חיפוש

מי משלם על שיקום לאחר פגיעת עבודה?

נפגעתם בעבודה והמשך עבודתכם במקום עלול לסכן את בריאותכם? כתוצאה מפגיעה בעבודה נקבעו לכם 10% נכות ויותר? ייתכן מאוד ומגיע לכם שיקום מקצועי לצורך שילובכם שוב בעולם התעסוקה.

מטרת המיזם היא לאפשר לנפגעי עבודה להשתקם ולצמצם את הפער שנוצר כתוצאה מהפגיעה.

אנחנו כאן כדי ליידע אתכם בפרטי השיקום המקצועי, מי אחראי על התשלום ומי זכאי לקבל את הסיוע.

מי יודע, אולי ההזדמנות המחודשת שלכם כתובה ממש כאן, בשורות הבאות?

 

תכנית שיקום מקצועי וסיוע בלימודים לנפגעי עבודה – מה היא כוללת?

הביטוח הלאומי מעניק שירות של תכנית סיוע ושיקום לנפגעי עבודה. מטרת התוכנית: לסייע לנפגעי עבודה להשתלב בעבודה שוב, לאחר הקניית הידע הנדרש וכן סיוע בהשמה במקום העבודה.

הסיוע מוגש בכמה אספקטים:

  • בשלב הראשון נערך לנפגע אבחון תעסוקתי באמצעותו ניתן יהיה להבין מהו המקצוע המתאים ביותר עבורו.
  • לאחר מכן, במידה ויש צורך, יקבל הנפגע סיוע בכניסה למכינות קדם הלימודים, וכן אם נדרש גם יינתנו לו סדנאות לחיזוק מיומנויות העבודה.
  • הביטוח הלאומי יעניק לנפגע סיוע בתשלום דמי הלימוד לצורך רכישת המקצוע, כולל למידה במוסדות השכלה גבוהים (כגון: במכללות ובאוניברסיטה).
  • בשלב הסופי, יעניק הביטוח הלאומי שירות של סיוע בהשמה והשתלבות בעבודה.

 

מי זכאי לשיקום מקצועי מטעם הביטוח הלאומי?

  1. עובד שנקבעו לו 10% נכות לפחות כתוצאה מפגיעת עבודה

חוק זה תקף גם למי שעדיין לא נקבעו לו אחוזי הנכות בפועל, אך רופא הביטוח הלאומי סובר כי הם ייקבעו לנפגע בהמשך. בנוסף, גם מי שדרגת אחוזי הנכות שלו נמוכה מ-10% אולם המשך עבודה במקום העבודה הנוכחי עלול לגרום לו לסכן את בריאותו ובטיחותו.

 

  1. נפגע עבודה שלא יכול להמשיך בעבודתו

נפגע העבודה שאינו יכול להמשיך בעבודתו הקודמת או בעבודה אחרת מתאימה, או שהוא זקוק להכשרה מקצועית כדי לחזור למקום עבודתו או לעבודה אחרת.

 

  1. אישור פקיד השיקום

נפגע עבודה שפקיד השיקום אישר כי הוא מתאים לתוכנית השיקום המקצועי לצורך השתלבות מחדש בשוק העבודה.

 

אופן הגשת התביעה לביטוח הלאומי לבקשת סיוע בשיקום מקצועי

נפגע עבודה המעוניין לקבל את תכנית הסיוע והשיקום המקצועי נדרש למלא את פרטי התביעה בטופס הנקרא: טופס תביעה למתן שיקום מקצועי. את הטופס עליו להגיש במחלקת השיקום, בסניף הביטוח הלאומי הקרוב לביתו. כדאי להיעזר באנשי מקצוע כמו עורכי דין תאונת עבודה במידה ואתם מעוניינים שיכירו אתכם כנפגעי עבודה.

 

מהם דמי שיקום?

הביטוח הלאומי משלם לנפגע עבודה דמי שיקום בזמן לימודיו. התשלום מותנה בלימוד של 16 שעות הכשרה מקצועית, מתוכן 12 שעות לימוד פרונטלי ועוד 4 שעות מעטפת.

 

נפגעי עבודה, מגיע לכם שיקום מקצועי!

במידה ונפגעתם בעבודה וכושרכם נפגע, מה שמפחית או מונע מכם את היכול לעבוד במקום העבודה הקודם, חשוב שתבדקו האם אתם זכאים לשיקום מקצועי מטעם הביטוח הלאומי, בעזרת הסיוע תוכלו לרכוש מקצוע חדש ולעשות קאמבק לשוק העבודה.

משקל

 

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא