חיפוש

שוקלים לרכוש דירה מקבלן? שלושה דברים שחשוב שתדעו

רוצים לרכוש דירה חדשה מקבלן? אתם לא לבד. ישראלים רבים חושקים במטרה זו, בעיקר כי אנו חיים במדינה שבה המחירים ממשיכים להאמיר כבר למעלה מעשור. אך לצד הרצון הרב להגשים חלום זה, יש דברים שחשוב להכיר!

 

רכישת דירה מקבלן – המשמעות

רכישת דירה מקבלן היא איננה רק עסקה על הנייר. הדירה שתרכשו תשמש אתכם כבית, מקום בו תחיו, תגדלו את ילדיכם ותתבגרו לאורך השנים. אך הופכים את החלום לאמיתי מבלי להסתכן בכך שהמידע החסר לכם יפגע בכם בעתיד? ראשית, מלבד החשיבות של הלמידה וההעמקה בנושא, חשוב להיוועץ לאורך התהליך בדמות מנוסה ומומחית שתלווה אתכם בכל צעד ושעל ותשמור על האינטרסים שלכם לאורך התהליך כולו.

 

טיפ מספר 1: כדאי להתכונן כלכלית

בטרם ביצוע עסקת רכישת הדירה, יש להכין את עצמנו באופן נכון מבחינה כלכלית. רכישת דירה תתבסס, לרוב, לא רק על הון עצמי, ולכן יש להכיר את המושגים "משכנתא", "הלוואות" ו"בנק למשכנתאות".

את שלב ההכנה הכלכלית כדאי לעשות בייעוץ איש מקצוע ובליווי, כך שתגיעו לרגע האמת כשאתם ערוכים, מוכנים ומבינים את ההשלכות של רכישת הדירה על ההון העצמי שלכם ובכלל על מצבכם הכלכלי (למשל, באמצעות איסוף הון עצמי, הכנת תקציב ועוד).

 

טיפ מספר 2: הכנה משפטית

רבים ממי שנכנסים לעסקאות רכישת דירה מקבלן, כלל לא מודעים לסכומי המס המשמעותיים שניתן לחסוך באמצעות תכנון משפטי נכון, או לחילופין, כיצד נמנעים מתשלום סכומי מס גבוהים.

תכנון נכון יעשה באמצעות הכוונה מקצועית, תוך הכרת מושגים והמאפיינים של תהליכי המיסוי השונים (למשל, "מס שבח" או ההשפעה האפשרית על מס הכנסה).

אם אתם חוששים, זה לגמרי טבעי. ישראלים רבים לא "שוחים בחומר" בנושא זה, והייעוץ המשפטי הוא לא רק מומלץ אלא גם נדרש על מנת להגן על האינטרסים שלכם בתחום.

 

טיפ מספר 3: תעשו שיעורי בית

אתם לא מכירים את הקבלן או את היזם? אל תתביישו להעמיס בשאלות, לחקור, לבדוק ולקבל מענה לכל ספק, חשש או תהיה שיש לכם.

לצד זאת, אל תוותרו על בחינת האזור של הפרויקט ובחינת הדירה המוצעת. למשל, בחינת השכונה הקרובה, איתור המוקדים החשובים הקרובים לדירה המוצעת (סופר, קופת חולים, ציר נסיעה ראשי, מסעדות, חנויות, מספרה וכו'). בחנו את איכות הבניין (למשל, מיקום וגודל חדר האשפה, תאי הדואר וכו').

העסקה הזו תלווה אתכם שנים רבות קדימה, אולי אפילו לכל החיים – אל תוותרו על ידיעת כל פרט ופרט שעשוי להשפיע על איכות חייכם!

 

וכאן התהליך רק מתחיל…

בשלב זה התהליך – רק מתחיל! כעת הגיע הזמן לניסוחי חוזה, הבנת נושא התשלומים, התקשורת עם עורך הדין של היזם או הקבלן ועוד. תהליכים אלו מסועפים ומורכבים, ומומלץ לבצעם בסיוע עו"ד מומחה.

להעמקה בנושא, נמליץ להמשיך ולקרוא את המאמר המלא באתרנו.

שעון בית ומטבעות

 

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא