חיפוש

התיישנות רשלנות רפואית בהריון – ההגדרה, ועד מתי ניתן להגיש את התביעה?

מבין מגוון מקרי הרשלנות הרפואית הקיימים, רשלנות רפואית בהיריון נחשבת למקרה די מורכב מבחינה משפטית, בעיקר בשל הקושי בהוכחת היתכנות מניעת הנזק שנגרם לאם או לתינוק במהלך ההיריון, אילו הצוות הרפואי היה נוהג אחרת. בנוסף על כך, ישנה תקופת התיישנות, המגבילה את זמן הגשת תביעת הרשלנות הרפואית.

 

מהי רשלנות רפואית בהיריון?

תהליך ההיריון הוא תהליך מרגש, המתפרש על פני תקופה של מספר חודשים בציפייה מהולה בחשש מסוים מתהליך הלידה עצמו, לקראת הצטרפותו של התינוק החדש לחיק המשפחה. מלבד זאת, תהליך ההיריון מלווה בבדיקות רפואית רבות ובמעקבים תכופים אחר מצבה של האם ומצבו של העובר, בכדי להבטיח את בריאותם ולידה תקינה של העובר.

במהלך הבדיקות והמעקבים הרפואיים התכופים שהאישה ההרה מבצעת, פעמים רבות ניתן לגלות ולהבחין מבעוד מועד במומים שונים אצל התינוק, העלולים להשפיע באופן מהותי על תפקודו ואיכות חייו. במידה ובדיעבד התברר כי אכן היו סימנים מקדימים בדבר מומים שונים, הרי שייתכן ומדובר ברשלנות רפואית בהיריון, המצריכה פנייה לייעוץ בנושאי רשלנות רפואית בהריון אצל עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום.

 

אילו מקרים נחשבים כרשלנות רפואית בהיריון?

כאמור, מטרת הבדיקות המקיפות והתכופות שהאישה ההרה מבצעת במהלך תקופת הריונה היא אבחון מצבים מזיקים, כאשר אי הבחנה של מצבים אלו עשויה להיחשב כרשלנות רפואית. בין המקרים הנפוצים של היעדר אבחון מצבים אלו במהלך ההיריון, נכללים:

  • רעלת היריון – מצב רפואי הנגרם כתוצאה מיתר לחץ דם ועלול להוביל למחלות ואף מוות של העובר ו/או האם. לחץ דם גבוה או חלבון בשתן, עשויים להיות סימנים מקדימים, אשר התעלמות הצוות הרפואי מהם גובלת ברשלנות רפואית.
  • סוכרת היריון – מקרה זה מתרחש כאשר הגוף של האישה אינו מייצר מספיק אינסולין וכתוצאה מכך נוצרת הצטברות גלוקוז בדם. תופעה זו עלולה לגרום לנזקים בלתי הפיכים לעובר וגילוי מקדים שלה עשוי להיות מציל חיים.
  • זיהומים – במהלך ההיריון עלולים להיווצר אצל האם מספר זיהומים, אשר יכולים לעבור אל העובר עצמו ולסכן את חייו. זיהוי מאחר וטיפול תרופתי שגוי ייחשבו בסבירות גבוהה כמקרי רשלנות רפואית.

 

מהי תקופת ההתיישנות של רשלנות רפואית בהיריון?

ככלל, תקופת התיישנות היא מונח משפטי – טכני, האומר כי גם אם אכן התקיימה העילה לתביעה והצדק נמצא בצד שלכם, הרי שעם חלוף פרק זמן מסוים לא ניתן יהיה להגיש את התביעה. כאשר מדובר בילדים, תקופת ההתיישנות האמורה מתחילה עם מגיל בגרות על פי חוק – גיל 18.

במקרי רשלנות רפואית בהיריון, התביעה אינה של הילד, אשר כלל לא היה ישות משפטית בעת קרות המקרה, אלא של הוריו ולכן, ניתן להגיש את תביעת הרשלנות הרפואית עד 7 שנים מהיום בו התרחש המקרה, כשלאחר מכן תחול תקופת ההתיישנות וכבר לא ניתן יהיה להגיש את תביעת הרשלנות.

רשלנות רפואית בהריון

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא