חיפוש

אישור פטור ממס הכנסה – איפה מומלץ להציגו

אוהבים לשלם מס הכנסה? לא חשבנו שתאהבו. ומה תגידו אם נספר לכם שאפשר לקבל פטור ממס הכנסה? אנחנו לא מאחלים לכם להגיע למצב רפואי שתוכלו לקבל פטור ממס הכנסה בגללו, אבל זה לגמרי אפשרי לקבל אישור רשמי ממדינת ישראל לא לשלם מס הכנסה. אז איך זה עובד? איך מקבלים פטור ממס הכנסה?

מדינת ישראל גובה מכל אזרח ואזרח מס הכנסה, בהתאם לרמת ההכנסה שלו ונסיבות חייו – בשביל לממן שירותים ציבוריים כמו שיטור, סלילת כבישים, מימון מוסדות תרבות ועוד. כפי שאתם ככל הנראה כבר יודעים, ואם לא ידעתם אז קראתם עכשיו, מדינת ישראל מעניקה פטור ממס הכנסה במצבים רפואיים או כלכליים מסוימים. אז בואו נכיר יחד את הליך קבלת אישור פטור ממס הכנסה.

 

וועדה רפואית לקבלת אישור פטור ממס הכנסה

הצעד הראשון בדרך לקבלת אישור לפטור ממס הכנסה, הוא לעבור בוועדה רפואית ייעודית של הביטוח הלאומי. בוועדה ייבחנו אחוזי הנכות שנקבעו לכם, והאם הם עומדים בדרישות אשר נקבעו בחוק על מנת לקבל פטור ממס הכנסה. לוועדה צריך לבוא מוכנים מראש. תוכן הפגישה של הוועדה חשוב מאוד בפני עצמו, ולא רק ההחלטה של הוועדה כמו שהייתם חושבים.

הסיבה לכך היא שאתם תצטרכו בשלב הבא להגיש יחד עם הבקשה גם את פרוטוקול הוועדה הרפואית בעניינכם. זכרו שמותר לכם להיכנס לוועדה יחד עם מייצג או מייצגת. מומלץ לפנות לחברה אשר מתמחה בליווי וייצוג בוועדות רפואיות של הביטוח הלאומי.

 

הגשת בקשה לרשות המיסים לפטור ממס הכנסה

לאחר שתקבלו תשובה חיובית מהוועדה הרפואית, תצטרכו לשלוח יחד עם טופס דיווח המס השנתי הרגיל שלכם (טופס 106) טופס בקשה לפטור ממס הכנסה לנכים (טופס 1516) ואת פרוטוקול הוועדה.

אם הלכתם לאיבוד בין כל המסמכים והמספרים, אתם תמיד יכולים לפנות לחברה המתמחה במיצוי זכויות. בחברה יוכלו לסייע לכם להגיש את הבקשה כמו שצריך כך שתוכלו לקבל תשובה במהירות. בסך הכל אכן מדובר בהליך מאוד ארוך ומלא בבירוקרטיה, ולכן כדאי לקחת עזרה מקצועית על מנת לעבור אותו בקלות.

 

מה עושים עם אישור פטור ממס הכנסה

את אישור הפטור ממס הכנסה מציגים בפעם הראשונה שאתם מגישים דו"ח שנתי לפקיד השומה.אם הפטור שלכם תקף למשך זמן שמכסה דיווחים שנתיים נוספים, על פקיד השומה להנפיק לכם אישור פטור ממס הכנסה המציין זאת. את האישור הזה יש להציג גם למי שמשלם לכם את ההכנסה הפטורה ממס – מעסיק או גוף המשלם קצבאות.

 

סיכום

לסיכום, הליך הגשת בקשה לקבלת אישור לפטור ממס הכנסה הוא לא מורכב ומרובה בשלבים, אך בירוקרטי מאוד. מומלץ לקבל עזרה מקצועית על מנת לעבור את ההליך בקלות וביעילות. חברות מיצוי זכויות יוכלו להשתמש בידע ובניסיון הרבים שיש להן על מנת שתוכלו לממש את זכויותכם.

סרגל

 

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא