חיפוש

הבנת מחיקת חובות: מה זה אומר עבור הלווים?

מחיקת חובות מתבצעת במסגרת הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי, מה שהיה מכונה בעבר "פשיטת רגל". על אף היתרונות הרבים של ההליך, חשוב לבצע אותו בצורה נכונה, וכמובן להתייעץ עם עורך דין שמגיע מהתחום ומכיר אותו היטב

 

מה המשמעות של מחיקת חוב בהוצאה לפועל?

אחת החוויות המפחידות ביותר שכל אחד יכול להתמודד היא צבירת חובות. הלחץ של אי-יכולת לעמוד בהתחייבויות כלכליות עלול לגרום ללילות ללא שינה וללחץ בלתי פוסק. אבל מה אם הייתה דרך למחוק את החובות האלה ולהתחיל מחדש? זו בדיוק המשמעות של מחיקת חוב בהוצאה לפועל.

מבחינה משפטית, מחיקת חוב בהוצאה לפועל מתייחסת להליך המשפטי שבו נמחקים חובות מסוימים של חייב, מה שמאפשר לו לפתוח דף חדש על בסיס כלכלי רענן.

הפטרת חובות

ישנן שתי דרכים עיקריות למחיקת חובות

  1. משא ומתן עם נושים: שיטה זו כוללת משא ומתן ישיר עם נושים (לעתים קרובות בנקים) כדי להגיע לפשרה. החייב מסכים לשלם חלק מסכום החוב בתשלומים, ואם יעמוד בהסכם זה – יתרת החוב נמחקת. הצלחת גישה זו תלויה ברצונו הטוב של הנושה, שכן לא ניתן לכפות עליו הסדר כזה. נושים בדרך כלל שוקלים אפשרות זו כאשר הם מאמינים שגביית חלק מהחוב כדאית יותר מאשר לחתור לפירעון מלא.
  2. תהליכים משפטיים: אפשרות זו כוללת הליכי פשיטת רגל או הליכי אכיפה של הוצאה לפועל. במקרים אלו, חובות נמחקים בתנאים משפטיים ספציפיים.

 

איך מוחקים חובות בהליכי חדלות פירעון?

בהליך פשיטת רגל ניתן למחוק חובות בתנאים הבאים:

– לחייב לא נותרו נכסים לפירעון.

– החייב פעל בתום לב לאורך כל יצירת החובות ומשך הזמן של החובות, ועמד בכל הדרישות במהלך הליך פשיטת הרגל.

– בית המשפט קובע כי המשך הליכי פשיטת הרגל הוא חסר תוחלת.

עם זאת, חשוב להבין שלא כל החובות ניתנים להיפטר. לדוגמה, קנסות או חובות למניעת עבירות, חובות הונאה וחובות מזונות ילדים אינם ניתנים להפטר.

הפטרת חובות

עם מי מתייעצים כדי לבצע מחיקת חובות?

בין אם מדובר במשא ומתן ישיר או באפיקים משפטיים, המטרה של ביטול חובות בהוצאה לפועל היא לספק חבל הצלה לאלו שקרסו תחת עול החובות. עם זאת, ניווט בתהליכים אלה יכול להיות מורכב. מכאן שאם אתם מוצאים את עצמכם שוקלים מסלול זה, כדאי להתייעץ עם עורך דין מנוסה הבקיא במשא ומתן על חובות והליכים משפטיים, שידריך אתכם בנבכי המערכת.

עו"ד נועם אברהם מייעץ ועוזר ללקוחותיו במחיקת חובות באופן המשתלם ביותר. מעורבות שלו כמה שיותר מוקדם לא רק עוזרת להבין לעומק את האופן שבו מבצעים מחיקת חובות ואת המשמעות של הדבר, אלא גם מסייעת לבחון אלטרנטיבה לכל שיטת פעולה. בנוסף, אפשר לפנות אל עורך הדין כדי לקבל תמונת מצב אמינה על התהליך, האופן שבו הוא מתבצע והעלויות הישירות והעקיפות שלו.

 

לסיכום

מחיקת חוב בהוצאה לפועל יכולה לזמן פתרון משנה מציאות לחייבים. עם זאת, כדי לבצע את התהליך בצורה המיטבית, כדאי להיוועץ בעורך דין מיומן בתחום, ולקבל ממנו ליווי לאורך כל הדרך.

הפטרת חובות

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא