חיפוש

איך תדעו מה מגיע לכם מחברת הביטוח בעת תביעה

אסונות מסוגים שונים יכולים להפתיע אותנו בכל שלב בחיינו, ועלולים להשאיר אותנו מעורערים, נפשית וכלכלית.

על מנת להתמודד עם האסונות הללו ועם ההשפעות שלהם יש לרכוש ביטוחים שונים.

אך רכישת הביטוח אינה הצעד האחרון, על מנת להפיק את המיטב ממה שחברות הביטוח הבטיחו לנו מתלכתחילה, יש לתבוע אותן.

שלב התביעה עלול להיות מבלבל ולכן איגדנו כאן את הדברים שעליהם לעשות כדי בסופו של דבר לדעת מה מגיע לכם מחברת הביטוח.

 

מציאת עורך דין

שלב זה הוא שלב מקדמי. כשלושים אחוזים מכלל התביעות שמוגשות לחברות ביטוח אינן מוסכמות, כלומר, חברת הביטוח לא רואה במגישי התביעה כמבוטחים שעומדים בתנאים לפיצויים. על מנת שלא תימנו על אותם שלושה אחוזים, רצוי מאוד שתיצרו קשר עם עורך דין המתמחה בביטוח. עורך הדין ייצג אתכן בכל התליך ויוודא שאתם עושים את שאר השלבין בצורה מיטבית שגם תבטיח את הצלחתכם.

 

דעו על מה אתם חותמים

הדרך הטובה ביותר לדעת מה מגיע לכם מחברת הביטוח היא כמובן לקרוא את פוליסת הביטוח עצמה. זהו שלב שהרבה אנשים מדלגים עליו וזו טעות גדולה. כבר בשלב החתימה על הפוליסה רוי שתבררו על מה בדיוק אתם חותמים, מהם התנאים ומהם הסעדים המוצעים. בעת משבר, יהיה לכם הרבה יותר פשוט לדעת אילו קריטריונים אתם ממלאים וכהמשך לכך אילו פיצויים מגיעים לכם.

 

תיעוד

בכל התנהלות מול היבטוח תצטרכו להביא הוכחות לאסון שאתם טוענים שאירע. בין אם מדובר במסמכים רפואיים, בנקאיים או אפילו צילומים פרטיים, כל מסמך המתעג את שאירע לכם יעזור במהלך התביעהץ אם לא תוכלו להוכיח את האסון והנזק – לא תוכלו לנצח בתביעה למול חברת הביטוח. כאמור, אם תדעו מהם התנאים שיש למלא על מנת לקבל פיצויים, תדעו בוודאי מה יש לתעד ומה מיותר. אם תדעו מה מצופה ממכם להוכיח, תוכלו לעשות זאת קלות ועל הצד הטוב ביותר.

 

לפעמים כדאי להתעקש

אדם שנמצא בסיטואציה בה הוא מבקש פיצויים מבחברת הביטוח, מן הסתם אין לו פנאי להעמק בכל המצעת פשרה שחברת הביטח תמציא לו. לעיתים, חברות הביטוח בוחרות לנצל את רגע החולשה הזה ולהציע הסדר פיצויים שאינו מקיף את כל הנק שארע. אם תרצו להימנע מעסקת פשרה שאינה הולמת את המצב, קחו רגע, תעברו עליה ברצינות ותשוו אותה לנזק שנגרם לכם. אם אכן תמצאו פער, אל תתביישו להתעקש ולבקש הסדר פיצויים טוב יותר. אתם תופתעו עד כמה ניתן לשפר את עמדתכם מול חברת הביטוח אם לא תסכימומ להסדר הפשרה הראשון שיוצע לכם. יש לציין כי הרבה פעמים גודל הנזק אינו ברור מיד לאחר האסון, הרבה פעמים תעדיפו לחכות זמן מה עד שהנזק יהיה ברור ותכלו להגיע עם מידע מדויק יותר לחברות הביטוח.

 

שופט מרכזי