושג "חקירות מס" ניתן לכלול גם חקירות בע"מ, חקירות מכס וייצוא טובין מחוץ לגבולות הארץ.

 

שלב החקירה המקדמי

בשלב זה הדברים שנאמרים על ידי האנשים הנחקרים הם הראיות הכי עסיסיות. הגוף החוקר יכול לקבל אותן ובאמצעותן לפעול במקצועיות ולבחור בטקטיקת החקירה המדויקת למקרה – כזאת שתוציא את המידע שהוא צריך בצורה המתחכמת ביותר.
הגוף החוקר כבר יודע שכל מילה וכל עובדה שהנחקר יוציא מהפה בשעותיו הראשונות והמלחיצות ביותר ישמשו אותם בבית המשפט ויהפכו להיות בסיס להרשעה פלילית בהמשך. כל שעותיהם הראשונות יוקדשו על מנת להלחיץ ולהוציא מידע מהנחקר.

 

חקירות מס הכנסה – חשיבות קבלת יעוץ מקצועי מקדים

להוכיח עברת מס היא לא משימה פשוטה והחוקר מודע לכך. האויב הראשוני של המחקר זה הוא עצמו. החוקר מודע לכך ולכן ישתמש בזה בשביל להוציא כל מה שניתן בשלבים הראשונים לפני קבלת יעוץ מקצועי. לאחר היעוץ המקצועי הנחקר יודע את גבולותיו: מה מותר ומה אסור, זכות השתיקה וכו'. תרגילי חקירה הן דבר ידוע, בלעדיהם הנחקר לא יניב מידע ולכן הם ינסו לעשות פעולות רבות בשביל לקבל את הודאת הנחקר בדבר ביצוע העברה המיוחסת לו.

 

סיוע משפטי

האזרח אל מול המערכת וחוסר השוויון המקצועי, ובניסיון בסיטואציות דומות מצדיק את שיתוף הפעולה של עורך דין מקצועי ומנוסה מטעם הנחקר. כזה שידע לאכוף את זכויותיו, לפעול בשמו וייתן לו את היעוץ הנדרש.

 

לסיכום חקירות מס

השלבים הראשונים הם הקריטיים והמשמעותיים ביותר, גם בגלל הלחץ והפחד שמלווה בהתחלה וגם בגלל פערי המידע בין הגוף הנחקר ולגוף החוקר.
ההמלצה הכי חמה שלנו, ואנחנו מקווים שאתם מבינים את חשיבותה לאחר קריאת המאמר, הוא להסתייע בעורך דין מתמחה לענייני מס. חוסר הידע שלכם יכול להרשיע אתכם ולחבל לכם בעתיד. תנו למקצוענים לייצג אתכם בכבוד.

עורכת דין

 

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא