חיפוש

4 השלבים בתהליך התביעה

תהליך תביעה הוא דבר שאף אחד מאיתנו לא רוצה או שמח לקחת בו חלק, מהסיבה הפשוטה שהוא פשוט לא מעמד נעים.

מעבר לזה, עצם ההגעה להליך התביעה מעידה על התקיימותו של מצב מאוד לא נעים, כמו תאונת דרכים, רשלנות רפואית, פגיעה בגוף או ברכוש מכל סוג אחר ועוד.

היות ותהליך התביעה הוא דבר שבדרך כלל האדם הפשוט מגיע אליו ללא כל ניסיון, חשוב לנו להכיר לכם היום את 4 השלבים בתהליך התביעה, כדי שתדעו לדעת למה להתכונן ואיך, אם

וכאשר תעמדו במצב כזה יום אחד.

 

תהליך התביעה – קודם כל כתב תביעה

כתב התביעה מהווה את השלב הראשון בתהליך התביעה, והוא זה שפורט בפני מערכת המשפט את עיקרי המחלוקת בין הצד התובע לבין הצד הנתבע. בכתב התביעה יש לפרט ככל הניתן את פרטי המקרה, כולל כמה שיותר נתונים טכנים ויבשים, כמו תאריכים, שעות, מיקומים, שמותיהם של המעורבים ועוד.

 

השלב השני בתהליך התביעה – גורמים רפואיים מומחים

במידה והתביעה עוסקת בפגיעה בגוף או בנפש, יש למנות גורם רפואי מומחה ומקצוע שידע להצביע על הנזק שנגרם לגוף או לנפש בעקבות המקרה. הגורם הרפואי יוכל למלא דו"ח שיוגש לעורך הדין ולמערכת המשפט, ובהתאם לו יוכלו להתבצע פעולות נוספות.

 

פיצויים – איך קובעים אותם?

אנחנו מגיעים אל השלב השלישי בתהליך התביעה, והוא קביעת גובה הפיצויים שאותו דורשת התביעה. בהתאם לניתוחו של הגורם הרפואי ובהתאם לנסיבות השונות שבגינן הוגשה התביעה, יוכל עורך הדין לנקוב בסכום שיוכל לעמוד בתור פיצויים הולמים למקרה שהתרחש. הפיצויים הללו מטרתם לסייע לתובע לחזור לשגרה, בין אם על ידי קבלת טיפולים פיזיים או רגשיים, תשלומים שגרתיים בזמנים לא שגרתיים ועוד.

 

עדויות – אחד החלקים החשובים ביותר בתהליך התביעה

התביעה לא יכולה להיות איתנה ויציבה מבלי להיעזר בעדויות. העדויות האלו יכולות לבוא לידי ביטוי הן באמצעות עדים שהיו נוכחים במקרה שקרה ובגינו נפתחה התביעה, והן באמצעות מסמכים, טפסים, ראיות, הוכחות, תצלומים, הקלטות או התכתבויות מכל סוג כזה או אחר. העדויות הן עמוד התווך של התביעה, ועל סמך כל אלו יכולה מערכת המשפט לקבל את ההחלטות שלה ביחס לתביעה.

 

סוגי תביעה שתהליך התביעה המפורט יכול להיות רלוונטי עבורם

התהליך שפירטנו כאן למעלה יכול להיות רלוונטי לכל סוג של תביעה באשר הוא – תביעה בגין אלימות פיזית או מילולית, תאונות דרכים, מקרים של רשלנות רפואית ועוד. לחצו כאן למעבר למאמר בנושא רשלנות רפואית בניתוח, על מנת שתוכלו לראות איך ההליך התממש הלכה למעשה.

בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר לאורך תהליך התביעה הוא שיהיה לצידכם עורך דין שיודע מה הוא עושה. בסופו של דבר, עם כמה שלא תרצו לדעת הכל בעצמכם דרך מאמרים או פירוט השלבים, איש מקצוע הוא מי שיודע לעשות את הדברים על הצד הטוב ביותר, ולכן חשוב להיעזר בו. שיהיה המון בהצלחה!

 

פטיש

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא