חיפוש

מה כרוך בפירוק שותפות עסקית?

בימים האחרונים אנו שומעים על הליך של פירוק שותפות עסקית שבא לידי ביטוי בחברה גדולה ומוכרת מאוד במשק. הדבר גרר לשיח ער בנושא שהביא לתהיות רבות בקרב הגולשים שלנו. שכן, מעל ל – 50 גולשים שלחו לנו הודעות בנושא וביקשו שנכתוב מדריך מקיף בנושא כדי שהם יוכלו להכיר את הנושא מקרוב. לכן, פנינו אל הגורמים הרלוונטיים ויצאנו לבדוק מה כרוך בפירוק שותפות עסקית. הישארו אתנו ותגלו.

 

תכירו את המומחים שסייעו בכתיבת המדריך

אם קראתם את המדריכים הקודמים שלנו, אתם וודאי יודעים שאנו כותבים בכל פעם על נושא אחר שבוער בקרב הקוראים הקבועים שלנו. הפעם, אנו מוכרחים להודות שהתקלתם אותנו. שכן, אין לנו ידע מעמיק בכל הנוגע לפירוק שותפות עסקית. לכן, היינו צריכים לפנות אל גורמים שיודעים דבר או שניים בנושא ולברר איתם את כל הפרטים החשובים והרלוונטיים.

לכן, פרסמנו הודעה בקבוצה של אנשי עסקים רציניים וביקשנו לקבל פניות בנושא. לשמחתנו, פנו אלינו כ – 4 מנהלים בכירים שאמרו שישמחו לסייע בכתיבת המדריך. זו ההזדמנות להודות להם. שכן, בזכותם, מדריך זה רואה אור והוא צפוי להביא למודעות חשובה בנושא.

 

מתי בכלל עולה הצורך בפירוק של שותפות עסקית?

הגורמים שליוו אותנו בכתיבת המדריך ציינו בפנינו כי עלינו תחילה להסביר מתי בכלל עולה הצורך בהליך פירוק שותפות עסקית עוד לפני שנציג מה כרוך בה. בדקנו את הנושא והתברר לנו שיש כל מיני סיבות שגורמות למצב זה. במרבית המקרים מדובר בסיבות שמשליכות על האווירה וגורמות לאי יכולת לעבוד יותר יחד. הנה כמה סיבות נפוצות:

  • עסק שכשל
  • חילוקי דעות מהותיים שבאים לידי ביטוי בין הנוכחים
  • פגיעה באמון

סיבות נוספות ופחות נפוצות הן מוות של אחד מהשותפים, הליך פלילי שנפתח כנגד אחד מהם או פשיטת רגל.

 

מה כרוך בפירוק של שותפות עסקית?

החוק קובע כי ניתן לפרק שותפות עסקית שלא הוגבלה בזמן. זאת אומרת, שהיא הוקמה לתקופה מסוימת ללא הקצבה של זמן. הדבר ה – 2 שכרוך בפירוק שכזה הינה פני של אחד מהשותפים שמציין כי הוא רוצה לפרק את השותפות. ברגע ששני הדברים הללו באים לידי ביטוי, ניתן להתחיל בהליך הפירוק.

 

תהליך הפירוק

פירוק שותפות עסקית הינו הליך שצפוי לכלול כ – 4 שלבים מרכזיים. ראוי לציין כי אין מדובר פה בהליך פשוט. שכן, הוא עשוי לקחת זמן רב ויש לו השלכות כלכליות ורגשיות של השותפים שלוקחים בו חלק. הנה 4 השלבים שהשותפים צפויים לעבור:

  1. להיפטר מהחובות
  2. להסדיר תשלומים
  3. לחשב את העלויות של הפירוק
  4. לחלק את הכסף

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת מה כרוך בפירוק שותפות עסקית ומה עליכם לדעת בנוסף לכך. כעת, כשיש בידיכם את כל המידע, תוכלו להעביר אותו הלאה, לכל דורש.

פירוק שותפות עסקית

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא