חיפוש

מה תפקידו של עורך דין ירושה

התמודדות עם מוות היא אף פעם לא פשוטה. בין אם מדובר במוות בנסיבות טבעיות, מוות מתאונה או לאחר מחלה סופנית איטית, תהליך האבל לא פוסח על איש.

תהליך ההשלמה עם אובדן אינו פשוט בפני עצמו, אך הוא הופך לקשה שבעתיים כאשר מתווספים אליו שלל אילוצים בירוקרטיים ומנהלתיים, שמטרידים את קרובי הנפטרים. תפקידו של עורך דין ירושה הוא לסייע לכם בטיפול בקשיים אלו.

 

מה זה בכלל עורך דין ירושה?

עורך דין ירושה, הוא קודם כל משפטן ועורך דין. כלומר, עורך דין ירושה חייב להיות בוגר בית ספר למשפטים, לעבור בהצלחה את בחינות הלשכה הקשות ולסיים תקופת התמחות במשרד עורכי דין, ציבורי או פרטי.

מעבר לכך, עורך דין ירושה הוא עורך דין המתמחה בתחום הצוואות והירושות. זאת אומרת שעורך דין ירושה עוסק באופן קבוע בכתיבה ואישור של צוואות ובתהליכי חילוק עיזבונות לאחר הפטירה. מעבר לכך, עורך דין ירושה גם מסייע לוודא שמוטבים המופיעים בצוואות מקבלים את מה שהם זכאים לו לפי הצוואה.

עורך דין

קרוב משפחה שלי נפטר, למה אני צריך עורך דין ירושה?

כאשר אדם הקרוב לנו נפטר, אנו עוברים תהליך אבל ממושך. אנו עוברים מספר שלבים, ביניהם כעס, התמקחות, עצב והשלמה. בעת תהליך האבל, אנחנו לא מתפקדים בשיא יכולותינו – קל להסיח את דעתנו, קל להרגיז או להעציב אותנו ואנו לא חושבים לעומק על דברים.

לכן, תפקיד עורך דין ירושה הוא לסייע לנו בתקופות הקשות לוודא שאנו לא מפספסים שום דבר או מקבלים החלטות שנתחרט עליהם בעתיד, רק בגלל מצבנו הנפשי הרגיש.

 

עורך דין ירושה יכול לעזור גם לכתוב צוואה?

התשובה בקצרה היא, כמובן! עורך דין ירושה הוא אדם המתעסק באופן שוטף בעולם הירושות והצוואות. לכן, אין אדם טוב ממנו שיוכל לעזור לכם לכתוב את הצוואה באופן נהיר, בהיר ונכון משפטית.

עורך דין המתמחה בענייני ירושה מסייע לוודא שהצוואה נכתבה באופן תקין וחוקי ושהיא תתקבל ללא שום בעיה לאחר פטירתם כותב הצוואה. מעבר לכך, עורך דין ירושה יכול גם לייעץ כיצד לחלק את הרכוש והנכסים בדרך יעילה מבחינת תשלום מיסים.

 

אז עורך דין ירושה זה משהו שאני חייב שיהיה לי?

לא, עורך דין ירושה הוא לא חובה כאשר קרוב משפחה נפטר, אך הוא בהחלט עשי לסייע משמעותית ולהקל על הקשיים הבירוקרטיים שעולים לאחר המוות. מעבר לכך, לעורך דין ירושה יש ידע ספציפי בהתמודדות עם לקוחות מתאבלים, כך שהוא יידע כיצד לגשת ולפנות בדרכים נעימות ומתחשבות, בניגוד לעורכי דין או אנשים אחרים שעלולים לפגוע שלא במכוון.

 

סיכום

במידה ואתם מעוניינים לכתוב צוואה או במידה וקרוב משפחה שלכם נפטר לאחרונה ואתם זקוקים לייעוץ ביחס לירושה, פנו לעורך דין ירושה שיעזור לכם עם נושאים אלו.

עורך דין

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא