חיפוש

האם אפשר למכור נכס ללא עזרת עורך דין?

עסקאות נדל"ן בישראל הן בין העסקאות הנפוצות והפופולאריות ביותר, הן עבור זוגות המגשימים את חלום הדירה משלהן והן עבור משקיעים שונים. לא מעט אנשים מאמינים כי תהליך מכירת הנכס זהה במהותו לתהליך המכירה של מוצרים אחרים, אך למעשה מדובר בעסקה בעלת מאפיינים ייחודיים, המצריכה את עזרתם של אנשי מקצוע שונים

 

המאפיינים הייחודיים של מכירת נכס

כולנו מוכרים וקונים מוצרים כאלו ואחרים במהלך שגרת החיים שלנו, כאשר בין העסקאות הייחודיות והיקרות יותר שהאדם הממוצע יבצע במהלך חייו, נמצאת עסקת מכירת  / רכישת נכס, המהווה את אחת העסקות הפופולאריות בישראל על רקע מגמת העלייה המתמדת של שוק הנדל"ן.

המאפיינים הייחודיים של מכירת נכסים מתבטאים בין השאר במורכבות העסקה ובצורך לערב אנשי מקצוע מתחומים שונים בתהליך, מאפיינים הנובעים בעיקר מכך שמדובר בעסקה הכרוכה בסכומי כסף נכבדים.

 

כיצד נוכל למקסם את פוטנציאל מכירת הנכס שלנו?

הסכומים הגבוהים הכורכים בעסקת נדל"ן, מחייבים אותנו להיערך לתהליך המכירה בהתאם ולבצע סקר שוק מתאים, אשר יעזור לנו להעריך את המחיר הריאלי של הנכס שלנו. לאחר שלב ראשוני ובסיסי זה, נוכל לדאוג למראה הדירה עצמה, כאשר באמצעות תיקנים קים ושיפוץ קוסמטי, יכולה להיראות מרווחת ומזמינה.

אין ספק כי תהליך מכירת הנכס דורש מאיתנו להשקיע זמן ומאמץ, הן בתהליך המכירה עצמו והן בהכנות הנלוות מסביב, כאשר אחת הדרכים המומלצות לחסוך בזמן ולמקסם את פוטנציאל מכירת הנכס היא, להיעזר בגורמים מקצועיים מתחום הנדל"ן כדוגמת עורך דין מאור לוי.

 

כיצד עורך דין נדל"ן יוכל לסייע לנו בתהליך מכירת הדירה?

על אף שנראה כי תהליך מכירת הנכס מסתיים עם מציאת הרוכש המיועד, הרי שלמעשה כאן מתחיל שלב נוסף בסיום תהליך המכירה והוא, הסדרת תנאי המכירה והתנאים המשפטיים הנלווים, שנועדו להבטיח את האינטרסים של כל אחד מהצדדים ולדאוג לכך שגם הנכס וגם הכספים המעורבים בתהליך המכירה יהיו מוגנים ובטוחים.

כך, באמצעות עו"ד המתמחה בתחום הנדל"ן, ניתן יהיה לסכם חוזה מכירת נכס מסודר ותקף מבחינה משפטית, כך שתוכלו להבטיח לעצמכם ראש שקט בכל הקשור לתהליך מכירת הנכס והפיצויים המוסכמים בכל מקרה של חריגה מהתנאי החוזה.

 

האם ניתן למכור נכס ללא עזרת עורך דין?

לאחר שהבנו את החשיבות של שירותיו המקצועיים של עורך דין נדל"ן בתהליך מכירת הנכס, שאלה זו נראית לנו כמיותרת, אך באופן עקרוני ניתן לומר כי קיימת אפשרות למכור את הנכס ללא עזרת עורך דין וכפי שניתן להבין, מדובר בהחלט בפעולה לא מומלצת ולבטח לא משתלמת, במקרה בו יתעוררו בעיות בתהליך מכירת הנכס.

 

לסיכום

המאפיינים הייחודיים של מכירת הנכס, ובמיוחד הסכומים הגבוהים המעורבים בעסקה כזאת, מחייבים אותנו להיעזר בשירותיו של עו"ד נדל"ן מקצועי, אשר יבטיח את שמירת האינטרסים שלנו ויעגן אותם מבחינה משפטית. את תהליך מכירת הנכס ניתן אמנם לבצע ללא עזרתו של עו"ד, אך כפי שראינו, מדובר בהחלט בפעולה לא מומלצת ולעיתים גם לא משתלמת.

עורך דין

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא