חיפוש

מה נחשב סם מסוכן – ומה העונש על מכירתו

להבדיל ממדינות רבות ברחבי העולם, מדינת ישראל לא מאשרת שימוש, מכירה או החזקה של סמים מכל סוג. מלבד סמים שנצרכים תוך החזקת מרשמים רפואיים, כל סם שנעשה בו שימוש בארץ יכול להוביל את המשתמש בו, המוכר שלו או המחזיק בו אל עבר הליכים משפטיים, הכוללים גם עונשים כבדים. יצאנו לבדוק מה נחשב סם מסוכן ומה העונש על מכירתו, על מנת שתכירו קצת יותר את העולם הזה לפני שתסתבכו בצרות.

 

מה נחשב סם מסוכן – שאלת השאלות

כלפי עולם הסמים קיימות לא מעט גישות, כאשר חלקן מעודדות שימוש בהם ואילו חלקן מתנגדות להם בתוקף. עולם הסמים מתחלק לכמה וכמה חלקים, וביניהם סמים קשים וסמים קלים, סמים המופקים מן הטבע לעומת סמים כימיים ועוד.

עבירות סמים בארץ נוגעות בכל סוגי הסמים, שכן השימוש בסמים הוא אסור על פי חוק. לכן, מבחינה חוקית כל סם נחשב מסוכן, ולכן גם העונשים עבור המכירה שלו הם עונשים כבדים במיוחד.

 

סם מסוכן והעונש על מכירתו – הכירו את השמות והמספרים

אז להוציא את סם הניקוטין הנמצא בסיגריות, שמאושרות לשימוש בחוק, ניתן להבחין בעוד מגוון רחב של סמים שונים שנמכרים ברחבי הארץ, בעיקר על ידי סוחרי סמים עצמאיים. בין היתר, מדובר היום על סמים מסוג הירואין, קוקאין, אל אס די, אם די, פטריות הזייה, קראק, מריחואנה, חשיש ועוד.

והעונש? ובכן, העונשים יכולים בהחלט להשתנות עבור עבירות של החזקת הסמים, בין עבירות על שימוש בסמים לבין עבירות על מכירת סמים. מכירת סמים נחשבת לעבירה חמורה ביותר, ובהתאם גם עונשה – עד 20 שנות מאסר.

 

בפועל זה באמת קורה?

אולי זה נשמע לחלק מכם מופרך, אבל במדינת ישראל לא מעט סוחרי סמים מגיעים לתהליכים פליליים מול בית המשפט ומוצאים את עצמם מסיימים עם ריצוי אותם עונשים כבדים כמו זה שהזכרנו כאן למעלה. החוק מתייחס בצורה רצינית במיוחד לעבירות הקשורות בסמים, ועל ידי אכיפה מקסימלית נעצרות עשרות עבירות מדי חודש.

אז כן, העונשים האלו בהחלט קורים, אולם ניתן לנסות ולהתמודד עם ההליך המשפטי בצורה שתנסה להקל על הפושעים ולהפחית את העונשים עבורם.

 

עורכי דין פליליים להתמודדות עם עבירות

אחרי שהבנו מה נחשב סם מסוכן ומה העונש על מכירתו, הגיע הרגע להבין איך אפשר להתמודד עם הליכים משפטיים שנפתחים בעניין. עורכי דין פליליים הם אנשי המקצוע שמחזיקים בידע הרלוונטי שיוכל לנסות ולהפחית את העונש, ולייצג את העבריין בצורה מכובדת ונאותה.

בין היתר, ניתן יהיה לטעון לכל מיני מצבים על מנת להקל בעונש, כמו מכירה כפייה, מכירה שהתבצעה על ידי קטין ועוד.

 

בחירת עורך דין לליווי בהליך המשפטי

אם תעמדו במצב דומה לזה שציינו כאן, מומלץ שתבחרו עורך דין מקצועי שיוכל לסייע לכם בדרך, עם המקצועיות, הידע והניסיון שלו. בחרו כמו שצריך ותוכלו להנות מתוצאות בהתאם.

סמים