חיפוש

כיצד תדע אם יש לך עילה להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית

תביעות רשלנות רפואית מתרחשות כאשר המטופל סובל מנזק תחת השגחתו של ספק שירותי בריאות.

בעצם כשהמטפל לא ביצע את תפקידו בצורה מוכשרת.

לא כל דבר עונה על הקריטריונים של רשלנות רפואית, חשוב להיות מודעים גם לכל שלבי התהליך.

אז לפני שאתם רצים להגיש את התביעה, שבסוף תיגמר בהרבה הוצאות ועוגמת נפש על שהעלתה חרס בידכם, ארגנו לכם את הנקודות החשובות שיש לדעת על עילה לתביעה מסוג זה.

 

תביעות נפוצות בגין רשלנות רפואית

רשלנות רפואית מובילה להרבה טרגדיות שהיו יכולות להמנע. בסוף הקו דק בין טעות אנוש שלא היה אפשר לחזות מראש לבין טעות שיפוטית או טיפולית של המטפל שהובילה לנזק אצל המטופל. בית החולים האמריקאי ג'ונס הופקינס מדווח כי טעויות רפואיות הן כעת סיבת המוות השלישית המובילה בקרב גברים ונשים בארה"ב. זהו נתון שצריך לזעזע את כל העולם הרפואי. מקרים רבים אלו מובילים לתביעה רפואית.

 

אי אבחון או אבחון שגוי

אבחון שגוי של מצב בריאותי עלול להוביל להשלכות קשות על סיכויי ההחלמה של המטופל. לדוגמה, אם רופא מאבחן חולה שיש לו סרטן ריאות עם משהו פחות חמור, כמו אלרגיות, החולה לא יקבל את הטיפול הרפואי המהיר לו הוא זקוק. אם איש מקצוע רפואי אחר באותו תפקיד יאבחן נכון את המטופל ויתן טיפול מתאים, עשויה להיות למטופל עילה לתביעת רשלנות רפואית.

 

טיפול לא נכון ומזיק

אם הרופא שלכם מבצע טיפול שאף רופא אחר לא היה מספק באופן סביר, המטופל עשוי להיות כשיר להגיש תביעת רשלנות רפואית. בנוסף, אם הרופא בוחר בטיפול המתאים אך לא מצליח לנהל אותו כראוי, המעשה נחשב כרשלנות רפואית. אם איש מקצוע מטפל במצבו של מטופל באופן לא תקין בכל עת במהלך הטיפול הרפואי שלו זה נחשב מספיק לעילה לתביעה על רשלנות רפואית

 

אי התרעה מפני סיכונים צפויים או מוכירם

איש מקצוע רפואי חייב לספר למטופל על כל הסיכונים הידועים בכל הליך או טיפול. אם איש המקצוע הרפואי נותן טיפול שגורם נזק למטופל, והמטופל היה מסרב לטיפול לו היה יודע את כל הסיכונים, ייתכן שיש לו בסיס לתביעה. לפעמים לא לעשות כלום עדיף על הפציינט מאשר שיבצעו טיפול עם סיכונים גבוהים ותוצאות שאי אפשר לתקן.

 

תהליך התביעה

כמובן שזה להגיש את התביעה זה לא כל כך פשוט ועל המטופל להגיש הוכחות מוצקות כי אכן ניזוק כתוצאה מרשלנות הרופא או הגורם המטפל. זה כולל תמונות, חוות דעת של רופאים ואנשי מקצוע נוספים ויכול להיות אפילו קבלות של תרופות שהרופא רשם לכם. יש עורכי דין המתמקצעים בעניין ויכולים להוליך אתכם שלב שלב ולטפל בכל הנדרש על מנת שהתביעה תצלח, ולא תיפלו תחת העומס והבלאג.https://www.rashlanut-psakdin.co.il

.

זכוכית מגדלת

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא