חיפוש

קרקע להשקעה, מה חשוב לבדוק לפני רכישה?

ענף הנדל"ן הופך בשנים האחרונות לאחד מהענפים הרווחיים ביותר לציבור המשקיעים. ניתן להשקיע בענף הנדל"ן במספר דרכים, כשאחת מהן היא באמצעות רכישת קרקעות. רכישת הקרקע הנכונה בזמן הנכון, ומכירה שלה לאחר שערכה עולה, יכולה להניב רווחים של מאות אלפי שקלים ואפילו מיליוני שקלים.

עם זאת, אם הדבר היה כל כך פשוט, כנראה שכל אדם היה מנסה לגייס הון כספי לצורך רכישת קרקעות. במאמר הבא נסקור את מה שחשוב לבדוק לפני רכישת קרקע להשקעה.

 

קרקע להשקעה

מי שיש לו סכומי כסף גדולים שאין לו שימוש מסוים בהם, יכול למצוא את עצמו ברוב המקרים מנסה להשקיע בתחומים כאלו ואחרים, כמו נדל"ן או שוק ההון. המטרה היא להפוך את הכסף שלכם, מכזה ששוכב בעובר ושוב ולא עושה כלום, לכזה שנהנה מתשואות של תחומים שונים.

בתחום המקרקעין, ניתן להשקיע באמצעות קרקע להשקעה. הרעיון הוא מציאת קרקע במחיר מסוים, רכישה שלה ומכירה שלה כאשר הערך של הקרקע, מסיבות כאלו ואחרות, עולה באופן משמעותי. קראו עוד על קרקע להשקעה באתר של שמעון גיגי – עריכת דין.

 

ביצוע בדיקות שונות

עד כאן, רכישת קרקע להשקעה נשמעת כמו עסקה משתלמת. חשוב להבין שכמו בכל השקעה, אף אחד לא יכול להבטיח שלכם שתצאו דווקא ברווח. ייתכן שתרכשו קרקע במחיר מסוים והערך שלה יישאר על אותו הסכום בו רכשתם את הקרקע או אפילו ירד. לכן, לפני שרוכשים קרקע לרכישה, מומלץ לבצע מספר בדיקות שונות. בנוסף, אותן בדיקות עשויות למנוע הונאות.

 

האם ניתן לבנות על הקרקע?

הדבר הראשון שצריך להבין הוא האם הקרקע שאתם עומדים לרכוש היא קרקע שניתן לבנות עליה לפי החוק. קרקע כזאת היא קרקע שההשקעה בה עשויה להיות יותר וודאית, שכן ניתן יהיה לבנות מקרקעין על הקרקע ולייצר רווחים באמצעות אותה בנייה.

 

רישום בעלות

לפני שאתם רוכשים קרקע ממישהו, שימו לב מי הבעלים של הקרקע. גם אם אתם מצהיר בפניכם שהוא הבעלים החוקי של הקרקע, רצוי לברר האם הקרקע רשומה על שמו או שמע על מנהל מקרקעי ישראל.

 

ביקור בשטח

גם אם אתם לא מתגוררים באזור שבו אתם מעוניינים לרכוש קרקע להשקעה, כדאי לכם להקדיש זמן ולקפוץ לשטח. בחינת הקרקע בצורה פיזית תאפשר לכם להבין האם פרטי העסקה שאתם מעוניינים בה נכונים.

 

תוכניות מתאר

תוכניות המתאר מפרטות, בין היתר, תוכניות, זכויות ודברים שלא ניתן לעשות על הקרקע שאתם עומדים לרכוש. באמצעות בחינת תוכניות אלו, תוכלו להבין מה הייעוד של הקרקע לשנים הקרובות.

 

מגבלות שונות

תוכלו להשיג מלשכת המקרקעין את נוסח הרישום של הקרקע שאתם עומדים לרכוש. הדבר יאפשר לכם להבין האם חלות מגבלות משפטיות או הנדסיות למשל על הקרקע שאתם עומדים לרכוש, דבר שיכול לפגוע בהשקעתכם.

קרקע להשקעה

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא