חיפוש

מהן הזכויות בגין פוסט טראומה לאחר שירות צבאי

חיילות וחיילים רבים הלוקים בהפרעה נפשית כתוצאה מאירוע טראומטי אשר חוו בעת שירותם הצבאי, מאובחנים כפוסט טראומתיים לאחר השירות וזכאים להכרה בנכותם.

המאמר יפרט מהן הזכויות הללו.

 

מהי הפרעה פוסט טראומתית?

פוסט טראומה היא תופעה שבאה לידי ביטוי זמן רב של חודשים או שנים לאחר הפגיעה. כתוצאה מהחוויה הקשה החולים מתחילים לפתח תופעות נפשיות או פיזיות שבאות לידי ביטוי בחוסר שינה, סיוטים, חרדות, לחץ, דיכאון, שינויים תכופים במצבי הרוח, עצבנות, התפרצויות זעם, פלאשבקים, ירידה בזיכרון, ירידה בקשב וריכוז, הימנעות ממקומות או מאנשים מסוימים, בכי לא מוסבר, מחשבות אובדניות, בהלה ועוד. כאשר לא ניתן להסביר את הסימפטומים הללו בעקבות מחלה, סמים, תרופות וחומרים ממכרים אחרים וברקע נמצאת החוויה הטראומתית, הפסיכיאטרים מאבחנים את התופעות כפוסט טראומה – PTSD. האבחון נקבע על פי ההיחשפות למצב הטראומתי ועם לפחות 8 מהתופעות שהוזכרו אינן חולפות יותר מחודש. אנשים הסובלים מפוסט טראומה מתקשים לקיים מהלך חיים תקין, חברתי או מקצועי ולכן הם זכאים להכרה ולפיצוי.

 

מהן הזכויות המגיעות לסובלים מפוסט טראומה לאחר השירות הצבאי?

על מנת שהחיילים יוכרו כפוסט טראומתיים עליהם לעבור וועדה רפואית ולהוכיח שהם נפגעו מבחינה תפקודית למעלה מ-20% נכות. הנכות מזכה אותם בתגמולים כספיים ובטיפולים רפואיים בין אם הם תרופתיים ובין אם פסיכולוגיים.  למשל, הם יהיו זכאים לעשות שימוש בקנאביס רפואי. מבחינת הפיצוי הכספי לא משנה מהם הכנסותיו של הנפגע, הוא יוכל לקבל תגמול בסיסי. במידה ואינו יכול לעבוד עקב מצבו, הוא יהיה זכאי גם לתגמול מיוחד ומדובר בלא מעט כסף. בנוסף, הנפגע יהיה זכאי לשיקום ויקבל השתתפות מלאה בלימודים מקצועיים או אקדמאיים וסיוע במציאת עבודה על פי המגבלות שלו. כמו כן, הנפגע רשאי לקבל הקלות בתשלום מיסים כמו מים וארנונה, פטור או הקלות בתשלום מס שבח ומס רכישה, הנחות לטיפולי שיניים, ימי הבראה, תשלום לקייטנות של ילדיו ועוד.

 

כיצד ניתן לתבוע את הזכויות?

הועדה הרפואית לעיתים אינה רואה את הדברים על פי דיוקם ופעמים רבות הרופאים טוענים שלחיילים מחלות שאינן קשורות לפוסט טראומה או שהמחלה קשורה לפגיעה באזרחות ולא בשירות הצבאי. כדי שהרופאים ישתכנעו יש להביא הוכחות הקושרות את הפוסט טראומה לחוויות הקשות שהם עברו בצבא. לשם כך החיילים חייבים להיות מיוצגים על ידי עורך דין מקצועי מומחה בתחום. באתר https://grinberglaw.com תוכלו למצוא עו"ד מומחה למשרד הביטחון שיוכל לסייע לכם. תוכלו באמצעותו להגיש תביעה למשרד הביטחון והוא ילווה אתכם בכל התהליך ויעניק לכם את הייעוץ המיטבי. בנוסף, הוא יגיע איתכם לוועדה הרפואית וייצג אתכם בפני הרופאים. חשוב לבחור בעורך דין מנוסה עם המלצות והצלחות מוכחות כדי שתוכלו לקבל את כל הזכויות המגיעות לכם ופיצוי כספי גבוה שיסייע לכם מבחינה כלכלית בעיקר אם אינכם עובדים.

מזומנים לקרוא עוד על עורך דין משרד הביטחון באתר הנבחרת המשפטית.

פטיש

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא