חיפוש

ליקויים בציוד בהליך רפואי – מתי ניתן לתבוע?

ציוד רפואי בעולם ובישראל חייב לעמוד בסטנדרטים מחמירים הן מבחינת ייצור והן מבחינת שמירה עליו במוסדות הרפואיים. הציוד אמור להיות סטרילי וכמובן להיות במצב תקין ולאחר בדיקה לפני כל טיפול רפואי שנעשה באמצעותו. בכתבה שלפניכם נסקור בקצרה את תחום הנזקים שנגרמים מציוד רפואי לקוי ומתי ניתן לתבוע בגין מצב זה. 

 

ליקויים בציוד רפואי במרפאות ובתי חולים

ציוד רפואי מכיל בתוכו מכשירים ומוצרים רבים, החל ממחטים פשוטות ללקיחת דם ועד לכלים מסובכים ואף אלקטרוניים לביצוע ניתוחים מורכבים. ציוד זה אמור לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר האפשריים, וזאת בכדי לשמור על הבריאות של המטופלים ולא לגרום להם נזק באמצעותו.

לעיתים, קורה מצב שבו ציוד רפואי זה או אחר לא תוחזק או לא נבדק כראוי, וכתוצאה מכך הוא שיבש טיפול בחולה מסוים. ליקויים בציוד הרפואי אפשר למצוא במקרה של ציוד ניתוח שלא נבדק כהלכה לפני תחילת הניתוח, או במקרים של אחסון לא נכון של ציוד רפואי מסוג זה או אחר. בהקשר זה תוכלו למצוא מידע נוסף באתר דוד פייל.

 

פגיעה בריאותית כתוצאה מליקוי בציוד רפואי

במקרים מסוימים, נגרם למטופל נזק חמור ובלתי הפיך כתוצאה מהציוד הרפואי הלא תקין שבו הוא טופל. לדוגמא, במקרה שבו נעשה שימוש במחט שלא אוחסנה כראוי. כתוצאה מכך השלמות המבנית שלה נפגעה, ובעת הכנסת המחט אל הווריד, נקרע ציפוי הפוליאתילן של המחט והחל לנוע בתוך הוורידים של המטופל, שנגרם לו נזק לבבי כתוצאה מכך.

במקרה זה ניתן להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית כלפי המוסד שבו ניתן הטיפול וכלפי איש הצוות האחראי לרשלנות, במקרה שלנו הרוקח האחראי על הציוד הרפואי או האחות שלא בדקה את המחט לפני שהחדירה אותה לזרועו של המטופל.

 

תביעה בגין רשלנות רפואית במקרה כזה

רשלנות רפואית מוגדרת כעוולה שאפשר לתבוע בגינה תביעת נזיקין אזרחית, זאת כחלק מעוולה כללית יותר שעוסקת ברשלנות של איש מקצוע באופן כללי. התביעה תוגש בגין הנזק שנגרם למטופל והיא יכולה לכלול בתוכה כל נזק שממנו סבל המטופל כתוצאה מהנזק שנגרם על ידי הרשלנות הרפואית.

 

איך להתכונן להגשת התביעה בגין רשלנות רפואית

לפני שמגישים תביעת רשלנות רפואית חשוב להתייעץ עם עורך דין שיש לו התמחות בנושא זה. עוד חשוב מאוד לאסוף את כלל המסמכים המעידים על הפגיעה ועל הנזק שנגרם למטופל מבחינה בריאותית ומבחינה כלכלית. איסוף של כל המסמכים בצורה מסודרת יעלה את סיכוי התביעה להתקבל ואף להעלות את סכום הפיצויים שיפסק.

 

תביעה בגין ליקוי בציוד רפואי – סיכום

ציוד רפואי בישראל ובעולם אמור לעמוד בסטנדרטים גבוהים של ייצור ותחזוקה. במקרה והדבר לא קורה בפועל ונגרם בשל כך נזק למטופל זה או אחר, ניתן לתבוע את המוסד הרפואי ואת איש הצוות הרשלן בתביעת נזיקין לקבלת פיצויים.

עורך דין רשלנות רפואית

 

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא