חיפוש

מה הקשר בין תביעת סיעוד לתביעת אובדן כושר עבודה

ראשית, רצוי לדעת מה הוא אובדן כושר עבודה. שנית, רצוי לדעת גם כן על תביעות סיעוד.

לכם אספנו עבורכם כמה הסבר על כל אחד מה הדברים ומה למעשה בקשר ביניהם.

 

אובדן כושר עבודה

לא עלינו, בכל שלב בחיים ובכל גיל למעשה ניתן לאבד את כושר העבודה שלנו. בין אם מדובר במחלה, או תאונה ולמעשה הוא מן סוג ביטוח נכות. ביטוח אובדן כושר עבודה הוא רכיב הנמצא בקרן הפנסיה או בביטוח מנהלים הנועד להבטיח שתקבלו את תשלום קצבה לחודש במקרה ולא תצליחו לכבוד ולהתפרנס עקב מצב בריאותי.

ביטוח כושר עבודה מציע פיצוי חודשי למבוטח עד ל-75% לתקרה ממשכורתו. יעוץ משפטי עם עורך דין יכול לסייע לכם בכל מה שקשור לסירוב מחברת הביטוח. במידה וחברת הביטוח מסרבת לשלם תגמולי ביטוח עצם הגעתכם לבית משפט עם עורך דין אובדן כושר עבודה עשויה לעורר אצלם חשש ולהסתייג מסירובם.

 

תביעות סיעוד

חברות הביטוח מדווחות על למעלה מ-30% תביעות סיעוד בכל שנה.

במשך שנים רבות, אנשים משלמים את מיטב כספם לביטוח ואז הם מוצאים עצמכם במצב סיעודי, ולא מקבלים שום פיצוי או עזרה. באופן כללי, על מנת לערער על החלטתם של חברת הביטוח ולגרום להם לחזור מהחלטתם,

מומלץ להיוועץ עם עורך דין העוסק בתחום הרשלנות הרפואית, אשר יכול לשקף באופן מלא על המצב הסיעודי של המבוטח.

 

במקרה של תביעת סיעוד, לכולנו למעשה מגיע להזדקן בעבוד. הקושי לבצע פעולות בסיסיות, לחיות לבד בבדידות, ולהתמודד עם קשיים שבגיל 30 לא חשבתם עליהם. רבים רוכשים את הביטוח סיעודי שיעמוד לצידם כשהם יצטרכו אותם, יאפשר להם לקבל עזרה וליווי צמוד.

ניתן לגלות שבמצבים כאלה חברות הביטוח בדרך כלל דוחות את אחוז גבוהה של תביעות סיעוד, ובמצב כזה אזרח סיעודי מוצא עצמו ללא כל משענת. כל אדם למעשה המוגדר כסיעודי אמור להיות זכאי לקבל עזרה המצבה, לכן רכש מלכתחילה את ביטוח הסיעוד. אחת הדרכים האהובות והשכיחות ביותר על חברות הביטוח לדחות את תביעת הסיעוד, היא הטענה לכך שהאדם חולה דמנציה או אלצהיימר מלבד היותו סיעודי, תחת הכותרת ״תשושי נפש״.

 

הקשר בין תביעת סיעוד לתביעת אובדן כושר עבודה

למעשה, בביטוח אובדן כושר עבודה ישנו סעיף ותשלום נוסף במקרה סיעודי, והוא למעשה הרחבה לפוליסה זו. הפוליסה הזו אמורה לזכות את המבוטח בתגמולי ביטוח נוספים במקרה שהמבוטח יהיה במצב של אובדן כושר עבודה מוחלט עד הגעתו למצב סיעודי.

 

לסיכום

שני המצבים כמו אובדן כושר עבודה וגם במצב סיעודי, סיטואציה זו פחות עדיפה על חברות הביטוח והם ינסו לעשות הכל על מנת לדחות את התביעות ולהפחית בתשלום המבוטח. ובכל שלב מומלץ להיוועץ עם עורך דין בכל הקשור לתביעות של אובדן כושר עבודה וסיעוד.

 

איש משפט

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא