חיפוש

מהן הדרישות להוצאת אישור אלקטרוני לקנדה

קנדה, המדינה הצפונית ביותר בארה"ב והשנייה בגודל שטחה בעולם, מעניינת אנשים רבים ומושכת אליה לא מעט מידי שנה תיירים ואנשי עסקים אשר מגיעים אליה.

אך רגע לפני קנית כרטיס הטיסה אליה, יש להכיר בחשיבות החזקת אישור אלקטרוני = ויזה, ולהוציא אותו לפעול.

 

לפני שמדברים על דרישות, בואו נבין

אישור כניסה אלקטרוני לשטח קנדה הוא ויזה אשר מהווה אישור שהייה במדינה – ETA. על מדינות רבות, וישראל כלולה בהן, יש להוציא ויזה זו לקנדה בכדי להיכנס אליה. אשרה זו מונפקת בצורה אלקטרונית לתקופה של 5 שנים או עד שנגמר תוקף הדרכון. אישור ETA הוא נוהל כניסה חדש דרך השמיים לקנדה של משרד ההגירה והאזרחות.

 

תהליך הוצאת האישור האלקטרוני

תחילה, יש להכין דרכון בתוקף ואת כרטיס האשראי לתשלום אגרה של אישור זה. לרוב מחיר האגרה סביב כמה עשרות שקלים. מלאו את פרטיכם באחד מאתרי הוצאת ETA והנציג ייצור איתכם קשר וידרוש לדעת פרטים נוספים. כחלק מהפרטים יכללו – מספר דרכון, שם מלא באנגלית, תאריך הוצאת הדרכון ותאריך התוקף שלו, מקום עבודתו ועיסוקיו העיקריים.

כל השאלות האלו לרוב הן חלק מפרוטוקול שהנציגים נדרשים למלא בכדי לאשר לממשלת ארה"ב כי התייר אשר מעוניין בקבלת ויזה זו אינו מתכוון להישאר בשטחה לתקופה ארוכה. לאחר מילוי הטופס, המבקש יתבקש לשלם את סכום האגרה. ברוב המקרים, התוצאות לגבי אישור הוויזה יגיעו במייל תוך דקות ספורות עד 72 שעות. בכל נושא הוצאת ETA לקנדה ופרטים נוספים ניתן למצוא ב – eTA Canada

 

התנאים והדרישות לקבלת אישור אלקטרוני לקנדה

כפי שצוין קודם לכן, ארה"ב ורשויות קנדה אינן מעוניינות כי הנכנסים לשטחה יישארו בה לזמן לא ידוע, ולכן ניהול תהליכי הוויזה מתבצע בצורה קפדנית ומחושבת. הדרישות בהן יש לעמוד בכדי לקבל אישור זה הם – בעל דרכון בתוקף, מצב בריאותי טוב, אין בעברך הרשעות פליליות או קשורות להגירה, עליך להיות מסוגל להוכיח מרכז חיים במדינה ממנה אתה יוצא, בעל הסבר מפורט על המקומות בהם אתה מתכנן לבקר בקנדה והוכחה כי בעל כסף להסתדר בפרק זמן בקנדה.

 

תנאי נוסף – מטרות טיול או עסקים

דרישה שיש לעמוד בה בכדי לקבל אפשרות לנחות בקנדה ולהיכנס לשטחה היא שמטרת הגעתכם אליה לצורך של טיול / חופשה / עסקים. קנדה, בדומה לשאר מדינות ארה"ב, אינה מאפשרת שהייה ממושכת בקלות בשטחה ולכן אישורי הכניסה אליה מוגבלים בזמן. בעקבות כך, יאשרו קבלת ויזה – ETA אך ורק לאנשים אשר מעידים על חזרתם.

 

לסיכום

קבלת אישור אלקטרוני המהווה כניסה לקנדה אינו דבר בלתי אפשרי, אך כן צריך להיות בעל כמה דרישות עיקריות. דרישה ראשונה היא ניהול מרכז החיים פה בישראל, דרישה נוספת היא שמטרת הנסיעה תהיה אך ורק לצורך טיול או עסקים, ודרישה שלישית היא תשלום האגרה ומילוי המסמכים הרלוונטיים.

חתימה