חיפוש

אילו חוקים חשוב להכיר לפני שמשקיעים בנדל"ן?

השקעות נדל"ן הפכו להיות עניין נפוץ במיוחד. ישראלים רבים תרים אחר מידע בנושא, כדי "להכין את הקרקע" לקראת הבחירה באזור ההשקעה המתאים. מדריך זה עולה לרשת, כדי להציג בפני כל דורש את החוקים הנפוצים. הישארו כאן ותגלו מהם, כדי שתבצעו רכישה חכמה. 

 

חוק ראשון – שימוש בקרקע והייעוד שלה

מדובר בחוק שנוגע לייעוד של קרקעות מסוימות. החוק קובע אם ניתן להשתמש בקרקע לצורך בנייה ופיתוח או לצרכי חקלאות בלבד. לצד זאת, מוטלת עליכם האחריות בביצוע בדיקות מקיפות שיאפשרו לבחון אם ישנה מגבלה מסוימת בבניית מבנה על גבי האדמה הנבחרת. נדגיש שיש מצבים שבהם מתגלה שהאדמה אינה מתאימה לבנייה של מבנים, כך שלא תוכלו לעשות בה שימוש לצרכי נדל"ן. חשוב שתבדקו את הנושא מראש אם אתם מתכננים לקנות קרקע בישראל, כדי שלא תניחו את כספכם על קרן הצבי.

חוק ראשון – שימוש בקרקע והייעוד שלה

חוק שני – חוק רישום מקרקעין

תכירו את החוק החיוני שיעניק לכם ביטחון בכל הנוגע לבעלות על הנכס. נסביר שתצטרכו לבצע בירור טרם עסקת המקרקעין שיכלול בירור אודות הדברים הבאים:

  1. מצב הרישום של הנכס
  2. הזכות החוקית של המוכר להעברת בעלות

 

חשוב לציין שחוק זה קיים גם במדינות אחרות. אז אם אתם מחפשים פרטים על השקעות מעניינות בפורטוגל או ברחבי ארצות הברית, עליכם לבדוק את הנושא הזה טרם העברת התשלום.

 

חוק שלישי – חוק מס שבח

אי אפשר לעסוק בחוקים שנוגעים לנדל"ן מבלי לציין את חוק מס שבח. מדובר בחוק שמהווה שיקול משמעותי בכל הנוגע לרכישה או בקנייה של מקרקעין בישראל. החוק קובע את סכום המס שתשלמו בהתאם לערך הנכס והוא נובע מגורמים שונים, לדוגמא:

  • פרויקט פיתוח
  • שפורים בתשתיות האזור ועוד

 

כידוע, יש לא מעט ישראלים שמחפשים דרכים עקיפות שיאפשרו להימנע מתשלומי המס הגבוהים. אלה תרים לא פעם אחר עסקאות נדל"ן בארצות הברית. נציין בהזדמנות זו שחיפוש אחר השקעה מניבה בארה"ב לא צפויה לגרור חיוב במס רכישה בהמשך, אך יש חבות מס שנגזרת מהרווחים שמתקבלים מהנכס במידה וזה נרכש על ידיכם בסופו של דבר.

 

טיפ להשקעה נכונה בנדל"ן – פנו למומחים

המדריך הנוכחי קצר מלהכיל את כל החוקים שחשוב להכיר רגע לפני שמשקיעים בנדל"ן. הצגנו בפניכם בשורות שלעיל את החוקים הבולטים ביותר, אך זה רק קצה המזלג. לכן, נמליץ לפנות למומחים בתחום שיבצעו את הבירורים הדרושים עבורכם. מדובר בחברות נדל"ן שמכירות את השוק הישראלי והבין לאומי. תוכלו להגיע אליהן תוך חיפוש מהיר ברחבי הרשת.

 

מילים אחרונות לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את 3 החוקים שעליכם להכיר רגע לפני שתשקיעו בנדל"ן. בשלב זה אתם מחזיקים במידע הבסיסי, כך שנותר לכם רק לפנות למומחים בתחום שישלימו את המידע החסר. נאחל בהזדמנות זו שתבצעו את עסקת חייכם בקרוב.

נדלן

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא