חיפוש

רשלנות רפואית בניתוח – לא רק במהלך הניתוח

רשלנות רפואית בניתוח עלולה  להשפיע באופן מהותי על המטופל, על איכות חייו ועל היכולת שלו להתרפא מהמחלה או המצב הרפואי ממנו הוא סובל.

שמעתם על מקרים שבהם מטופל קיבל מינון מופחת או מוגבר של חומר הרדמה במהלך ניתוח? מקרה שכזה יכול להיות מוגדר כרשלנות רפואית בניתוח. אך חשוב לציין כי רשלנות רפואית מסוג

זה אינה מתרחשת אך ורק במהלך הניתוח.

כפי שנכתב לעיל, רשלנות רפואית בניתוח אינה מתייחסת אך ורק לרשלנות שמתרחשת במהלך הניתוח. רשלנות מסוג זה עשויה לבוא לידי ביטוי גם ברשלנות שהתרחשה לפני הניתוח או אחריו.

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים אודות נושא זה?

אנחנו מזמינים אתכם לקרוא את השורות הבאות.

 

רשלנות רפואית לפני ניתוח

רשלנות רפואית לפני ניתוח היא כזו שמתרחשת לפני הניתוח.
רשלנות רפואית מסוג זה עשויה לבוא לידי ביטוי במצב שבו מטופל אינו נשלח ישירות לניתוח ומתגלה בדיעבד כי הדבר גרם להתדרדרות במצבו.
ראוי לציין כי ההשלכות לרשלנות רפואית לפני ניתוח עשויות להיות משמעותיות ביותר להליך הריפוי של המטופל וגם לאיכות חייו. במקרים מסוימים, רשלנות רפואית לפני ניתוח עשויה לגרום לכך שהמטופל ייאלץ להתאשפז לזמן ממושך יותר ולקבל טיפולים אגרסיביים יותר מכיוון שמצבו עשוי להתדרדר בעקבות העיכוב שנגרם לו לפני שנשלח לניתוח.
בית המשפט רואה בחומרה רבה מצבים שבהם נעשתה רשלנות רפואית לפני ניתוח אצל מטופלים. הדבר נכון במיוחד במקרים שבהם מדובר במחלות ממאירות, בהן מצבו של המטופל עשוי להתדרדר במהירות בכל רגע נתון.

 

רשלנות רפואית במהלך ניתוח

ישנם סיכונים במהלך ביצוע ניתוח, זאת בדומה לכל פרוצדורה רפואית פולשנית אחרת. כשמדובר ברשלנות רפואית במהלך ניתוח, הדבר עשוי לבוא לידי ביטוי במקרים הבאים:

  • בעת מתן הרדמה. למשל, אם ניתנה כמות מועטה מידי של חומר הרדמה או ההפך
  • כאשר נעשית תקלה טכנית שמתרחשת בעקבות טעות שאירעה בשיקול הדעת של הרופא או אחד מאנשי הצוות הנוכחים בניתוח ועוד

 

רשלנות רפואית לאחר ניתוח        

רשלנות רפואית לאחר הניתוח עשויה לבוא לידי ביטוי במצבים שבהם הצוות הרפואי אינו שם לב או שהוא אינו מודע לסיבוכים שעלולים לקרות למטופל. בניתוחים מסוימים, על החולים להישאר במעקב רפואי צמוד כדי שיוכלו לקבל טיפול מידי במידה ותהיה החמרה במצבם.
גם בתקופה שלאחר הניתוח, הצוות הרפואי עשוי שלא לשים לב או לא לייחס חשיבות לסימפטומים שהמטופל מציין כי הוא סובל מהם. סימפטומים שעשויים להעיד על כך כי ישנה החמרה במצבו ויש לבדוק אותו באופן מידי או לשלוח אותו לבדיקות נוספות.

עד כאן כל המידע שחשוב שתדעו בנושא רשלנות רפואית בניתוח.
אתם סבורים כי עברתם רשלנות רפואית לפני, במהלך או אחרי ניתוח? חשוב שתפנו אל משרד עורכי הדין שמואל קשיוב כדי לבדוק מהו גובה הפיצויים שמגיע לכם בעקבות רשלנות זו.

 

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא