חיפוש

מכירה של דירות ובתים פרטיים – טיפים

מכירה של דירה או בית פרטי, נעשית ממגוון רחב של סיבות ומניעים. לעיתים מכירת דירה נעשית על ידי משפרי דיור בכדי להכניס כסף שיעזור להם בקניית הדירה הבאה. במקרים אחרים, מכירת הדירה נעשית בכדי לחלק ירושה בין מספר יורשים. ריכזנו בעבורכם מספר טיפים שחשוב להכיר לפני שנכנסים לתהליך של מכירת דירה או בית. 

 

בדיקה של מצב הדירה בטאבו לפני הכניסה לעסקה

לפני שמתחילים את שלב המשא ומתן על הנכס, ראשית חשוב לבדוק את מצב הרישום של הנכס ברשם מקרקעי ישראל. רשם זה מחזיק במידע לגבי כלל נכסי הנדל"ן בישראל, הבעלים שלהם, והאם קיימת מניעה לבצע עסקה בנכס. בדיקה של מצב הנכס בטאבו היא פשוטה יחסית וניתן לבצע אותה אונליין.

במקרים שבהם התבצעה עסקה של מכירת בית שלא כדין והקונה לא בדק את מצב הנכס בטאבו, הוא עלול להפסיד את הנכס או את חלקו.

 

עריכת חוזה מפורט למכירה של הנכס

בכדי לדאוג לכך שמכירת הדירה או הבית הפרטי תיעשה בצורה נכונה, יש לערוך חוזה מכירה מסודר ומפורט. לצורך כך כדאי להשתמש בשירותיו של עורך דין מכירת דירה. עורך דין זה הינו מומחה לענייני מקרקעין, והוא יערוך את החוזה בהתאם לאינטרסים של המוכר ותוך כדי הכנסת הערות של הקונה או עורך דינו.

כתיבה מסודרת של חוזה יכולה לעזור למנוע בעיות שעלולות לצוץ בעתיד בקשר למכירת הדירה או הבית. בנוסף לכך עורך דין כזה דרוש לשם העברת הנכס לשמו של הקונה לאחר סיום העסקה.

 

התייחסות למצבים של הפרת חוזה ותרופות שונות

נושא שחשוב לשים אליו לב במיוחד בעת כתיבת החוזה, הוא ההתייחסות בחוזה למקרים של הפרות שונות ולפיצויים שנקבעים בחוזה בגין הפרות אלה. בשפה המקצועית נקראים פיצויים אלה גם "תרופות". תרופות בחוזה נועדו להגן על הצדדים השונים מפני ההפרות והנזקים שהן עלולות לגרום לצד שסובל מהפרה של החוזה. בכל מקרה של כתיבת חוזה למכירת דירה, יש לשים דגש מיוחד על סעיפי התרופות השונים שנמצאים בו.

 

ליווי של עורך דין לענייני נדל"ן בתהליך המכירה

מכירה של דירה או בית פרטי היא תהליך שיש בו מספר שלבים, והוא יכול להימשך גם מספר חודשים מרגע התחלת התהליך מול קונה פוטנציאלי. בנוסף לכך, בתהליך זה יש פעולות משפטיות שיש לנקוט ונושאים משפטיים שיש לבדוק. לכן כדאי להתייעץ עם עורך דין מומחה, שיעזור לכם לבצע את העסקה בצורה הטובה ביותר האפשרית.

 

טיפים למכירה וקניה של בתים פרטיים – סיכום

מכירה של דירה או בית למגורים היא עסקה גדולה וצריך לעשות אותה בצורה שקולה. חשוב מאוד לבדוק את מצב הרישום של הדירה בטאבו לפני שניגשים להליך המכירה. כמו כן חשוב שמכירת הדירה תיעשה באמצעות חוזה מפורט עם התייחסות להפרות חוזה ולתרופות בגינן.

עורך דין מכירת דירה

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא