חיפוש

מהם דיני מכס? איך זה משפיע על אזרח ישראלי

העידן המודרני והטכנולוגי בו אנו חיים, הפך את העולם שלנו לכפר גלובאלי קטן, במיוחד בכל הקשור לכלכלה ומסחר, כשייבוא וייצוא הפכו לחלק נפוץ ושגרתי מההתנהלות הכלכלית של כל מדינה. וכמו בכל תחום אחר בעל הכנסה ורווחים, גם במקרים של ייבוא וייצוא נידרש לשלם מס, המוכר כ – מס מכס

 

תהליכי ייבוא וייצוא בכלכלה המודרנית

אחד הביטויים העיקריים לכך שהעולם שלנו מתפתח בקצב מסחרר, הוא התפתחות הכלכלה המודרנית, המנצלת היטב את הטכנולוגיה המתקדמת כדי לפתח קשרי מסחר גם עם מדינות אחרות, כאשר למעשה, גם האזרח הפשוט פועל פעמים רבות להזמנת מוצרים שונים מאתרים וספקים מחו"ל.

תהליכי ייבוא וייצוא הפכו להיות הבסיס לכלכלה מתפתחת של מדינות רבות, כשחלקן אף תלויות לגמרי בסחורות המגיעות אליה מעבר לים. כך או כך, כאשר הסחורות השונות נכנסות אל תחום השיפוט של מדינה מסוימת, הרי שפעמים רבות, סחורות אלו יהיו מחויבות במס.

 

מהם דיני מכס?

דיני המכס מתייחסים לפן המשפטי של כל תהליכי הייבוא והייצוא של סחורות, בהתאם להוראות והחוקים הנקבעים על ידי רשות המס והמכס. דינים אלו קשורים ברובם למיסים השונים שיש לשלם בגין ייבוא או ייצוא של סחורות מסוימות, כמו גם במקרים בהם קיימת מכסה מסוימת המותרת בייבוא.

לפיכך, במידה ואתם מעוניינים להתעסק בתהליכי ייבוא ו/או ייצוא של מוצרים שונים, חשוב להתייעץ עם עו"ד המתמחה בדיני מכס, כפי שתוכלו לראות באתר https://krisitax.com, באופן שיסייע לכם להשיג את האישורים המתאימים וגם להימנע במקרה הטוב מקנסות ובמקרה היותר חמור, מעבירה פלילית.

 

כיצד דיני המכס משפיעים על האזרח הישראלי?

כיום, כשאפשרויות הקנייה הן רבות ומגוונות ואף מבוצעות בלחיצת כפתור אחת פשוטה, הזמנת מוצרים שונים מאתרים בחו"ל הפכה לתופעה נפוצה ופופולארית במיוחד, אשר במבט ראשון נראה כי אינה כוללת היבטים משפטיים או מצריכה תכנון מיוחד.

אך למעשה, דיני המכס משתנים מעת לעת, בגלל שינויי מדיניות של רשות המיסים והרשויות השונות. כך, כל אדם למעשה, המזמין מוצרים שונים מחו"ל, יכול להיות חשוף לעבירות מכס כתוצאה מאי הכרת החוקים וההגבלות על הכנסת מוצרים שונים.

 

כך עו"ד דיני מכס יוכל לסייע לכם

התקנות והצווים השונים הנוגעים לדיני מכס, שמקורן עוד מימי המנדט, הופכים את תחום דיני המכס לתחום רווי רגולציה ובעל מארג חקיקתי מורכב. כך, עו"ד מקצועי בתחומו יעשה לכם סדר ולהמליץ לכם על דרכי הפעולה המומלצות ביותר.

אם נבחן לעומק את תפקידו של עו"ד דיני מכס, נראה כי הוא נמצא בקשר שוטף עם גורמי המכס השונים ופועל בין היתר לליווי וייצוג עסקים בעסקאות חוץ, הגעה להסכמה מול רשות המיסים בנוגע לסיווג הטובים, החזרי מס ליצואנים ועוד.

 

לסיכום

דיני מכס מאגדים תחתם את כלל ההוראות והחוקים הנוגעים לייבוא וייצוא של מוצרים שונים ולמעשה, יכולים להיות נוגעים לכל אחד ואחד מאיתנו המזמין מוצרים שונים מחו"ל. כדי לברר מהי הדרך החוקית המומלצת לייבוא וייצוא מומלץ להיעזר בעו"ד דיני מכס מקצועי, שיסייע לכם לפעול בדרך המיטבית ביותר ולהימנע מקנסות ועבירות פליליות.

חוקים

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא