חיפוש

מה כרוך בליווי חייבים?

גם אם אתם חושבים שזה מאוד רחוק מכם, דעו שיכול להיות שאנשים רבים סביבכם אולי הגיעו למצב הזה, או קרובים להגיע אליו. אנשים רבים הנמצאים בחוסר איזון תקציבי, כך שההוצאות שלהם גדולות מההכנסות שלהם, מגיעים למצב שהם בהליכים שונים של פשיטת רגל או הסדר חובות. מה זה אומר ליווי חייבים? על איזה תהליך מדובר? ולמה צריך עורך דין במקרה כזה? כל הפרטים ממש כאן לפניכם.

 

ליווי חייבים – מה זה אומר?

ליווי חייבים הוא שם כולל להליכים השונים אותם עוברים אלו שירדו מנכסיהם ובשל חוסר איזון בניהול התקציב שלהם, או של החברה שבבעלותם, הגיעו למצב שההוצאות גבוהות יותר מההכנסות. מה זה אומר בעצם? שיש להם הרבה חובות, כלפי הרבה נושים, ואין להם דרך להחזיר את החובות הללו, ללא התערבות גורמים חיצוניים, וללא הקמת מסגרת שתתאים להם ותסייע להם להחזיר חלק מהחובות, בהדרגה, ובדרך שתאפשר להם חזרה לאיזון כלכלי ולמעגל העבודה והמערכת הכלכלית. עו"ד כפיר לולו ליווי חייבים, ידע להגיד לכם בדיוק איזה הליך מתאים לכם, ולמה.

ליווי חייבים

על אילו הליכים מדובר, למשל?

ישנם כאלה שהולכים בכיוון של הכרזה על חדלות פירעון. הם מגישים בקשה לפתיחת הליכים בבית משפט, לאחר מכן ישנה תקופת ביניים שבמהלכה נבדק מצבו הכלכלי של הפונה, על ידי הממונה על הליכי חדלות פירעון. אם הוא מתאים להליך כזה, הוא יקבל צו מבית משפט, שהמטרה שלו היא לסייע לאדם לקבל הפטר מרובם של החובות שלו – צו לשיקום כלכלי.

 

מה החסרונות של הליך כזה?

מדובר בהליך שמתנהל בסיוע ופיקוח של בית משפט, במהלכו החייב אינו יכול לבצע מספר דברים, ביניהם למשל לצאת מהארץ, להקים חברה על שמו, ולנהל חשבון בנק עם מסגרת אשראי. בטווח הארוך ההליך גם יקשה עליו לקבל אישור למשכנתא או לנהל חשבון בנק עם אשראי.

ליווי חייבים

הסדר חובות

הליך אפשרי נוסף במסגרתו אנשי מקצוע כמו עו"ד כפיר לולו ליווי חייבים, ילוו את החייב בחתימה על חוזה כתוב, מול הנושים. במסגרת ההסדר ישודרגו תנאי החזר ההלוואות של החייב, ולעיתים יצומצמו או יתפרסו על פני זמן רב יותר.

 

למה צריך עורך דין לכל זה?

מדובר בהליכים מורכבים, בהם ישנם שני צדדים, ולעיתים אף שלושה, כשבית משפט נמצא גם הוא בתמונה. לצורך כך כדאי להתייעץ עם עורך דין שמבין בתחום, וידע לדאוג לזכויות ולאינטרסים של הלקוח שלו.

לסיכום ליווי חייבים הוא הליך מורכב ומסובך שמתנהל מהרגע שהחייב מבין שאין לו אפשרות לעמוד בהחזרי ההלוואות שלו, ועד שחוזר לאיזון כלכלי ומחזיר לפחות חלק מההלוואות, לפי ההסדר שנקבע לו. ליווי חייבים על ידי עורך דין קריטי וחשוב מאין כמותו, וזאת כדי שהאינטרסים של החייב יתקיימו, והוא יקבל את תכנית השיקום והחזרי ההלוואות המתאימה לו.

ליווי חייבים

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא