חיפוש

רשלנות רפואית בהריון: הכל מבחינה משפטית

נפלתם למקרה של רשלנות רפואית במהלך ההריון? כדאי שתקראו את הכתבה הבאה! במאמר זה תוכלו למצוא את כל מה שאתם צריכים לדעת על רשלנות רפואית בהריון וכיצד ניתן לתבוע פיצויים. רוצים לשמוע עוד? המשיכו לקרוא!

 

אז מה זה בעצם רשלנות רפואית בהריון?

רשלנות רפואית בהריון הוא מקרה רפואי שבו שנעשתה רשלנות רפואית בכל הקשור להליך ההיריון והלידה. המקרים שעונים על רשלנות רפואית הם לרוב מקרים שבהם לא ניתן אבחון בזמן באשר למצבו הרפואי של העובר או של האם. הסיבה המרכזית לרשלנות רפואית היא למעשה רשלנות במהלך הבדיקות או חוסר ביצוע של בדיקות הכרחיות למען בדיקת בריאותו של הילוד. דוגמא נוספת היא חוסר מעקב תדיר של התפתחות ההיריון שעלול שלא לזהות מקרים קריטיים לבריאות האישה והעובר כמו היריון בסיכון.

 

למה עלולה לגרום רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית בהריון עלולה לגרום למוות של האישה או של העובר במקרים שבהם זיהוי מוקדם של סיבוך או סיכון יכול היה להימנע . כך למשל, רשלנות רפואית בהריון עלולה לגרום ללידה של עובר עם פגם או תסמונת שיש לזהות ולהתריע לגביה עוד בשלב מוקדם של ההיריון. במקרים כאלו צריכה להינתן אפשרות לאם לבצע הפלה במידה וקיים סיכון בריאותי לעובר ולכן רשלנות רפואית שלא מאפשרת לאם להיוודע למצבו הבריאותי האמיתי של העובר עלולה להיות בעלת השלכות קשות ולגרום לעוגמת נפש קשה למשפחה ולעובר.  לעיתים קיים אף סיכון של רשלנות רפואית בלידה שעלול לגרום לנזקים חמורים לעובר כמו נזק מוחי.

 

אילו סוגי תביעות רשלנות רפואית קיימות בהריון?

  1. רשלנות שגרמה להולדת תינוק פגוע

רשלנות זו מתאפיינת במקרים של חוסר אבחון אשר גרם לבעיה בריאותית של האם או העובר. כתוצאה מרשלנות זו, נוצר מצב בו העובר נולד עם נכות מסוימת. הטענה שבה משתמשים במקרים אלו היא העובדה שאם היו מאבחנים בזמן את מצבו של התינוק, היה ניתן לבצע פעולות שיביאו להולדתו של תינוק בריא.

 

  1. רשלנות שגרמה לפטירת העובר

תביעה זו מתייחסת למקרים שבהם התינוק נפטר ברחם כתוצאה מאי זיהוי סכנה לבריאותו או החלטה על הולדה מוקדמת. הטענה שעל בסיסה מוגשת התביעה היא כי לו היו מאבחנים מראש במצבו של העובר, היו מקדימים את הלידה ומחלצים אותו בניתוח קיסרי.

 

  1. רשלנות מסוג הולדה בעוולה

רשלנות זו מתאפיינת במקרים שבהם התינוק סובל ממום שלא ניתן למנוע אך לא הצליחו לזהות אותו עקב ביצוע מעקב הריון רשלני ולא סדיר. כך למשל, מדובר במקרים בהם לא ביצעו סריקת מערכות או בדיקות גנטיות המאפשרות מעקב וגילוי של מומים גנטיים.

 

לסיכום

אם גם אתם נמצאים במצב שבו נקלעתם לרשלנות רפואית בהריון או בלידה, תוכלו להגיש תביעה נזיקית בגין אותה רשלנות ולתבוע פיצויים שיוכלו לעזור לכם בהליך השיקום בעתיד.

פטיש

 

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא