חיפוש

זיכרון דברים לרכישת דירה – מה הוא צריך לכלול?

מחליטים לרכוש דירה והמוכר מעוניין בחתימה על זיכרון דברים? מה הוא בעצם זיכרון דברים ומה הוא חייב לכלול?

לא בעבור תביעות או הליכים בבית משפט תצטרכו עורך דין מקרקעין. רכישת דירה היא הליך מאוד משמח עבור הקונים – התחדשות בדירה חדשה, התחלה חדשה ועיצוב הדירה בדיוק כמו שהקונים רוצים. אך נוף על כך, היא גם הליך משפטי לכל דבר ועל כן ישנה כדאיות לשכירת עורך דין בכל שלב בהליך. בדרך הכלל החלק שיבוא ראשון, לאחר שנבחרה הדירה הוא הליך זיכרון דברים.

 

חוזה רכישת דירה

כאמור, הליך רכישה ומכירת דירה הוא הליך משפטי בהתאם לחוקי המדינה. על מנת להפוך מכירה או רכישה לחוקית יש הכרח בחתימה על חוזה אשר מעגן את המחיר של הדירה, את כל הדברים שיש לספק במסגרת הדירה, מה נשאר עם המוכר, מה מגיע לקונה וגם מה קורה במקרה של הפרת החוזה. תהליך החתימה על החוזה ארוך וממושך ועל כן ניתן לנסח מעין חוזה ראשוני.

 

זיכון דברים לרכישת דירה

לפני חתימה על חוזה ניתן לחתום על זיכרון דברים. מסמך זה הוא מגיע לפני החתימה על החוזה, הוא פחות מפורט אך גם כן בעל תוקף משפטי. על כן, הפרת החתום בזיכרון דברים הוא לא חוקי למרות שהוא לא חוזה רכישת הדירה עצמו ולא מפורטים בו כל הפרטים של הרכישה כולם.

 

תוכן זיכרון דברים – פרטי הנכס והמעורבים

במסגרת החתימה על זיכרון דברים המסמך חייב לכלול כמה פרטים על הרכישה כך שכמובן יהיה ברור באיזו רכישה מדובר מי הצדדים בעסקה. על המסמך לכלול את פרטי שני הצדדים בעסקה, תוך התייחסות לעורכי הדין המלווים את העסקה. בנוסף ישנו מידע על הנכס עצמו, כתובת ותיאור הנכס כך שיהיה ברור באיזה נכס מדבר.

 

פרטי עלות ואופן תשלום

לאחר שהוגדר בזיכרון הדברים פרטי המעורבים וגם פרטי הנכס, ברור מי השותפים בעסקה וגם ברור באיזה נכס מדובר, כעת יש להסדיר את אופן התשלום וכמובן גם את המחיר של הנכס. העלות הנקבעת בזיכרון הדברים היא עלות הנכס וגם התאריך המעוגן למסירת הנכס, מסירת המפתח למי שקנה את הנכס.

 

זיכרון דברים מול החוק

למרות שלא מדובר בחוזה המוכר והמפורט, גם לזיכרון דברים יש חוקיות על מול בית המשפט. המסמך מחייב ובמקרים של הפרתו ניתן לתבוע את הצד המפר, לדוגמא באם מוכר הנכס איחר במסירה או הקונה מתמקח על המחיר שקבע המוכר.

זיכרון דברים מאפשר חתימה והתחייבות על תנאי עסקה של מכירת נכס, מי המעורבים בעסקה ובאיזה נכס מדובר. זיכרון הדברים הוא מסמך מחייב אל מול החוק גם מבחינת עלות הנכס וזמן המסירה לפי הנקבע במסמך.

 

סגירת עסקה

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא