חיפוש

החזר מס עקב חילופי עבודות – כמה כסף ניתן לקבל במסגרת החוק

החלפת מקום עבודה היא אחת הסיבות הנפוצות לזכאות להחזרי מס, אבל רוב האנשים אל מודעים לכך ולכן משלמים שיעור מס גבוה בלי לקבל בחזרה את מה שמגיע להם.

איך תדעו אם גם אתם זכאים וכמה כסף אתם יכולים לקבל בחזרה?

 

איך נוצרים החזרי מס?

חישוב המס שאתם צריכים לעשות נעשה באופן שנתי. משמעות הדבר היא שאם יש לכם עבודה עם שכר גלובלי קבוע, ללא שעות נוספות וללא שינויים, אתם צריכים לשלם כל חודש סכום זהה של מס לאורך כל השנה.

לעומת זאת, אם יש לכם שכר לא קבוע, כי אתם עובדים שעתיים, או במשמרות, או שיש לכם שעות נוספות, פרמיות, עמלות וכן הלאה, אתם צריכים לשלם מס שנתי לפי ממוצע חודשי.

בודקים כמה הרווחתם כל חודש בשנה שעברה, עושים ממוצע ולפי זה קובעים סכום קבוע לתשלום כל חודש.

אבל אם השנה לא התנהלה כצפוי, כי עבדתם פחות והרווחת פחות, או בכלל שהחלפתם מקום עבודה והשכר החודשי שלכם השתנה, החישוב המקורי כבר לא רלוונטי.

אם אתם משלמים למשל, 1000 ש"ח בחודש למס הכנסה, אבל ההכנסה שלכם ירדה, גם החישוב השנתי של המס שאתם צריכים לשלם, צריך להיות מופחת.

אבל רוב האנשים, כאמור, ממשיכים לשלם את המס הגבוה, או פשוט לא מכירים את החוק ולכן, לא מבקשים החזר, עבור המס הגבוה ששילמו בתחילת השנה – בניגוד למס הנמוך שהם צריכים לשלם אחרי שהשכר שלהם ירד.

 

הפסקה בין עבודות

לעיתים קרובות, לאחר עזיבת מקום עבודה, בגלל פיטורין, או בגלל כל סיבה אחרת, מלווה בתקופת הפסקה, מנוחה ותכנון, במהלכה לא עובדים ולא מכניסים כסף כלל, או מקבלים דמי אבטלה.

גם במהלך תופה זו חלה ירידה משמעותית בגובה ההכנסה ולכן נוצרת זכאות להחזרי מס, בגלל החישוב השנתי השגוי.

 

איך מגישים בקשה להחזרי מס עקב חילופי עבודות?

שכירים שרוצים להגיש בקשה להחזרי מס יכולים למלא טופס 135 – בקשה להחזרי מס. אל הטופס יש לצרף מסמכים רלוונטיים, המאשרים כי אכן מגיע לכם החזר מס. בין היתר יש להגיש טפסי 106 כל מקומות העבודה הרלוונטיים לתקופה, אישור על קבלת דמי לידה, או דמי אבטלה, אישורים רפואיים אם יש כאלה ועוד.

ניתן לקבל החזרי מס עד 6 שנים אחורה ולכן מומלץ לערוך בדיקה מעמיקה כדי להבין אם מגיעים לכם החזרים.

מומלץ להיעזר בגוף מקצועי לבדיקת החזרי מס, כדי להבטיח מימוש מלא של הכספים המגיעים לכם לפי חוק ואף כדי להאיץ את התהליך ולמנוע טעויות.

 

לסיכום

חילופי עבודות היא סיבה נפוצה לזכאות להחזרי מס, אך חשוב לפעול כדי לממש את מה שמגיע לכם. רוצים לבדוק אם מגיע לכם כסף מהמדינה? לחצו לביצוע בדיקת החזרי מס באינדיגו פיננסים.

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא