חיפוש

מי יכול לסייע בהליך קבלת פטור ממס הכנסה?

בכדי לקבל את הפטור ממס הכנסה יש לעבור סדרה של שלבים, לספק שורה של הוכחות רפואיות ולהעיד בפני הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי. קיימים מספר גופים שאמונים על סיוע בקבלת פטור זה בפרט ומימוש זכויות רפואיות באופן כללי. לפניכם הסבר על הגופים שיכולים לסייע לכם בקבלת הפטור ועל ההליך הליווי הסטנדרטי שהן מציעות לשם כך. 

 

מי יכול לסייע בהליך קבלת הפטור ?

קבלת הפטור ממס הכנסה תלויה ביכולת של המבקש להוכיח כי קיימת אצלו נכות בשיעור של 90% ומעלה לקבלת פטור מלא. זאת בעוד שנכות בשיעור של 75% מספיקה לקבלת הפטור מקופות גמל ולעיתים גם אחוזי נכות של 25% יזכו בהטבות מס כאלה ואחרות.

לשם הוכחות אלו נדרש המבקש לפנות לביטוח לאומי, לעבור סדרה של בדיקות, ולתת עדות בוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי. לשם עזרה בתחום זה ניתן להיעזר במשרדי עורכי דין שמתמחים בנושא או שניתן לפנות לחברות ייעודיות שמטרתן היא עזרה במימוש זכויות רפואיות.

פְּטוֹר

משרדי עורכי דין שמסייעים בקבלת הפטור

ישנם משרדי עורכי דין רבים המתמחים בהגשת תביעות ביטוח בגין נזקי גוף וכמובן שהגשה של תובעים לוועדות לקביעת נכות היא חלק מהתמחות זאת. עורכי דין אלה מתמצאים בנבכי החוקים הבירוקרטיים של ביטוח לאומי ויש להם גם הבנה בתחום הרפואי. שכרם של עורכי הדין נקבע על פי כללים קבועים מראש. בדרך כלל שכר הטרחה גבוה למדי.

 

חברות שניתן לפנות אליהן בכדי לקבל את הפטור

ישנן חברות ששמו להן למטרה לעזור לאנשים לממש את זכיותיהם הרפואיות מול גופים כמו ביטוח לאומי. חברות אלה משתמשות בניסיון שנצבר אצל אנשי המקצוע שלהן בכדי לעשות כל מה שניתן על מנת להוכיח את הנכות ממנה אתם סובלים לוועדה הרפואית. אחת מהחברות האלו היא חברת מימוש זכויות רפואיות בשביל הזכויות. חברה זאת מלווה אתכם לאורך כל התהליך של בקשת הפטור.

 

הליך הליווי במקרה של בקשה לפטור ממס

במקרה ושכרתם את שירותיהם של משרד עורכי דין או חברה עם התמחות במימוש זכויות רפואיות, ההליך שאותו תעברו מולם יהיה דומה מאוד. בהתחלה, תתקיים פגישה ראשונית או שיחת טלפון בה תישאלו מספר שאלות בסיסיות ותתבצע ההערכה של הסיכוי לקבלת פטור ממס הכנסה.

בהמשך תיערך פגישה נוספת לשם הכנה לוועדה ואיסוף מסמכים רפואיים. לבסוף, ביום הוועדה, איש מקצוע ילווה אתכם לאורך כל הדרך ויעזור לכם לטעון מול חברי הוועדה בצורה הטובה ביותר.

 

מי יכול לסייע לי לקבל פטור ממס הכנסה – סיכום

משרדי עורכי דין או חברות למימוש זכויות רפואיות הם שני הגופים שיוכלו לעזור לכם בתהליך של בקשת פטור ממס הכנסה. גובה הפטור שיינתן לכם תלוי באחוז הנכות שתקבלו מוועדה זו של הביטוח הלאומי. גורמים אלו עוזרים להוכיח את הנכות למוסד לביטוח לאומי ולנציגים המקצועיים שלו בוועדה הרפואית.

מַס

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא