חיפוש

האם ניתן להשתקם כלכלית לאחר פשיטת רגל

הקורונה תפסה רבים מבעלי בתי העסק לא מוכנים.

בתי עסק רבים שלא ידעו להתאים עצמם למצב החדש לא הצליח ולהרוויח מספיק כסף בכדי להחזיק את העסק.

אחוז גדול מבתי העסק שלא הצליחו להגיע למצב כלכלי חיובי פשטו רגל והחליטו להפסיק את תפעול בית העסק.

אז אם המצב הזה אכן קרה לכם ואתם רוצים לצאת מהבורות הכלכליים אליהם נכנסתם הגעתם למקום הנכון.

האם אפשרי לצאת מהחובות הכלכליים שנצברו לאחר פשיטת הרגל ? איך מצליחים לצאת מאותם חובות לאחר פשיטת הרגל ? ומהו חוק חדלות פרעון ? ת  הנה כל ההסברים שקשה למצוא.

 

קשיים במצב של פשיטת רגל :

בעת פשיטת רגל נקלעים עסקים רבים למצב שמרגיש כמו בלתי הפיך. באמצעות סימון ואיתור הקשיים אשר עולים מפשיטת רגל ניתן לדרג את הבעיות והשלכותיהן ובכך לבנות תוכנית מתאימה להשתקמות הכלכלית. בנוסף לכך, באמצעות איתור הקשיים ניתן לבדוק איזה חוק יותר מתאים למצב הנוכחי שבו ניתן להשתמש בכדי לצמצם את "הבור הכלכלי" שבו נתקלתם.

 

האם בכלל ניתן להשתקם כלכלית ולצאת מהחובות שנצברו בעקבות פשיטת הרגל?

כמעט בכל המצבים ישנה אפשרות להשפיע על המצב הכלכלי. המצב שנוצר לאחר פשיטת רגל אינו מצב נתון שאינו ניתן לשינוי. קיימים חוקים שונים במדינת ישראל אשר מאפשרים לצמצם את החובות ולהשפיע על המצב הכלכלי.

 

מהו חוק חדלות פרעון ואיך הוא מציע פתרון לחובות הכלכליים שנוצרים לאחר פשיטת רגל ?

מדינת ישראל בעלת אינטרס שאותם חובות שבעלי עסק שפשטו רגל צברו ייסגרו כמה שיותר מהר. בעקבות כך נחקק חוק הנקרא חוק חדלות פרעון. חוק זה מאפשר לרשם ההוצאה לפועל ולבית המשפט לבקש מחייבים למדינת ישראל בעקבות פשיטת רגל לעבור הכשרה כלכלית אשר בעלת סיכוי גבוהה לשפר את מצבם הכלכלי של החייבים.

ההכשרה אשר עוברים החייבים היא תוכנית מפורטת אשר פותחה על ידי הממונה על הליכי חדלות פרעון ושיקום כלכלי והן על ידי רשות האכיפה והגבייה. ההכשרה בפועל הינה מפגשים קבוצתיים בלשכות ההוצאה לפועל שמתנהלת באופן הדרכתי על ידי מומחה בתחום שמעביר את תוכן התוכנית למשתתפים.

 

מהו חוק עיכוב הליכים וכיצד הוא מאפשר להתאים את הקצב של סגירת החוב הכלכלי לחייב?

חוק זה עבר את קריאתו השלישית במהלך הקורונה, זאת בעקבות כמות העסקים הרבה שהחליטו לפשוט רגל במהלך הקורונה. על פי חוק זה רשאים החייבים לקבל עד כארבעה חודשים לתשלום החוב ובכך לא להכנס ישירות להליכים מורכבים שעלולים להוביל ישירות למצב בלתי הפיך.

 

הכל בר תיקון :

הגישה הכלכלית שעליכם לנקוט היא לא לוותר. המצב הוא כמעט תמיד ניתן לשינוי ולהשפעה ובאמצעות עזרה והדרכה מעורכי הדין הנכונים ושימוש בחוקים ובשירותים של מדינת ישראל תוכלו גם אתם לצאת מהחובות הכלכליים אליהם נקלעתם ולעבור מפשיטת רגל לשיקום כלכלי.

 

מחשבון