חיפוש

אילו פשעים נחשבים לצווארון לבן

לאחרונה קיבלתם כתב אישום והזמנה למשפט? אתם נחקרים בחשד לביצוע עבירה כלשהי? אם כך, ברור שאתם צריכים לדעת תחילה דבר או שניים על עולם המשפט. רגע לפני שאתם הולכים ומחפשים לכם עו"ד צווארון לבן, כדאי שתבדקו האם אכן גם המקרה שלכם נכנס להגדרה הנרחבת הזאת.

 

איזה הליכים בתחום צווארון לבן מתנהלים בישראל?

הדבר הראשון שצריך לדעת על עבירות צווארון לבן, זה שלמעשה ההגדרה כאן מאוד נרחבת. כך למשל, במסגרת אותן עבירות פליליות של צווארון לבן, אנחנו יכולים לראות סוגים שונים ומגוונים של הליכים שמוגשים במדינה שלנו מידי שנה. ניתן לראות בין יתר הליכים אלה מקרים הקשורים לעבירות:

  1. מרמה
  2. גניבה
  3. שוחד
  4. הלבנת הון
  5. הפרת אמונים
  6. רישום כוזב במסמכים
  7. עבירות ניירות ערך ועוד

 

מה שכן משותף לאותן עבירות, זו העובדה שלרוב מדובר על אנשים שהם אינם עבריינים בהגדרה המקובלת. כלומר, אלה אנשים ממעמד סוציואקונומי גבוה ולרוב הם גם מאיישים תפקידי מפתח בחברות, עסקים וארגונים שונים.

 

למה כדאי לפנות לעו"ד מתאים?

אם גם אתם מואשמים בעבירת צווארון לבן כלשהי, חשוב שתדעו: על שירותיו של עורך דין צווארון לבן לא כדאי לכם לוותר. אם תבחרו עו"ד שיש לו ניסיון רב בתחום הספציפי של עבירות צווארון לבן, הוא יוכל לעזור לכם להקטין את העונש הצפוי לכם. כדאי לדעת שגם במקרה של הטרדה מינית, כאשר היא מבוצעת על ידי מנכ"ל חברה או על ידי אדם שמאייש תפקיד מפתח אחר בחברה, ההגדרה יכולה להיות של עבירת צווארון לבן. זה משמעותי שכן זו לא ההגדרה הכי מקובלת ורווחת שיש, כי האופי כאן הוא מיני, אך כיוון שהיא בוצעה לידי אדם ממעמד גבוה, הגדרת המקרה יכולה להיות של צווארון לבן.

 

איך מחליטים על איזה עו"ד לסמוך?

העוה"ד שלכם חייב להיות אדם מנוסה שתוכלו לסמוך עליו בעיניים עצומות. לכן רצוי לברר האם עוה"ד שאליו אתם מתקשים עובד בתחום של עבירות צווארון לבן מזה שנים. האם הוא מוכר? והאם יש לו מוניטין של עו"ד רציני שתמיד מנצח את התיקים של הלקוחות שלו? בנוסף, רצוי גם לבדוק עד כמה הוא באמת זמין עבור הלקוחות שלו. העניין הוא שבוודאי יתעוררו אצלכם שאלות כאלה ואחרות גם בין הפגישות השונות שתקיימו עם עוה"ד. לכן, אם אתם יכולים לבחור עו"ד שתמיד יהיה זמין לתת לכם מענה או ייעוץ משפטי, מה פתאום שתוותרו על כך? זה משמעותי וזה יכול לחסוך לכם טעויות מיותרות כך שהזמינות היא פונקציה חשובה שכדאי להתייחס אליה בעת בחירת עוה"ד הנכון לכם.

 

כלי משפטי

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא