חיפוש

עד כמה זה חשוב להתייעץ עם עו"ד בעבירות צבאיות?

במהלך השירות הצבאי לא מעט חיילים בסדיר נוטים להסתבך עם עבירות צבאיות, ויש כאלו המסתבכים גם עם עבירות פליליות. בכל מקרה, הם זכאים לעורך דין צבאי הניתן להם ללא עלות או לעורך דין אזרחי בתשלום. המאמר יפרט את ההבדלים ביניהם ומדוע חשוב להתייעץ עם עו"ד צבאי על עבירות צבאיות.

 

ההבדל בין עבירות צבאיות לעבירות פליליות

ההבחנה בין עבירות פליליות לעבירות צבאיות הוא הרישום הפלילי. כאשר חייל נתפס משתמש בסמים, נוהג בשכרות, משתמש בנשק באופן שאינו חוקי, מאיים בנשק, תוקף, גונב, תאונת פגע וברח, הטרדה מינית או עריקות. הרישום הפלילי עובר גם לאזרחות, דבר שאינו מיטיב עם החיילים אך מוצדק על פי החוק.

לעומת זאת, עבירות צבאיות שאינן פליליות הן עבירות קלות יותר שאין עליהן רישום פלילי. למשל, התנהגות מבישה, סירוב למסור דגימות דם או שתן, אי שמירה על ציוד צהלי, התנהגות לא הולמת או פרועה, סירוב פקודה ועוד.

 

מדוע חשוב להתייעץ עם עורך דין?

כאשר חייל עובר עבירות צבאיות או פליליות במסגרת הצבא הוא מובא לבית משפט צבאי על מנת לדון בראיות ולקבוע פסק דין ובמידת הצורך אף רישום פלילי. במקרים כאלו הצבא נותן לחייל אפשרות לבחור סניגור בחינם שילווה אותו לאורך התהליך.

על אף זאת ניתן לשכור את שירותיו של עורך דין אזרחי שאותו מאשרת רק ועדת חוק השיפוט הצבאי. בכל מקרה מומלץ לפנות לעורך דין מקצועי ויעיל עם ניסיון במערכת הצבאית על מנת למזער נזקים ולהסיר את הרישום הפלילי. מומלץ לפנות לאתר https://brunolaw.co.il כדי לקבל ייעוץ משפטי וייצוג בבית המשפט הצבאי. ככל שחייל עומד בפני הליך משפטי צבאי חשוב להתייעץ כמה שיותר מוקדם.

 

מהם היתרונות של עורך דין צבאי?

המערכת המשפטית הצבאית שונה בתכלית מהמערכת האזרחית למרות שהתהליך המשפטי דומה ומלווה בדיונים, מקצועיות והוגנות. עורך דין צבאי שמכיר את המערכת מבפנים ומכיר את השופטים, עורכי דין צבאיים אחרים ואת החוקים יוכל להוות יתרון בייצוג המשפטי. עורך הדין בקיא גם בנוהל המעצר.

למשל, חייל העומד לדין המובא למעצר צבאי יכול לשהות בו 48 שעות עד להארכת מעצרו כאשר במעצר אזרחי החוק מורה על 24 שעות. בנוסף, עורך הדין הצבאי מסייע להפחתת העונש. למשל חייל שערק מהצבא וקיבל 3 חודשי מאסר, הרשעתו גררה רישום פלילי מופחת ולא מלא מסיבות שונות.

ההמלצה היא לפנות לעורך דין צבאי מרגע החקירה במצ"ח על מנת לקבל ליווי וייעוץ מתאים ולא לעשות טעויות שאחר כך יעלו לחייל ביוקר. בנוסף, גם במקרים של שחרור מהצבא מסיבות שונות רצוי שילוו עם עורך דין מקצועי. לסיכום, בין אם מדובר על חייל סדיר ובין אם מדובר על איש קבע או מילואימניק, במסגרת הצבא רק עורך דין צבאי יסייע בצורה הטובה ביותר.

צבאי

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא