חיפוש

איך לבחור עורך דין מיסים

לאור הגברת אכיפה משמעותית מצד רשות המיסים ושלוחותיה השונות בשנים האחרונות, גבר בקורלציה מתאימה גם הצורך בהיעזרות בשירותיו המקצועיים של עורך דין מיסים, כגורם אשר בידו להושיע ולחלץ רבים מחיכוכים אשר מקורם בשוגג או בטעות רגולטורית.

כלומר, לעתים בעקבות רגולציה מסובכת ובירוקרטיה משתקת מוצאים עצמם אזרחים רבים בעיצומה של עבירת מס, לעתים בלית יודעין מוחלט, כאשר העובדה האחרונה אינה משנה מאומה בעיני רשויות האכיפה. לאור זאת, עולה השאלה המתבקשת – כיצד נכון וראוי לבחור עורך דין מיסים לעניינכם האישי?

 

מה הוא תפקידו של עורך דין מיסים

עורך דין מיסים כגורם מייעץ ומייצג

בטרם נצלול לנקודות הממשק הרלוונטיות בין עורך דין ללקוח, חשוב ראשית לאפיין את השימושים השונים אשר עושים במידת הצורך בשירותיו של עורך דין לענייני מיסים.

בהמשך לכך, עורך דין מיסים הוא גורם מקצועי אשר תפקידו להעניק ייצוג משפטי במידת הצורך ו/או לייעץ ללקוחותיו בעניינים אשר כורכים סכסוך או אי הסכמה בין אזרח ו/או עסק ו/או חברה לבין גופים שונים מטעם המדינה אשר גובים תשלומי מיסים, כגון מס הכנסה, מס ערך מוסף, ביטוח לאומי ועוד.

כלומר, עורכי דין לענייני מיסים עוסקים בעניינים אשר מערבים אזרחים אשר נחשדים בעבירות צווארון לבן, כגון הלבנת הון, הונאה, העלמת מיסים, ניירות ערך וכדומה.

 

עורך דין מיסים כגורם אשר יכול לשנות החלטות עבר

בנוסף לכך, שימוש נוסף אשר אפשר לעשות בשירותיו של עורך דין מיסים הוא הטלת ערר על החלטות אשר נקבעו מצד גורמים ממשלתיים בעניינם של לקוחותיו.

כלומר ולדוגמה, אילו מסיבה כלשהי החליטה רשות המס להטיל דופי בעודם מבצעים פסילת ספרים של אדם, כיוון שאינם רואים ערך רב במהימנותם של אותו קובץ פיננסי, יכול עורך דינו להפוך את ההחלטה באמצעות בחינת הצעד על ידי בית המשפט. מדובר בצעד בעל חשיבות רבה, שכן מדובר בפסילת כלל הדוחות הכספיים אשר אסף ותיעד הנאשם, אשר ניסוחם מחדש מהווה מלאכה רבה כמו גם הוצאה כספית לא מבוטלת.

 

תפקידו של עורך דין מיסים כחלק מחקירה

לעורך דין מיסים שימוש רב גם ובעיקר כאשר אדם נחקר על ידי רשויות המס ו/או המשטרה. זאת מכיוון שבמסגרת חקירה מושתים על נאשם שלל טקטיקות ואמצעי חקירה אשר הוא אינו בקיא בהם, ועלול במידה רבה ללכת שולל אודותיהם. זאת מכיוון שבניגוד לנאשם אשר לו יש ניסיון דל אם בכלל בחקירה, לחוקרים יש ניסיון רב אשר נגזר ממשלח ידם לאורך השנים, ניסיון אשר עלול לבוא בעוכרו של הנאשם כאשר הוא מולך בלשונו ועלול להתבטא באופן אשר אינו עולה בקנה אחד עם האינטרס האישי שלו.

בנוסף לכך, לעתים תכופות מפצירים גורמי החוק בנאשם שלא להיעזר בשירותי עריכת דין היות והצעד הנ"ל יבוא בעוכרו כאשר כלל ההליך בעניינו יתארך כמו גם יתייקר כתוצאה מכך. לכן, פרט לציון הנדרש כי אין באמירה זה כל שחר, ראוי לומר כי לנוכחות עורך דין כחלק מהחקירה יש השפעה רבה וחסרת תקדים על מהלכה כמו גם על נגזרותיה.

זאת מכיוון כי לעורך דין קיימת היכולת להבטיח באמת ובתמים כי ההליך המשפטי אשר נעשה בעניינו של נאשם הוא אכן תקין והוגן, ואינו נעשה באמצעים אשר אינם כשרים, אשר תולדתם היא הטלת דופי ורבב בשמו של נאשם שלא לצורך.

 

פרמטרים שונים בבחירת עורך דין מיסים

עתה משהתייחסנו לצורך האקוטי אשר עולה בסיועו של עורך דין מיסים בעת חקירה או פתיחת הליך משפטי כנגד אדם, יש לתת דגש אודות הפרמטרים החשובים בעת בחירת עורך דין מיסים, כאשר ניתן למנות 3 פרמטרים עיקריים אשר לאורם מומלץ ללכת.

  1. ניסיון
  2. המלצות
  3. עלות

 

ניסיון כפרמטר מרכזי

אחד הגורמים העיקריים אשר משפיעים על יכולתו של עורך דין לסייע ולהוות גורם משמעותי בעניינכם הוא הניסיון אשר קיים לזכותו של אותו עורך דין מיסים כאשר ישנו סייג מסוים בהקשר זה. כלומר, אין להסתמך אך ורק על ניסיונו של עורך הדין לאורך השנים, קרי כמות השנים בהם הוא עוסק בעריכת דין, אלא להתבונן ולבחון את ניסיונו המקצועי לאור הסוגייה אשר אליה אתם נדרשים.

רוצה לומר, יש צורך לבחון את כמות התיקים כמו גם אופיים, אשר בהם לקח חלק אותו עורך דין ואת נקודות ההשקה אשר קיימות בהם למקרה הייחודי שלכם. לדוגמה, עורך דין אשר התעסק עד כה בעיקר בהחזרי מס מול המדינה, עלול להיות פחות רלוונטי בבוא הצורך להתמודד אל מול תביעת הרשויות בגין העלמת מיסים.

 

המלצות וחוות דעת

נדבך נוסף אשר עלול במידה רבה לקבוע את יעילותו של עורך דין מיסים בעניינכם, היא המלצות וחוות דעת של לקוחותיו מן העבר. כלומר, אילו תצרו קשר עם לקוחות עבר או קולגות אשר יוכלו לספר לכם כיצד טיפל אותו עורך דין במספר תיקים אשר הינם בעלי נקודות דמיון לשלכם, יש לראות בכך גורם משמעותי אשר עלול לחזק או להחליש את כדאיותו והרלוונטיות שלו לעניינכם.

 

עלות

ראוי להגדיר בטרם ניגשים למשפט או הליך משפטי ארוך בעניינכם, את גודל התקציב אשר הנכם מעמידים לטובת העניין, זאת בכדי להימנע ממצב בו בעודכם מנסים להימנע ממצוקה כלכלית אל מול רשויות האכיפה, הנכם יוצרים מצוקה כלכלית אחרת בעקבות הסתייעות בשירות יקר, כאשר הלכה למעשה יצא שכרכם בהפסדכם.

עם זאת, בדומה להמון תחומים אחרים ובמידה רבה בתחום המשפט, איכותו של עורך דין לעתים רבות מגולמת בשכר אשר הוא גובה בשל שירותיו המשפטיים.

 

לסיכום

עורך דין מיסים הוא דמות אשר יכולה במידה רבה לסייע לנו לצלוח את השיח המסואב והמורכב אל מול גורמי האכיפה השונים בעודם מעמידים אותנו לדין. לפיכך, אף על פי כי חשיבותו ותפקידו הקרדינלי בהליך ברורים לכל בר דעת, רבים לעתים תוקעים לעצמם מקלות בגלגלים בעודם בוחרים ומסתייעים בסיוע משפטי אשר אינו הולם את צרכיהם האישיים, כמו גם עלול להכניס אותם לצרות במחוזות אחרים.

לפיכך, מומלץ במידה רבה לבחור את זהות עורך הדין אשר אתם חפצים בו לפי אותם קריטריונים אשר מוזכרים לעיל, בכדי לצלוח הליך זה על הצד הטוב ביותר, כמו גם בנזק הכלכלי המינימלי.

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא