חיפוש

מהם הקריטריונים שמזכים בפיצוי על נזקי שמיעה מרעש?

נזקי שמיעה כתוצאה מחשיפה לרעש יכולים להתרחש בשל מגוון מקרים ולגרום לפגיעות בדרגות נזק שונות. על מנת לקבל קצבת נכות בגין חשיפה לרעש שהביאה לנזקי שמיעה, על התובע יהיה לעמוד במספר קריטריונים, כפי שתוכלו לראות בפירוט במאמר שלפניכם

 

נזקי שמיעה מרעש

ברחוב, בבית או בעבודה, כולנו נחשפים לרעשים בדרגות עוצמה משתנות במהלך שגרת החיים היום – יומית שלנו, כאשר חשיפה ממושכת לרעש, עלולה להוביל בסופו של דבר לנזקי שמיעה בדרגות עוצמה משתנות, הנעות בין ליקויי שמיעה ועד חירשות מלאה.

עוצמת הרעש היכולה להביא לנזקי שמיעה, מתחילת בעוצמה של 85 דציבלים ומעלה, כאשר אחד הגורמים העיקריים לנזקי שמיעה מרעש הוא גורמים תעסוקתיים, היכולים להגיע עד למצבים של קבלת נכות בדרגות משתנות וקבלת פיצויים במקרים של תביעות אובדן כושר עבודה כפי שתוכלו לראות באתר forum-md.co.il.

 

3 הקריטריונים המזכים בפיצוי על נזקי שמיעה מרעש

נזקי שמיעה מרעש יכולים להתרחש גם שלא במקום העבודה וכתוצאה ממחלות ופגיעות שונות, בגינם ניתן יהיה להגיש תביעות נכות כללית באמצעות ביטוח לאומי. כך או כך, על מנת שהנפגע יקבל את אחוזי הנכות המזכים בפיצויים, עליו יהיה לעמוד ב – 3 הקריטריונים הבאים:

 

  • הוכחת החשיפה לגורם הרעש

על התובע יהיה להוכיח כי הוא אכן נחשף לגורם המרעיש ולהציג בדיקה רפואית המוכיחה כי החשיפה לצלילים גבוהים ועוצמתיים הביאה לפגיעה באוזן הפנימית.

 

  • שיעור הפגיעה בכושר השמיעה

על מנת שנזקי השמיעה יוכרו כנכות, על התובע להוכיח כי כושר השמיעה שלו בכל אחת מהאוזניים נפגע בשיעור של לפחות 20 דציבל בתדירות הדיבור.

 

  • מקרים מיוחדים

במקרים של נזקי שמיעה כתוצאה מחבלת גוף ושל רשלנות רפואית, יידרשו לבחינה פרטנית על ידי גורמים מקצועיים, שיעריכו בהתאם את קיומה של עילת התביעה וסך הפיצויים שהתובע יוכל לדרוש.

 

חוות דעת רפואית בנזקי שמיעה

בין אם מדובר בתביעות אובדן כושר עבודה ובין אם בתביעות נכות כללית באמצעות המוסד לביטוח לאומי, כל חריגה מהקריטריונים האמורים לעיל עלולה לפגוע בסך הפיצויים שהתובע יוכל לקבל ובאמצעות חוות דעת רפואית נוכל לוודא בבירור כי מקור הנזק שנגרם לתובע הוא בנזקי רעש המזכים בפיצוי.

 

באילו מקרים נפנה לקבלת חוות דעת רפואית בנזקי שמיעה?

בדיקות השמיעה הסטנדרטיות המבוצעות לרוב באמצעות קופות החולים, אינן מסוגלות לאתר ליקויי שמיעה רבים המתרחשים בתדרים גבוהים במיוחד. חוות דעת רפואית בנזקי שמיעה וליווי מומחה רפואי, תוכל לסייע לתובע לבצע בדיקות מדויקות יותר, אשר יוכיחו בבירור כי אכן נגרמו לו נזקי שמיעה המזכים בפיצויים.

 

לסיכום

נזקי שמיעה יכולים להגיע עד לכדי אחוזי נכות, בגינם ניתן יהיה להגיש תביעת אובדן כושר עבודה ו/או כנגד המוסד לביטוח לאומי. קביעת אחוזי הנכות כתוצאה מנזקי רעש, מתבססת בעיקר על 3 קריטריונים – הוכחת החשיפה לגורם הרעש, שיעור הפגיעה בכושר השמיעה ומקרים מיוחדים הנדונים באופן ספציפי, כמו חבלת גוף ורשלנות רפואית.

נזקי שמיעה

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא