חיפוש

ספורטאי מצטיין בצבא? יש לך זכויות!

מועמדים רבים לגיוס לצבא ההגנה לישראל, מגישים בקשה להיות מוכרים כספורטאים מצטיינים. מי שזכה למעמד של ספורטאי מצטיין, מתגייס לצבא במעמד מיוחד המקנה לו מספר הקלות שמטרתן לאפשר לספורטאי להמשיך להתאמן באינטנסיביות ולשמור על הכשרתו. הספורטאי המצטיין זוכה לימי חופש רבים עבור תחרויות, אימונים וזכויות נוספות רבות. בתור ספורטאי מצטיין, מומלץ מאד לדעת מה הן הזכויות המגיעות לך כדי לוודא שאתה מקבל את כל ההתאמות הנוחות והאפשריות. לפניכם מפורטות הזכויות וההקלות להן זוכה ספורטאי מצטיין בצבא:

 

קרבה למקום האימונים

הספורטאי המצטיין זכאי להקלה המזכה אותו בשיבוץ בבסיס שקרוב אל מקום האימונים שלו. הקלה זו יעילה ומכרעת לספורטאים המנהלים לוח זמנים צפוף ואימונים יומיומיים. ההקלה קובעת שהספורטאי ישרת בבסיס שלא עולה על 60 קילומטר ממקום האימונים שלו.

 

הקלות באבטחות יישובים ובשמירות

אבטחות יישובים

הספורטאי המצטיין זכאי להקלה באבטחות השמירה והגנות היישובים. בהתאם להקלה זו, הוא מחויב לעשות רק אבטחת יישובים אחת בלבד בשנה, מתוך הרצון להקנות לו כמה שיותר זמן לאימונים ולתחרויות תוך מילוי מחויבותו הצבאית.

 

תורניות ושמירות חודשיות

הספורטאי המצטיין זכאי להקלה משמעותית לפיה עליו לבצע עד שתי תורנויות או שמירות בחודש בלבד. הקלה זו מקלה עליו גם כן לנצל את זמנו לאימונים ולביסוס הכשרתו הספורטיבית.

 

מספר שעות מוגבל ביום

הספורטאי המצטיין זכאי להקלה גדולה שמהווה מקום קריטי וחשוב בלוח הזמנים והאימונים שלו ומאפשרת לו להמשיך לנהל שגרת כושר אינטנסיבית ורציפה. ההקלה מקנה לספורטאי המצטיין שחרור מן היחידה והפעילות הצבאית לאחר מקסימום של 6 שעות ביום.

 

ימי חופשה מיוחדת וימי דחיית שירות

ימי חופשה מיוחדת

החייל שזכה למעמד ספורטאי מצטיין, זכאי ל90 ימי חופשה מיוחדת בשנה בין אם בארץ ובין אם בחוץ לארץ. על ימי החופשה האלה להיות מנוצלים עבור אימונים וייצוג ישראל בתחרויות השונות.

 

ימי דחיית שירות

הספורטאי המצטיין זכאי ל120 ימי דחיית שירות בשנה. גם כאן על הימים להיות מנוצלים עבור תחרויות וייצוג המדינה, או לאימונים הנדרשים.

 

בעיות שעלולות להתעורר סביב הזכויות

מומלץ לכל ספורטאי מצטיין להבין ולהכיר את הזכויות שלו כדי שיוכל להגן על עצמו ועל הקריירה שלו. פעמים רבות, ההקלות להן זכאי הספורטאי המצטיין לא מתקיימות ומאושרות בגלל שבהקלות למעשה יש מקום לשיקול דעת ולאישור מטעם המערכת. למשל במקרה שבו תחרות קריטית וחשובה, לא נחשבת לחשובה מספיק בעיני המערכת הצבאית ולא מאשרים לחייל חופש. לכן חשוב להכיר את הזכויות ואת כמות ימי החופש לה אתם זכאיים.

במידת הצורך אפשר לערב עורך דין כדי לעמוד על זכויותיכם, כדוגמת https://idf-law.co.il.

 

ביטול מעמד ספורטאי מצטיין

באותו האופן שהצבא מעניק את אותן הזכויות וההקלות, חשוב לדעת כי הוא גם שומר לעצמו את הזכות לשלול את המעמד ולבטל אותו בכל רגע בשירות. ישנן פעמים בהן מתבטל המעמד עבור ספורטאי מצטיין, לרוב בעקבות סיבות של התנהלות בלתי נאותה או חוסר חריצותו ושקדנותו באימונים.

גבר בלי חולצה פותח צנצנת זיתים
RyanMcGuire / Pixabay
אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא